Stereo ,,overclocken''

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Zoals de titel al zegt: is het mogelijk je stereo op te voeren? ik heb hier namelijk een stereo van 200 Watt staan, maar ik kan voor 50,- goedwerkende Philips boxen krijgen van 500 Watt >:)
nu benut je die niet optimaal mijn mijn versterker (wat ook nooit helemaal zal gebeuren) maar is het wel mogelijk dat ding iets beter te krijgen?

nb. ik ben al ledjes in mijn cassette deck aan het plaatsen :) pics volgen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
En wat denk je ermee te bereiken :?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Op dinsdag 18 december 2001 16:11 schreef dennisdotcom het volgende:
En wat denk je ermee te bereiken :?
ik zat zelf te denken aan zuiverder geluid bij een hoog volume, wat hij anders niet haalt

Verwijderd

denk je nou echt dat philips 500watt boxen maakt?, je moet er maar eens met een stevige Grown versterker 100watt opzetten, kijk dan maar eens wat ze doen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Op dinsdag 18 december 2001 16:12 schreef internetinfo het volgende:
ik zat zelf te denken aan zuiverder geluid bij een hoog volume, wat hij anders niet haalt
Whahaha :D
Ik vrees niet dat jouw idee veel succes zal hebben in dat geval. Koop gewoon òf betere speakers of een betere stereo.

Verder: WATT zegt vrijwel niks. Lees ook eens de faq van AV, dan begrijp je het :)

Verwijderd

En denk je echt dat die boxen zelf ook daadwerkelijk 500 watt halen...nah, denk het niet!

Versterker is goed genoeg zo, denk niet dat je volledig open gaat op 500 (als ze dat halen) watt, zelfs niet in een vrijstaand huis :D

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

et is altijd handig om je boxen dubbel vermogen van je RMS te hebben, daar moet je het bij houden..anders moet je weer gaan zooien met de transformator enzo.. daar zijn die dingen niet op gebouwd...ik zal et laten zitten als ik jou was

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Nou, het ligt eraan wat voor versterker je hebt, meestal zijn de versterkers gewoon vastgesoldeerde componenten met een koelblok erop, die zou je kunnen vervangen, maar dan moet je er ook andere componenten op aanpassen, zoals bv de voeding, volumeknop, koellichamen etc..

Ik zou er niet aan beginnen,

En als die speakers echt 500 wat RMS (wat ik ten zeerste betwijfel) zijn zou ik een losse versterker erbij kopen die alleen versterkt, zonder equalizer etc.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Uuuh, philips maakte wel degelijk boxen met 500 watt (rms)
op school hebben wij nog philips disco boxen staan die dat zijn)

maare, ik denk niet dat je die hebt.
ik denke eerder dat je boxen 500 watt muziek vermogen hebben.

en dan is je versterker meer dan zat

Join the club

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

Op dinsdag 18 december 2001 16:10 schreef internetinfo het volgende:
Zoals de titel al zegt: is het mogelijk je stereo op te voeren? ik heb hier namelijk een stereo van 200 Watt staan, maar ik kan voor 50,- goedwerkende Philips boxen krijgen van 500 Watt >:)
nu benut je die niet optimaal mijn mijn versterker (wat ook nooit helemaal zal gebeuren) maar is het wel mogelijk dat ding iets beter te krijgen?

nb. ik ben al ledjes in mijn cassette deck aan het plaatsen :) pics volgen
Ja dat kan, tenminste je kunt hem modificeren, het simpelste wat je kan doen, is een paar elco's erbij, zodat je wat meer energie reserver hebt, en dus wat meer extra power als je dat nodig hebt, en heb je wat meer controle, kw ageluidskwaliteot kun je ook de bekabeling etc modificeren, beter afschermen, verzwaren, goed plaatsen etc. Ook kun je een zwaardere trafo nemen, maar je moet wel uitzoeken wat wel en niet kan, met al bovengenoemde dingen is het zo dta je wel uitmoet zoeken wat wel en niet kan dus, je kunt er niet zomaar alles ingooien.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dat wordt waarschijnlijk een te ingewikkeld verhaal voor de topicstarter.
Ik vrees niet dat jouw idee veel succes zal hebben in dat geval. Koop gewoon òf betere speakers of een betere stereo.
Verder: WATT zegt vrijwel niks. Lees ook eens de faq van AV, dan begrijp je het
Hier komt het wel op neer. Als je speakers hebt met een goeie gevoeligheid krijg je ze vaak genoeg op hun max hoor. Ook met een 2x 50Watt @ 8Ohm versterkertje, of wat heb je?

Modden lijkt mij te moeilijk voor internetman. Eerst die speaker maar eens op je huidige versterker proberen, kans is ZO klein dat er iets mis kan gaan. En volgens mij krijg je ze prima tot hun max met je huidige versterker.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 18 december 2001 16:27 schreef FFF het volgende:

[..]

Ja dat kan, tenminste je kunt hem modificeren, het simpelste wat je kan doen, is een paar elco's erbij, zodat je wat meer energie reserver hebt, en dus wat meer extra power als je dat nodig hebt, en heb je wat meer controle, kw ageluidskwaliteot kun je ook de bekabeling etc modificeren, beter afschermen, verzwaren, goed plaatsen etc. Ook kun je een zwaardere trafo nemen, maar je moet wel uitzoeken wat wel en niet kan, met al bovengenoemde dingen is het zo dta je wel uitmoet zoeken wat wel en niet kan dus, je kunt er niet zomaar alles ingooien.
Meer controle, da klinkt goed... :)

Ik heb een Marantz PM53, daar zitten meerdere elco's in (uiteraard)...
Bedoel je dan die bij de voeding, of die tussen de koelribben :?

Het dus is niet even simpelweg een zwaardere nemen en ervoor in de plaats solderen :?
How come ?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Pagina: 1