Ik heb laastst in een pc met bovenstaand mobo een nieuwe 40 GB HD gezet en het geheugen tot 312 MB verhoogd. Moest toen een nieuwere BIOS flashen. Eerst 1012 en later 1014 beta. Wat bleek dus namelijk dat de PC telkens vast liep. Heb vervolgens Cache 2 geheugen uitgezet en had daarna niet echt veel problemen meer. Zou het komen dat er ergens in de bios, weet niet meer waar, iets standaard op 3T staat waar voorheen er geloof ik 2T stond? Het zegt me zelf niets en ik hoop dat een van jullie iets van mijn woorden begrijpt en suggesties heeft.
Heb net even de search gebruikt en gezien dat 2T en 3T op het cas 2 en cas 3 slaan en iets over de snelheid naar je geheugen zeggen. Het feit dat het geheugen niet echt duur was ga ik ervanuit dat het cas3 geheugen is. Nu kan ik mijn Bios wel op 2T zetten. Als ik dit doe, gaat het geheugen dan stuk of wat gebeurd er anders.
D'r gaat niks stuk, hooguit gaat je bak vastlopen. Overigens is het uitzetten v.h. L2 cache niet aan te raden; je bak wordt er een stuk slomer van. Hoe kom je eigenlijk aan 312MB, bedoel je niet 512? Kijk, als het 512 is en je gebruikt Wintendo (W9x, ME) als OS dan kán het wel eens fout gaan ja.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Euh optelfoutje. Had eerst 64 MB en heb er 256 bij laten zetten. Misschien kan het ene geheugen gemaakt voor cas2 en het andere voor cas3 en werken die niet echt lekker samen.
Verwijderd
Ligt wel aan je geheugen ja..
kijk es in je boekej of je mobo ook 256 mb in een slot aan kan?? misschien kun je het beter over 2 van 128 verdelen
kijk es in je boekej of je mobo ook 256 mb in een slot aan kan?? misschien kun je het beter over 2 van 128 verdelen
ik heb een P2b, hij kan 256 Mb aan. Ik heb er 3 inzitten, bij mij hielp het om de simms om te wisselen in banken. 1tje werkte er helemaal nietgoed in en zit nu in m'n andere PC zonder problemen.
Verwijderd
Hi there!
Een vastlopende P2B he? Ik heb nu een Celeron van 1Ghz
in mijn P2B draaien: fantastisch! Daarnaast is de combinatie met de nieuwste Western Digital Caviar 600BB @7200rpm ideaal. Overigens draai ik de laatste officiele Bios 1012 mét harware monitoring. Alles gaat zeer goed. Ik heb al wel Bios 1014 beta 001 geprobeerd, maar die liep continu vast in Bios en in Windows: heel raar. 1013 is trouwens haast nergens te vinden. Gebruik dus de nieuwste ASUS DOS-BIOS-FLASH-Utility (versie 2 geloof ik) om terug te schroeven naar 1012. Die zou goed moeten werken. En o ja, mijn revisie van de P2B is een 1.02: dat zijn de oudste.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groeten, Sun
Een vastlopende P2B he? Ik heb nu een Celeron van 1Ghz
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groeten, Sun
Beta Bios
Zet de nieuwste niet beta er op dus 1012
Zet de nieuwste niet beta er op dus 1012
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
1012 is de laatste officiele ASUS release. Ze hebben daarna ook nog een 1013 en 1014 beta's gemaakt. De 1014.001 beta is de allerlaatste, maar die loopt vast in een van de bios menu's. Bij mij deed de rest het daarna ook niet meer, dus ik heb nu een zeer stabiele 1012.
Sun
Sun
Pagina: 1