[java] geen repaint maar opnieuw paint...

Pagina: 1
Acties:

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik kom er niet meer uit, het probleem is dat ik een canvas wil painten zonder dat het hele canvas gerefreshed wordt (repaint). Ik wil gewoon paint opnieuw aanroepen (evt vanuit een andere klasse). Kan dit? en za ja, hoe?!

dank.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Painten zonder te painten :?

Of wat bedoel je nou ? maw Leg het probleem net iets duidelijker uit :)

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
het probleem is dat je Graphics context eerst wordt gewist als je een repaint doet oid ? In dit geval wil je ws zoiets als double buffering ofzo...

Maaruh, iets duidelijker graag ? :)

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• _Stryker_
Op dinsdag 18 december 2001 19:08 schreef Lone Gunman het volgende:
het probleem is dat je Graphics context eerst wordt gewist als je een repaint doet oid ? In dit geval wil je ws zoiets als double buffering ofzo...
Precies ja, met een repaint wordt alles gewist. Ik wil gewoon nieuwe zooi eroverheen painten.

ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
public void paint(Graphics gr)
    {   
        if (st.stenenVeranderd() == false)
        {
            gr.setColor(achtergrond);
            gr.fillRect(0,0,500,80);
            gr.fillRect(0,170,500,280);
            d.teken(gr);
            b.teken(gr);

}

if (st.stenenVeranderd() == true)
        {
            gr.setColor(achtergrond);
            gr.fillRect(0,0,500,450);
            st.tekenStenen(gr);
            d.teken(gr);
            b.teken(gr);
         }

}

dit wil ik steeds opnieuw aanroepen, waarbij de fillRect in het ene geval de hele boel bedekt waarna alles eroverheen wordt getekend, en in het andere geval maar een deel van het Canvas (aan de hand van stenenVeranderd() )

duidelijk genoeg of nog niet?

• _Stryker_
*bump*

Verwijderd

je zou een abstacte class kunnen maken denk ik. om deze elke keer opnieuw te vullen of is dat niet de bedoeling? is het alleen de bedoeling om de hele tijd dezelfde functie te gerbuiken? dan denk ik dat je een vector of array moet bijhouden waar alle oude waarden in staan? vind het nog een beetje vaag maar hoop je zo toch geholpen te hebben...
Pagina: 1