Toon posts:

Blauw beeld met Matrox Millennium II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op het kaartje zelf gekeken. Een van de componenten in de buurt van de VGA connector bleek eraf gebroken te zijn.

Er staat L6 bij, dit is hoogstwaarschijnlijk een spoel (in SMD). Ik wil dit zelf gaan repareren, maar dan moet ik natuurlijk weten hoeveel Henry dit spoeltje moet zijn.

De vraag is dus, wie weet de waarde van de spoel? Of wie weet waar ik dat kan achterhalen?

Ik heb ook met Matrox gemaild, maar ze zijn niet zo heel erg snel met een antwoord, merk ik.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Waren er ook niet eens wat topics over mensen die juist de spoel van hun kaartjes afhaalden voor betere beeldkwaliteit?

Misschien ff zoeken met de search.

Van Matrox zal je weinig horen, die verkopen je liever gewoon een nieuwe.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search al gebruikt voordat ik het bericht had gepost. Ik heb niet echt iets gevonden wat voor dit probleem nuttig was.

Dat spoeltje waar ik het over had moest het rode signaal doorgeven (zit aan pin 1 van de VGA connector verbonden).

Omdat dit spoeltje er niet meer zit, wordt het rode signaal niet meer doorgegeven, resultaat -> te blauw beeld.

De andere spoeltjes weghalen heeft geen zin, dan zou ik helemaal geen beeld meer hebben.