Ik heb een hansol 710P, nu zitten er 2 zwarte puntjes in het beeld, ik vind ze zelf erg irri. Wat kan ik daar aan doen? ligt het aan mijn monitor of kan het ook aan mijn videokaart liggen?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:48
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dode pixels, kan je niks aan doen. Een fabrikant heeft meestal de standaard van 5 dode pixels. Dus helaas 
Edit: Ook nog ff erbij. Het ligt niet aan je videokaart, maar aan je monitor
Edit: Ook nog ff erbij. Het ligt niet aan je videokaart, maar aan je monitor
Verwijderd
Dat vind ik dus onzin. Gewoon bellen naar die fabrikant, en zorgen dat ze het in orde maken.Op dinsdag 18 december 2001 16:40 schreef justin01 het volgende:
Dode pixels, kan je niks aan doen. Een fabrikant heeft meestal de standaard van 5 dode pixels. Dus helaas
Ik zou er geen genoegen mee nemen.
Je kan er niets aan doen. dat koop je gewoon.. als je 6 dooie pixels hebben kun je bellen. alles tot 5 pixels kun je nix aan doen..Op dinsdag 18 december 2001 16:41 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Dat vind ik dus onzin. Gewoon bellen naar die fabrikant, en zorgen dat ze het in orde maken.
Thats life...
Verwijderd
het gebeurt dat er in een scherm dode pixels sluipen, dit gebeurt al in het fabricageproces en normaal worden die schermen er gewoon uitgesmeten en dus niet verkocht, ik zou naar de winkel gaan en om een nieuw scherm vragen
ja, ik begin behoorlijk te
op Hansol, mijn beeld is ook scheef bovenin
(ik heb zeker een brak geval), maar hoe lang ben ik mijn monitor dan kwijt??
klopt, maar de hansol 710P is geen TFTOp dinsdag 18 december 2001 16:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Is dat niet met TFT's
volgens de website althans niet,
mmm toch maar inruilen die monitor (tenzij het zo hoort natuurlijk, net als die lijntje die je op je scherm hebt bij trinitron schermen)
A wise man's life is based around fuck you
- We Are Borg
Ehhm, wist niet over wat voor monitors we het hadden, ik nam aan dat we het over TFT's haddenOp dinsdag 18 december 2001 16:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Is dat niet met TFT's
is er trouwens ook een proggie waarmee je jouw beeldscherm kunt testen (iets van volledig wit) zodat ik kan kijken of er nog meer inzitten.
Verwijderd
Ik heb een vision master 17" en nu na 4 jaar gebruik zit er sinds een jaar 1 dooie pixel in, vind et dus zeker niet een kwestie van minder dan 5 pixels is aanvaardbaar.
De winkelier moet je gelijk een nieuwe vervangende leveren.
Hij heeft jou een brak product geleverd, waar je niet voor hebt betaald.
Tenzij anders vermeld in de koopvoorwaarden.
Hij heeft jou een brak product geleverd, waar je niet voor hebt betaald.
Tenzij anders vermeld in de koopvoorwaarden.
McFraGG de gekste !!
- We Are Borg
Ja, je kan het onzin vinden, maar het is zoOp dinsdag 18 december 2001 16:41 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Dat vind ik dus onzin. Gewoon bellen naar die fabrikant, en zorgen dat ze het in orde maken.
ff notepad fullscreen opstarten, doe ik ook met mijn lcd schermpje,Op dinsdag 18 december 2001 16:47 schreef zandpaddo het volgende:
is er trouwens ook een proggie waarmee je jouw beeldscherm kunt testen (iets van volledig wit) zodat ik kan kijken of er nog meer inzitten.
A wise man's life is based around fuck you
Meer pixels laten overlijden
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Verwijderd
kheb zelf oook een dooie pixel
hij zit precies midden in mijn scherm en erger me er groen en geel aan ! je kunt er gewoon helemaal niks aan doen..
[helpdesk-funny modus]Op dinsdag 18 december 2001 16:41 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Moet je de doos effe omkeren, misschien dat ze er nog in zitten
[/helpdesk-funny modus]
Dat ligt helemaal aan de garantiebepalingen van de fabrikant. Als je daar onder zit (= minder pixels kapot als de fabrikant dekt) dan kan de helpdesk daar ook niks mee. Heel simpel. Is een beetje hard, maar toch is het zo.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Verwijderd
ben je zeker dat dat scheef bovenin niet aan je instellingen van je scherm ligt?Op dinsdag 18 december 2001 16:44 schreef zandpaddo het volgende:
ja, ik begin behoorlijk teop Hansol, mijn beeld is ook scheef bovenin
(ik heb zeker een brak geval), maar hoe lang ben ik mijn monitor dan kwijt??
bij mij was dat ook maar er zit een tilt functie op waarmee je de scheefheid kan instellen (was wel geen hansol maar standaard pb schermpje)
dode pixels heb ik geen idee van...
