Iets te doen aan beschadigde clusters?

Pagina: 1
Acties:

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-04 22:59
Ik wou mijn pc formatteren omdat ie zo rete langzaam was geworden, dus ik formatteren. Krijg ik opeens de melding: "Bezig met poging beschadigde clusters te repareren" (of zoiets) :(

Is er een manier om deze clusters "in te dammen" ofzo, zodat ik mijn harde schijf gewoon nog kan gebruiken, of is ie echt naar de eeuwige datavelden?

Ik kan wel teruggaan naar de winkel maar dan moet ik daar eerst moeilijk gaan doen omdat ik het bonnetje geloof ik niet meer heb |:(

There is no magic.

Verwijderd

Dat indammen gebeurd dan automatisch, maar het worden er toch altijd mee! Is de schijf nieuw, dan terug ermee. Is het een oude schijf... dan heb je vette pech ;)

Is het een ibm? dan kun je heb via de site van ibm terug sturen naar IBM nederland, krijg je zo een nieuwe, mist er een geldig RMA nummer uit de drive-fitness test komt.
(goh, zou ik dit zelf ook gehad hebben ;) )

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-04 22:59
Boehoehoe :'( ;( :'( ;(

Naja, dan gaat ik me kamer maar helemaal overhoop halen om dat (*&^$(#!&^(* bonnetje te vinden.

Edit: Het duurt trouwens echt lang om dat te repareren - hij was er 5 uur mee bezig en toen nog niet klaar.

There is no magic.

Verwijderd

en welk merk is het nou?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb je format/u geprobeerd?

Verwijderd

Bad clusters is het begin van het einde, repareren heeft meestal geen zin, aangezien het meestal alleen maar meer bad clusters worden.
Schijf kun je altijd terugsturen naar de HD-fabrikant, daar heb je de winkel niet voor nodig(en de bon ook niet :) )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-04 16:15
bad clusters = hd naar de klote

gewoon RMA aanvragen (online), hd opsturen, ff wachten, en hoppa, nieuwe in huis. :)

nix bonnetje, nix winkel.

gewoon zelf regelen met hd fabrikant.
Meeste merken 3jr garantie,
tenzij je bv een compaq ofzo hebt, dan ben je afhankelijk van je toko. (afgekochte schijven, geen directe support door hd fabrikant)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 22:03 schreef DJSmiley het volgende:
bad clusters = hd naar de klote

gewoon RMA aanvragen (online), hd opsturen, ff wachten, en hoppa, nieuwe in huis. :)

nix bonnetje, nix winkel.

gewoon zelf regelen met hd fabrikant.
Meeste merken 3jr garantie,
tenzij je bv een compaq ofzo hebt, dan ben je afhankelijk van je toko. (afgekochte schijven, geen directe support door hd fabrikant)
Idd, als je hdd in een compaq of in een hp bak zat dan krijg je geen garantie bij de fabrikant zelf.
Pagina: 1