Toon posts:

[OC] Soyo K7V dragon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar de topic moet soyo k7v dragon PLUS zijn (sorry mijn fout) maar mijn vraag is wat jullie ervaringen zijn met dit moederbord.
Op verschillende sites blijkt deze aardig relax te zijn maar toch ik wil het uit de praktijk van mede tweakers horen.

Ik heb het moederbord nu zelf hier ook liggen alleen de processor blijft maar uitgesteld worden dankzij de geweldige service van bepaalde zaken. :(

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Nou ik zit dus op mijn videokaart te wachten. Maar ik heb hem al wel ff uitgeprobeerd met het videokaart van mijn broer (mx 400). Nu ik heb een unlocked 1500+ en die draaide als een trein (11x 140FSB). De spire Superrock koeler past er net op (wou het ff laten weten). Best relax BIOS vind ik.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
past die koeler er net of niet op dat is nogal een verschil. :D en het verschil tussen direct aan de slag en een stuk of 10 telefoontjes.

Dus nogmaals past hij of past hij niet?

• The-Source
Op dinsdag 18 december 2001 20:19 schreef quicksilver85 het volgende:
past die koeler er net of niet op dat is nogal een verschil. :D en het verschil tussen direct aan de slag en een stuk of 10 telefoontjes.

Dus nogmaals past hij of past hij niet?
er staat toch:
...De spire Superrock koeler past er net op (wou het ff laten weten).
dat betekent dat hij er op past. Aan één kant zit hij op +/- 2 mm van (vanaf socket gezien links) een rijtje condensatoren. de opening in dat rijtje was wel makkelijk (het was de 2 keer dat ik een socket koeler heb geplaats en ik heb nog geen AMD core verneukt). De koeler maakt weinig geluid moet ik zeggen. Toen ik de kast open had maakte hij al minder geluid dan mijn vorige systeem.
vorig systeem:
AMD slot A 600 @ 698 MHz
coolemaster dual Fan
300 watt CTW midi tower

huidig systeem:
xp 1500+ 11x 140 = 1540 = bijna 1800+
spire superrock volgens website (www.spire.nl) maar 31 Dba
slotplaat koeler
case fan (+/- 8cm)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 18 december 2001 21:37 schreef klaasbram het volgende:

huidig systeem:
xp 1500+ 11x 140 = 1540 = bijna 1800+
Correctie 1533 is een 1800+ >:)
Maar draai toch lekker harder....... ;)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Mijn hoogste OC is 154MHz, maar dan draait mijn geheugen wel op CAS2, denk dat als ik hem op 3 zet wel ergens rond de 160 moet komen :)

• The-Source
Op woensdag 19 december 2001 18:07 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Correctie 1533 is een 1800+ >:)
Maar draai toch lekker harder....... ;)
Ik moet eerst nog mijn videokaart binnen krijgen (ik zit er al weer 2 weken op te wacht :( :( ). Wanneer ik die binnen heb dan ga ik kijken wat mijn max FSB is. Ik ga hem eerst op 145FSB met multipier 11 proberen (1595 Mhz). Hier na ga ik de multipier omhoog gooien (moet eerst weten of dat kwaad kan (behalve de temp. natuurlijk)). Mocht multipier 12 ook willen dan zet ik hem weer op 11 met een hogere FSB >:) .

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb alles en hij werkt relax.Ik heb verder nog niet overgeclocked.

Die Spire koeler is mega groot veel groter dan dat rot ding op mijn tb 1GHZ hij word 34 graden volgens bios en 36 graden volgens hardwaremonitor tja tijdens boot zal hij wel warmer worden.

Ik heb in mijn case wel wat extra fans maar nog geen extra koeler die gericht staat op cpu zelf.

Ik ondervond wel een paar lock ups in win ME, maar dat zal wel zijn omdat ik de hd nog niet had geformateerd.
(dadelijk gooi ik er win XP op)

Een ander probleem is het aan geven van hoe nou de kabels moet worden aangesloten van usb en card reader. Ik moet dat dadelijk nog eens uit vogelen.

Het moederbord is super geil qua uiterlijk en de opties zijn gelikt. De prijs is ook wel subliem want bv de abit is 200,- duurder en dan heb je geen fatsoenlijke geluidskaart en al die andere lekkere opties. (maar abit heeft weer ata133)

Tja ik ben tot nu toe blij met dit mobotje alleen effe kijken hoe hij zicht houd onder win XP.
Pagina: 1