Powercolor Geforce 2 wil geen drivers accepteren

Pagina: 1
Acties:

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een Powercolor Geforce 2 GTS/Pro 32 MB gekocht. Dit wegens economische redenen. (ik had beter een Creative kunnen nemen).
Mijn eerste Powercolor had ik na 3 dagen al verknalt, en heb hem dus teruggestuurd.
Ik heb een nieuwe gekregen, en deze geinstaleerd. Deze deed het goed met 5.32 drivers. Nu zou ik graag nieuwe drivers willen, maar elke keer als ik nieuwe drivers instaleer loopt zowat de hele computer vast, en moet ik (in het ergste geval) met een andere videokaart de pc weer werkend krijgen. Soms doen de drivers het wel, maar gaan ze met kleuren zitten kutten. Het menu van de drivers ziet er uit als een mix tussen de ooude en nieuwe drivers.;
Ik kan alleen nieuwe drivers installeren als ik de hele harde schijf formateer.
Ook wil ik hem graag overclocken, maar dit durf ik niet aan, omdat die vorige ook al ging flippen toen ik het geheugen van 366 naar 372 overclockte. (of het hier ook aan lag weet ik niet.)
Als iemand ervaring met dit soort ongein heeft, HELP ME DAN!!! PLEASE :'(

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

4-in-1 drivers als je een Via chipset hebt en anders AGP drivers?

AGP 4x uitgezet, Fast writes uit en nog een ding waar ik de naam ff niet meer van weet uit :P

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
ik heb zelf hier een Powercolor Powergene MX, en die werkt probleemloos met elke Detonator driver.
Heb je de eigen drivers van Powercolor al geprobeerd? Die zijn best actueel...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Gisae
  • Niet online
Het chipset is een intel 440BX
Als ik het goed heb heeft dit moederboard alleen AGP *2
AGP drivers installeren van de fabrikant zelf heb ik in het begin, bij de eerst kaart, ook gedaan. Hierna begon hij ook het meest te flippen. In de doos van de nieuwe kaart zat (toevallig?) niet dezelfde cd met AGP drivers meer. De versie van de nieuwe kaart was iets hoger. Het vreemde is dat zelfs de drivers van de fabrikant het niet doen.
Hiervoor had ik een asus tnt2 Magic, deze werkte ook op 532, omdat hoger niet echt nodig was. Deze kon makkelijk op 148/157 zonder koeling, en werkte perfect. Misschien dat het moederboard dit niet leuk heeft gevonden?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
als je een BX plank hebt, hoe staat dan de verhouding tussen FSB en AGP ingesteld? Ik hoop voor je dat dat 2/3 is en niet 1/1, want dan loopt waarschijnlijk je AGP bus op 100Mhz ipv 66Mhz :o

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Gisae
  • Niet online
Ik zou zo echt niet weten of mijn agp op 66 mhz loopt. mijn fsb is wel 100, maar als het agp *2is zal dat wel 66 zijn.
Maar dan nog, de kaart moet toch drivers accepteren. Hij accapteerd ze ook bij schone installaties.

Verwijderd

Ik heb ook een Power Color Geforce II Pro en heb totaal nergens problemen mee! Ik vindt het een perfecte kaar en had er geen problemen mee. Ik denk dat je het beste gewoon eerst eens alles van die oude drivers eraf kan knikkeren en dan de Detenator erop (Heb een oudere versie). Test dit eerst eens. :)

• Gisae
  • Niet online
k heb nu detenator, werkt ook goed. Maar die moet ik echt houden, ik heb al weer anderen geprobeert en dat accepteerd hij echt niet. De .exe en de .zip niet. hij geeft steeds aan dat enkele bestanden van de oude drivers blijven staan, alsof hij die bestanden verzint, of dat die bestaden weg moesten, maar hij ze niet weg kan halen. Ik heb ook vaak problemen met kleurweergave van iconen. die worden groen, of negatief. Het kan ook aan mijn mobo liggen want die draait soms in een keer op 582,71 (zie http://members.home.nl/leonvoss/clock.jpg ) Verder werkt deze ook goed. Misschien gaat siemens en powercolor niet samen. Een geforce van hetzelfde type, maar dan van hercules geeft geen enkel probleem.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

powercolor is nix mis mee is een standaard geleverde kaart van nvidia.
alleen dan kaal
bijv asus is allemaal wat uitgebreider met een sensor voor de warmte en bla...

ik heb een NONAME geen merk dus (uit een compaq)
en die heeft infenion geheugen kun je nagaan dat ze soms zelfs beeter kunnen zijn >:)

Verwijderd

hey chaos, je moet ff het progje RivaTuner halen.. Dan open je dat.. dan kan je ergens kiezen dat ie alle instellingen van de 3d kaart op Default zet.. Dus alles waar ooit mee gekloot ik qua drivers enzow wordt op default gezet.. Dan haal je je drivers weg, je moet dus ook eigenlijk je videokaart uit je systeem tab halen.. Dan reset je je pc, dan vind ie hem met autodetect dan installeerd ie waarschijnlijk de standaard windhoos drivers. Dan installeer je de nieuwste detonator drivers, naja ik raad 22.80 aan. Dan gebruik je nog een keer rivatuner en zet je alles weer op default. Weer ff resetten en dan hopen dat het werkt.. Bij mij iig. Ik had hiervoor ook alle drivers 20x weggehaald.. Me kaartje werkte ook alleen met de 21.83 drivers.! Succes!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Chaos, zat jij vandaag in de trein van Den Haag Centraal naar Arnhem om 14.46

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 18 december 2001 23:34 schreef prenobe het volgende:
Chaos, zat jij vandaag in de trein van Den Haag Centraal naar Arnhem om 14.46
in je HK topic, was het twee uur later |:(

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op dinsdag 18 december 2001 23:46 schreef terw_dan het volgende:

[..]

in je HK topic, was het twee uur later |:(
Dat was een typo, het staat vetgedrukt onderaan z'n post.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 19 december 2001 00:08 schreef Neman het volgende:

[..]

Dat was een typo, het staat vetgedrukt onderaan z'n post.
sorry
Pagina: 1