Toon posts:

[CM] Keyboard -> gamepad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zocht vandaag een oplossing om lekker te gamen op de bank via TV out. Emu spul gaat prima met een gamepad, maar CS, Q3 etc. wil echt niet... En om nou met een keyboard op schoot te zitten... neej, das ook nix.

Dus bedacht ik dit... 'the executive' B-) B-) B-) keyboard -> ultimate gamepad. Knoppen van oude kapotte gamepads / joysticks plukken. Voor een geeltje een keyboardje halen en wat gaan [KM]'en (keyboard modden).

Nu had ik onderstaande ff uitgeschetst... hoe lijkt jullie dit? Zou dit een beetje willen? (ook qua keyboard figuurzaag acties etc.....) :9~

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.draaisma01/got/the_executive.jpg

(is zoiets al een keer gedaan?.. of bestaan er al dit soort gamepads?)

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41

blitzkrieg

Whoop Whoop!

volgens mij was er wel een muis, die net als dat ding van jou veel te veel knopjes had. :P

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dan bedoeld als keyboard.... andere hand heb je nog steeds je muis voor mouselook moves etc. :)

• EpiC
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

EpiC

Root\bin\laden\

Ooit al eens een keyboardje open gehad ?

lijkt me toch niet eenvoudig om daar bepaalde toetsen uit te halen, misschien kan je zo'n numeriek toetsenbordje voor een laptop gebruiken, dat is al wat kleiner

wat een maand :geforceje opgesmoord, Maxtor60gb @ 7200 om zeep

Verwijderd

Topicstarter
Niet op zo'n manier nee :). Maar zou je niet gewoon eigen contactjes kunnen bouwen en die gewoon op de keyboard bedrading aansluiten?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Neem gewoon zo'n Strategic Commander van Microsoft, ook ongeveer zoiets.

Verwijderd

Denk niet dat dat gaat werken, je zult toch een andere oplossing moet zoeken

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Op zich moet het kunnen, je moet alleen het chippie van het toetesnbord (8051?) opnieuw aan een paar toetsen hangen. Maar ik denk dat het niet zo makkelijk te maken is. Knopjes solderen gaat nog wel, maar om zo'n heel ding te maken.... Waarom neem je niet gewoon een draadloos toetsenbord? Cordless desktop ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... zo'n Strategic Commander is pcies wat ik in gedachten had :)Kwist niet dat er zoiets was. Haal ik die denk ik maar, scheelt veel werk iig :)

Ben nu alleen ff reviews aan het doorspitten hoe hij met fps'ers werkt.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Heel wat toetsenborden zijn met sleefs, dat kan je niet zomaar effe wat gaan aan solderen...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

http://www.thinkgeek.com/stuff/gaming/585b.shtml

"The Claw V3.0" :) (New Frag-Happy Design!)

Die is er alleen in de linker hand uitvoering volgens mij... (niet dat t voor mij uitmaakt, want ik heb mn muis altijd rechts en kb links)

cheers!

Verwijderd

Om die key strokes in de computer te krijgen is een makkie, je moet gewoon naar de winkel gaan en vragen naar het goedkoopste toetsenbord (als het kan de safeway voor een geeltje), want die safeway heb ik laatst ook gehaald om keystrokes aan eeen front panel van een cd player the klote.

Maar terug naar topic, die safe way heeft geen normaal print plaatje 't heeft gewoon de chip op plastic vellen liggen die de sporen bevatten.
Dus dan haal die chip uit het toetsenbord duwt de kabel achter in je computer en je gaat de keystrokes proberen te vinden of te wel met een draadje alle sporen met elkaar verbinden, nou zal ik het je wat makkelijker maken door te vertellen waar alles ongeveer zit *D

De end sporen zien er zo ongeveer uit:
code:
1
2
3
4
||||| |||||||||||||| |||||
 . . . . . . . . ^
 . . . . . . . . |
 . . . . begin 2e groep ->

Het zit in twee groepen ingedeeld,nou moet je de sporen in van de eerste groep met de 2e groep (laatse 8) verbinden en dan krijg je een key input.
Pagina: 1