bandbreedte gebruik voor gameserver?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-01 11:40
Ik ben van plan een ut en cs server te gaan hosten op mijn site maar nu is het de vraag of ik de boel wel rendabel kan laten draaien? hoeveel gigabyte trekt zo'n ding per maand als er zo ongeveer 3 uur per dag op gespeeld wordt er als er 20 users op zitten?

ik heb namenlijk een beetje een community nodig op m'n site: http://www.pc-gamers.com ;) :)

naja ik hoor het wel want ik kan het echt nergens vinden op inet.

openkat.nl al gezien?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op dinsdag 18 december 2001 17:36 schreef killercow o. a. het volgende:
ik heb namenlijk een beetje een community nodig op m'n site: http://www.pc-gamers.com ;) :)
Spam! >:)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• killercow
jaja rustig he, wedden dat mensen er anders wel om haden gevraagd van ohja mail mij ff als je die server hebt etc bla bla , maar oke your right :)

openkat.nl al gezien?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 17:37 schreef Merely het volgende:

[..]

Spam! >:)
vooral mee kw00ten dan. |:(

🌞🍃

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Dat gaat je veel geld kosten.

Ten eerste heb je een dedicated bak nodig, wat ook ergens colocated mag komen te staan :)

En je mag denk ik ook wel aan 50 GB of meer dataverkeer gaan denken.

[of]
Ga eens van dat phpnuke af en prog zelf wat :)
[/of]

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09-2025

Mystic_X

What does this button do

Ik weet dat je voor TO 7 kb/s upload voor elke user nodig hebt.
Ik denk dat je voor CS zoiets van 5kb/s nodig hebt per user.
Dus maak maar een rekensommetje. Ook niet vergeten altijd nog zat upload overhouden anders kun je niks verzenden :)

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:00
offtopic:
Geinige site :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

3 uur per dag a 20 man is per maand 2 gig data verkeer.

• killercow
zeker weten want ik kwam hier ook wel eens op sites die tussen de 5 en 60 gig per maand zeggen.

openkat.nl al gezien?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

3 uur x 60 min per uur x 60 seconden per minuut x 30 dagen x 10 kb/sec verkeer x 20 man = 60 gig :)

Oei, uhm ik was een beetje vergeten dat een maand 30 dagen had :D Sorry.
De 10 kb/sec is btw errug ruim maar leek me veiliger.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:27

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
users: 33 over 24 uur
dataverkeer: In: 280.0 kb/s
dataverkeer: Out: 420.0 kb/s

Dus ff rekenen leert: 2953 MB/dag in en 4429 MB/dag uit.
totaal kom je dan op 7382 MB/dag per 33 users = 223 MB / user per dag =~ 2.65 kB/s per user

Deze cijfers komen van de strikerz.net statestieken af en zijn bekeken over een week.

Dus als je 3uur per dag 20 users erop hebt zitten:
20x2.65 = 53 kB/s
53x3600x3 = 559MB

Dus je kunt per dag 559MB verwachten, deze cijfers zijn dus voor een counter-strike server, ex. de community eromheen (website/forum/stats)

(simpele rekensom: 559 x 30 = 16,7GB per maand

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• killercow
hmm tjah die brekening lijkt me wel te kloppen, website bandbreedte is voor mij gratis maar ik mag op die machines geen game servers draaien dus de rest reken ik mooi niet mee, maar uhh waarom krijgt iedereen toch heeel erg verschillende uitkomsten. naja ik ga nu ff informeren hoe en wat want 16.5 per maand is goed te doen

openkat.nl al gezien?

• killercow
Op dinsdag 18 december 2001 18:07 schreef RobbertC het volgende:

[of]
Ga eens van dat phpnuke af en prog zelf wat :)
[/of]
gelukkig is dit dus geen php-nuke maar een bijna 100% rewrite die alleen nog maar compatible is met nuke themes/language files en voor de rest nergens nog iets met nuke te maken heeft, naja mischien het idee maar voor de rest nerges, deze engine draait zoals je ziet ook meedere sites (ben in bespreking met genie.nl voor een engine voor hun erotiek gedeelte)

openkat.nl al gezien?

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53
Nou dat erotiek gedeelte lijkt me geen straf :D

Ff over die site, het is zo dat die newsdingen wel boeien, maar je moet een btje iets doen waarom mensen naar je site gaan, zoals die server hosten en dan je stats online gooien.

Ik kan je ook aanraden om een server de hele dag te laten draaien, want een server die maar een paar uur aan staat heb je nix aan.

• Saus
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 12:03 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Ik kan je ook aanraden om een server de hele dag te laten draaien, want een server die maar een paar uur aan staat heb je nix aan.
Ik denk dat ie dat ook wel doet, alleen hij gaat ervan uit dat er maar in de drukke uren op gespeeld wordt

gok ik :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53
Op dinsdag 18 december 2001 18:03 schreef DataBeest het volgende:

[..]

vooral mee kw00ten dan. |:(
Nou ik vond dat het er wel nog een keer mag staan. :P

• killercow
bedankt iig voor alle prositieve texten etc, de server gaat idd gewoon de hele dag online en ik heb al een deal gemaakt voor een server 150 per maand is best redelijk aangezien ik er alles mee kan doen inclusief rebooten.

maar uhhm tjah de engine wordt dus verhuurd aan allerei sites, er komen binnenkort dus ook subdomeinen aan te hangen want zo kun je niet echt terug naar pc-gamers

(als je wel terug wilt, moet je ff hier op klikken)

openkat.nl al gezien?

• RobbertC
  • Laatst online: 21:53
Op dinsdag 18 december 2001 23:18 schreef killercow het volgende:

[..]

gelukkig is dit dus geen php-nuke maar een bijna 100% rewrite.
Sorry, normaal gesproken zijn sites met die opties en zo'n design php nuke :)

• killercow
tuurlijk mate, jij zal het weten, jij wel.
fuck man geloof nou eens gewoon iemand, ik zit toch niet verdomme de stoere kerel uit te hangen die nuke heeft verbouwd? of wel soms, ik krijg er vaak vragen over en tjah dan antwoord ik ze maar met het enige echte juiste antwoord,
het is een rewrite van nuke die alleen aan de oppervlak compatible is met de oude nuke (4.0 en een beetje 5.0)
zodat het er idd wel een beetje het zelfde uit KAN zien.

grr

naja gooi er nu maar een slotje op want een flamewar hebben we ook niks aan, nuttige reacties kunnen altijd nog naar mijn email adres.

ps de engine heeft een maand of 6 het erotiek channel van genie, ricardo en nog wat andere sites gedraaid totdat genie in 02 over ging, ricardo ging opruimen en een andere koers ging varen en de andere sites, tjah die zijn er nog wel, maar ik ben een andere markt aan het aanboren.

openkat.nl al gezien?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:57
Mja gaat niet echt meer over games ofzo, en dit topic is inmiddels ook wel een beetje bejaard ;)

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.