Laatst las ik ergens dat die dode pixels gewoon vuiltjes in je shadow mask (raster) zijn. Door met een rubberen hamertje zachtjes te kloppen werden sommige gaten weer "ontstopt" als het ware. Deze operatie werd echter niet aangeraden omdat je ook je beeldbuis kon mollen doordat het schaduwmasker losliet of zo....ik heb er dus geen verstand van maar er moet wat op het web te vinden zijn hierover.
Met een moker wil het misschien ook welDoor met een rubberen hamertje zachtjes te kloppen...
Op een CRT heb ik nog nooit dooie pixels gezien.
Bij een TFT zij het gewoon kapotte verbindingen, daar doe je niets meer tegen.
Senile! Senile Oekaki
met een hamer past alles hé
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Hallo allemaal, geloof me, het is echt niet zo dat je een dode pixel moet accepteren, dit is echt niet iets dat binnen de "marges" valt. Als je het hebt over scherpte, convergentie etc. dan kun je spreken van marges. Dan heeft een fabrikant van monitoren te maken met 2 waarden waartussen de scherpte en convergentie etc. moeten zitten.
Een dode pixel is gewoon een onvolkomendheid en hoef je dus niet te accepteren.
PS: ik blijf het zeggen, met een Eizo heb je hier allemaal geen last van. bla, bla, bla
PS: ik blijf het zeggen, met een Eizo heb je hier allemaal geen last van. bla, bla, bla
ik heb ze ff een mailtje gestuurd met het probleem, heb nog geen reactie terug gehad. dus nog maar ff w88
Bij een CRT monitor zal er vast niks over in de garantie staan maar voor een TFT monitor staat er gewoon wanneer je aanspraak kan maken op garantie. Die garantie krijg je pas na 5 dode pixels of 2 naast elkaar en ook voor die 5 pixels gelden volgens nog meer regels. Erg irritant natuurlijk als gebruiker maar ja anders zijn die schermen gewoon onbetaalbaar omdat ze dan gewoon hogere uitval krijgen.Op dinsdag 18 december 2001 22:54 schreef Eizo het volgende:
Daarom kun je ook het beste geen TFT scherm kopen zonder het gezien te hebben als ie aanstaat anders heb je kans dat je al meteen een of meerdere dode pixel hebt.
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Ik zag toevallig bij de Primafoon een 15" TFT staan met 3 kapotte pixels, erg lelijk. Daar ga ik dus geen 1500,- voor betalen. Bovendien waren er nog een aantal pixels niet gelijk aan de rest er omheen dus daar vemoed ik ook een niet al te lekkere pixel.
En toch zal, juridisch gezien, de fabrikant je een nieuw scherm moeten geven. kort gezegd, dode pixels in een monitor betekent dat de monitor niet 100% functioneerd, want immers brengen de fabrikanten ook 100% werkende monitoren op de markt. Als consument heb je recht op een volledig functioneel product, wat aan je verwachtingen voldoet.Op woensdag 19 december 2001 15:23 schreef Frostie het volgende:
Bij een CRT monitor zal er vast niks over in de garantie staan maar voor een TFT monitor staat er gewoon wanneer je aanspraak kan maken op garantie. Die garantie krijg je pas na 5 dode pixels of 2 naast elkaar en ook voor die 5 pixels gelden volgens nog meer regels. Erg irritant natuurlijk als gebruiker maar ja anders zijn die schermen gewoon onbetaalbaar omdat ze dan gewoon hogere uitval krijgen.
En geschillencommissies hebben hier reeds al over geoordeeld in het voordeel van de consument (ik had ook niets anders verwacht), las ik laatst in een andere thread. Weet iemand nog waar dit in stond?
Verwijderd
Ik heb ergens eens gelezen het verschil tussen
dode pix (zwart) en burning pix (wit)
zijn allebij dood maar met verschil,
weet iemand daar meer over???
dode pix (zwart) en burning pix (wit)
zijn allebij dood maar met verschil,
weet iemand daar meer over???
Pagina: 1