Ik wil een goedkoop (zie pricewatch) mobo voor een slot 1 (P II 266 MHZ) proc. kopen. Ik had de Biostar M6TLC in gedachte. IS 'T WAT ?
Bel Alternate in Ridderkerk maar 's, en vraag naar een Yakumo 686LX-2.
Niet schrikken van de lage prijs.
Bordje vervangt bij mij een Intel LX die opgeblazen is bij installatie van een Matrox G200, gekocht op de veiling van Mycom. Die retourneerden wel de aanschafprijs en verzendkosten, maar niet de opgelopen hardware-schade.
(Ook een Asus P2B is opgeblazen. Ik dacht nl. dat het aan het moederbord lag.).
Voor mij nooit meer Mycom. 2 keer iets gekocht, 2 keer een teleurstelling.
Niet schrikken van de lage prijs.
Bordje vervangt bij mij een Intel LX die opgeblazen is bij installatie van een Matrox G200, gekocht op de veiling van Mycom. Die retourneerden wel de aanschafprijs en verzendkosten, maar niet de opgelopen hardware-schade.
eagle
Verwijderd
hey, jij ook al!Op dinsdag 18 december 2001 19:32 schreef Brothar het volgende:
Ik heb nu het zelfde! Ook een p2b, ook mycom, ook nooit meer mycom
kijk hier ff...ze zijn gewoon verantwoordelijk
biostar slot 1 bordjes zijn best ok.
ik heb een tijdje een servertje gehad met een biostar/bioteq bordje en een pII 350 (100MhZ)
prima plankie. (imho)
ik heb een tijdje een servertje gehad met een biostar/bioteq bordje en een pII 350 (100MhZ)
prima plankie. (imho)
Sinlath | Opinions may contain latency
Kheb zelf zo'n Biostar Slot1 mobo op hcc gekocht. M6VBE geloof ik.. t/m 500 mhz intel cpu's.
Werkt lekker.. is micro atx btw.
Werkt lekker.. is micro atx btw.
Ik heb een M7VKA in een systeem met een 1 Ghz Athlon. Het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd. BIOS flash was nodig om hem stabiel te krijgen, een hoop gezeik en CMOS resets waren nodig om de onboard EN SB audio weer aan de gang te krijgen. Hij loopt nu goed (fingers crossed).
Extra waardeloos is het feit dat de mijne een micro ATXje is, dus maar 2 PCI slots. Voor de gemiddelde gebruiker toch wat weinig (met een geluidskaart en NIC zit hij al vol).
Extra waardeloos is het feit dat de mijne een micro ATXje is, dus maar 2 PCI slots. Voor de gemiddelde gebruiker toch wat weinig (met een geluidskaart en NIC zit hij al vol).
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Zelf heb ik lang gewerkt met een PII 266 MHz op een BioStar M6TLC.
Voordelen:
- rockstable
- Genoeg uitbreidingsmogelijkheden (4PCI/3ISA)
- vrij goede layout
- UDMA/33 ondersteuning
Nadelen:
- Absoluut NIET overklokbaar (FSB staat vast op 66 MHz)
- Processorsnelheid moet ingesteld worden met jumpers
Voordelen:
- rockstable
- Genoeg uitbreidingsmogelijkheden (4PCI/3ISA)
- vrij goede layout
- UDMA/33 ondersteuning
Nadelen:
- Absoluut NIET overklokbaar (FSB staat vast op 66 MHz)
- Processorsnelheid moet ingesteld worden met jumpers
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
biostar, leuk voor schoonpa pc, of non overclock pc of server, rete stabiel ,aleen niet te overclocken..
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
De M6TLC is anders wel erg uitgebreid voor zo'n goedkoop (fl 100.-) boardje. Hij hoeft voor mij ook niet overgeclocked te worden.Op woensdag 19 december 2001 16:24 schreef s_roubos het volgende:
Ik heb een M7VKA in een systeem met een 1 Ghz Athlon. Het werkt, maar daar is ook alles mee gezegd. BIOS flash was nodig om hem stabiel te krijgen, een hoop gezeik en CMOS resets waren nodig om de onboard EN SB audio weer aan de gang te krijgen. Hij loopt nu goed (fingers crossed).
Als je niet gaat overklokken is de M6TLC een prima bord. Ow ja, als je inderdaad voor dit bord gaat, is de jumperinstelling voor de PII-266 als volgt:
Deze jumpers zitten aan de rechterkant van het bord, vlak onder de IDE-aansluitingen.
Verder kun je hem nog instellen op 233, 300 of 333 MHz, maar op deze manier kun je niet overklokken, omdat de multiplier van de procdessor 'gelocked' is. Als je hem bijvoorbeeld op 300 MHz zet, start de computer niet op (zwart scherm) en op 333 MHz, draait-ie op 133 MHz (ik spreek uit ervaring
)
code:
1
2
3
4
| __ .. .. __ |
Deze jumpers zitten aan de rechterkant van het bord, vlak onder de IDE-aansluitingen.
Verder kun je hem nog instellen op 233, 300 of 333 MHz, maar op deze manier kun je niet overklokken, omdat de multiplier van de procdessor 'gelocked' is. Als je hem bijvoorbeeld op 300 MHz zet, start de computer niet op (zwart scherm) en op 333 MHz, draait-ie op 133 MHz (ik spreek uit ervaring
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Pagina: 1