Toon posts:

probleem bij opstarten...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelope tijd allemaal onderdelen besteld en dat laatst in elkaar gezet. Hierbij heb ik het over de;
- asus a7v266-E ViaKT266a
- athlon xp 1800+
- Philips acoustic edge
- Viper v330 (ik weet het , enige oude onderdeel)
- maxtor 30 gigabyte
- pioneer dvd 106s- slot in
- philips pcrw 1610k 16/10/40
- standaard floppy drive

Maar na het instellen van me bios zegt hij telkens ongeldige diskette, vervang hem en druk op een toets. Dit gebeurd zelfs ookal zit er niks in. Hierna heb ik de floppy drive los gekoppeld maar toen vroeg hij het nog steeds.

Als iemand me kan helpen graag...

Tiddo,

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:52
probeer een andere floppydrive, wie weet issy kadoek

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op dinsdag 18 december 2001 18:27 schreef Tiddo o.a. het volgende:
Maar na het instellen van me bios zegt hij telkens ongeldige diskette, vervang hem en druk op een toets. Dit gebeurd zelfs ookal zit er niks in. Hierna heb ik de floppy drive los gekoppeld maar toen vroeg hij het nog steeds.
En als je de bios defaults weer laadt?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Nou de floppy drive doet het nu wel ik had het rode draad aan de verkeerde kant gedaan dus daarom las die niks maar ik gebruik nu de default setup maar nu zegt die,

ongeldige systeemdiskette
vervang deze en druk op een toets

Heb je als je voor het eerst een harde schijf en moederbord enz. opstart een speciale diskette nodig ofzo?

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
is die schijf nieuw?? die maxtor bedoel ik.

zo ja. heb je die geformatteerd?
Zo nee, zie twee

twee:
wat is de boot order in de bios???
indien a,c,cdrom, je floppy dinges kaduk.

indien c,a,cdrom
je MBR van je schijf pleite, even formatteren en systeemfiles opzetten

indien cdrom,c,a

een bootable cd erin proppen.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
nee ik had hem eerst in een andere pc zitten en heb hem ook geformateerd voordat ik hem eruit heb gehaald

maar volgens me broer kan je in windows xp systeemdiskettes maken dus ik ga dat even proberen

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

je hebt inderdaad even een bootdiskette nodig, of een bootable cd-rom (wel ff in je bios je cd-romspeler bootable zetten)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1