upgrate ja of nee PIII

Pagina: 1
Acties:

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:05
Heb ik er veel voordeel van als ik mijn PIII 500 upgrade naar een andere processor (celeron 900mhz)(nu nog maar 180,-gulden :) ) ik heb de abit BE-6 als moederbord, maar volgens de web-site gaat ie maar tot 700mhz maar als ik in mij bios kijk kan ik kiezen voor 9 x 100mhz = 900mhz (of snap ik hem nie), kan iemand mijn helpen ?

Arie

Teteringen

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:14

Sjaak_Afhaak

Bleh!

[OCM]->[PM] :)

het lijkt me dat als je moederbord 100 MHz FSB aankan, dat hij dan die celeron ook wel lust..

Hier staat tekst

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
T lijkt me dat dat geen problemen moet opleveren. Op mijn Asus p3b-f gaat ook maximaal een 800mhz (volgens asus) en hij draait nu met een P3 933 @ 1050.

Verwijderd

Nee :)
Koop liever een nieuw systeem sparen dus...

• Arie26
Mijn budget is niet zo toe rijkend helaas :o
Maar wordt ik er met snelheid ook een stukje wijzer van :?
of ga ik er op achter uit als ik een celeron neem :?

arie

Teteringen

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op dinsdag 18 december 2001 16:25 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Nee :)
Koop liever een nieuw systeem sparen dus...
Kun je dan ook nog ff zeggen waarom?? Of moet de topicstarter volgens jou maar meteen een AMD systeem kopen?? :(

Hier staat tekst

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 16:27 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:

[..]

Kun je dan ook nog ff zeggen waarom?? Of moet de topicstarter volgens jou maar meteen een AMD systeem kopen?? :(
Das wel een beter id ja

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 16:27 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:

[..]

Omdat een 800 systeem niet meer echt voldoet aan de eisen van vandaag! Ik zit hier met een 1 Ghz en vind dat dat zelfs al verouderd is... we gaan erop vooruit he, niet achteruit... Daarom!!! Progressiviteit!! :P

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op dinsdag 18 december 2001 16:29 schreef 4ThloN1000 het volgende:

[..]

Omdat een 800 systeem niet meer echt voldoet aan de eisen van vandaag! Ik zit hier met een 1 Ghz en vind dat dat zelfs al verouderd is... we gaan erop vooruit he, niet achteruit... Daarom!!! Progressiviteit!! :P
Das zal best... Maarre, heb je nu ook antwoord gegeven op de vraag van de Topicstarter?

Hier staat tekst

Verwijderd

Ik denk dat je met die celeron wel wat sneller zal zijn, volgens mij is het verschil alleen niet zo bijster groot!

Misschien dat je die dan celeron nogwat kan overclocken?!

Verwijderd

ik zou een nieuw mobo kopen ik had vroeger een BH-6 met een P2 333@400, en in het boekje stond dat de max frequentie van men mobo 400 was, en ik kreeg er ook geen MHz meer uit

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 16:34 schreef carnman het volgende:
ik zou een nieuw mobo kopen ik had vroeger een BH-6 met een P2 333@400, en in het boekje stond dat de max frequentie van men mobo 400 was, en ik kreeg er ook geen MHz meer uit
Biosupdate? een mobo wat 100mhz fsb aankan, kan ook een b.v. 9x100 celeron aan! Alleen word ie dan niet goed herkend in de bios! ;)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 16:23 schreef arjanscholl het volgende:
T lijkt me dat dat geen problemen moet opleveren. Op mijn Asus p3b-f gaat ook maximaal een 800mhz (volgens asus) en hij draait nu met een P3 933 @ 1050.
de p3b-f draait ook met een p3 1000.

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op dinsdag 18 december 2001 16:34 schreef carnman het volgende:
carnman, vrienden van me hebben op een BH6 een celeron 600@ 900 lopen.. het is dus wel mogelijk.. Boekjes staan er bekend om dat ze kunnen verouderen..

Hier staat tekst

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[..]

Mischien heeft hij niet meer nodig :?
ik zou het niet doen die Celeron is niet zo bijster super vergelekenn met P3

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Omdat een 800 systeem niet meer echt voldoet aan de eisen van vandaag!
mjah..maar dat is dus relatief. Het is maar net wat je met je systeem doet. Voor m'n pa is een 800Mhz machine al overkill. De 200MMX die hij nu heeft kan al makkelijk doen wat hij er mee doet. Het is dus maar net wat voor toepassing de machine heeft :)

Verwijderd

[..]

Het draait echt niet alleen om de kloksnelheid van je processor. Een zorgvuldig samengesteld systeem zet vaak meer zoden aan de dijk. De bottleneck van veel systemen is bijvoorbeeld de harde schijf. Daar eens wat meer geld aan uitgeven ipv aan de allerlaatste nieuwe proc.
Op mijn werk werk ik met een Compaq werkstation met een 550 MHZ XEON en scsi. Die is sneller als mijn PIII 1000 MHZ met IDE schijfje. Dat 1000 MHZ niet toereikend zou zijn kan ik niet beamen. Werkt bij mij naar volle tevredenheid.

• Arie26
Dit staat er in mijn bios:
ext.clock (pci): 100MHz (1/3) of 150MHz (1/4)
Multiplierfactor:x12

wat houdt dit eigenlijk allemaal in :? (helaas is iedereen geen tweaker)

en tot hoever kan ik nu gaan met een processor ?
12 x 150MHz = 1800MHZ (zal wel nie he)

Teteringen

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Naar de multiplier hoef je niet te kijken, want op een intel CPU ligt die op de processor vast..
ext.clock (pci): 100MHz (1/3) of 150MHz (1/4)
dit bepaalt op welke snelheid je PCI kaarten gaan draaien.. (100 x 1/3 = 33mhz bijv) maar als je celly koopt zou ik hem lekker op 100 mhz laten staan, tenzij je nog kleinere tussenstapjes kunt maken..
helaas is iedereen geen tweaker
excuse me :? Je zult wel iets anders bedoelen :P

Hier staat tekst

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Moved naar [forum=7].

• Arie26
kan zelfs een heleboel tussen stapjes maken

maar wat is dan verstandig ?
want die MHz staan voor de snelheid van de PCI ? en wat er achter staat dan ? (1/2 1/3 1/4) nu snap ik er echt nixs meer van
tot welke snelheid kan ik nu een processor nemen ?

Arie

Teteringen

Verwijderd

Je kunt best naar een cellie 900 gaan, maar je zit dan ook aan een slotket, van slot 1 --> socket fcpga

die cel is nl socket fcpga en je PIII slot 1, dat gaat neit samen, en slotkets vind ik nie zo lekker mee werken, en veel verschil in prestatie zit er nie in
pIII 500 en cel 900

so see for your self

• Arie26
Moved naar [forum=7].
Sorry wist niet precies waar ie moest komen :D

Teteringen

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:01

BeaM-R

Powerrrrr

Ik denk dat er in snelheid niet veel winst valt te halen. Een andere optie zou dan zijn om een nieuwe proc+mobo te kopen maar misschien dat dat dan weer boven je budget gaat. Maar alleen een nieuwe proc erin zou ik niet doen, vind ik een beetje weggegooid geld. Of spaar nog even door zou ik zeggen.

suc6!

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Er van uitgaande dat die P!!!500 van jou een Katmai is, zul je zeer zeker snelheidswinst boeken met zo'n Celeron2. Klok voor klok maakt het niet zoveel uit (in ieder geval is de Celeron2 niet langzamer dan de Katmai, eerder sneller) zodat een upgrade van 500 naar 900MHz voor die paar pegels volgens mij best wel een leuke is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1