Toon posts:

oc'en verstandig zonder temp sensor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Op m'n ak33 mobo zit geen temperatuur sensor om de temp van m'n processor te checken. Ik lees overal dat het niet verstandig is om te gaan OCen als de temp boven de 55-60C uitkomt. Het probleem is dat ik dat dus niet kan controleren.Is het aan te raden om me processor iets over te klokken? Of is de kans groot dat de boel afbrand omdat de temp te hoog wordt en ik er niks van merk.
Ik kan m'n temp van m'n mobo wel controleren, die is 23.8C (heb ik vast niks aan)

De enige temp sensor is m'n vinger en is niet echt betrouwbaar :)

btw ik heb een tb1000 op een Aopen ak33 mobo

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
je kan het altijd proberen denk ik zolang je maar zeker weet dat je een hele goeie koeling hebt.
En als het fout gaat merk je het vanzelf wel >:)

Maar als je het nou niet zeker weet... doe het dan niet want het zou nogal stom zijn om een proc hiermee te slopen

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Bij een beetje electro zaak kun je toch wel een temp metertje kopen heb ik ook gedaan diehangt tussen mijn koelvinnen van mijn cpu [21.8 gra C]
en er dan gewoon 15 of 20 graden bij op tellen of zo dan weet je het wel ongeveer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja das waar, maar als ik um op 1100 stel en alles start goed op en de games blijven ook stabiel draaien, hoef ik me dan ook niet zorgen te maken om de temperatuur? want hoe hoger de temp hoe instabieler het systeem right?

Ik heb trouwens geen extra coolers in me pc, alleen een heatsink+cooler op me proc

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
kun je wel doen maar als je hebt ge oc-ed niet zo ver gaan en toch best vaak voelen of die niet te warm wordt

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
daar komt het wel op neer hoor [ik ben nog bezig mijn eerste modje maar ocen wil niet echt lukken hoor]
maar een paar xtra coolers is mischien wel makkelijk kijk maar es in de faqs
en als iemand nog een goedkoop adresje heeft voor coolers dan hoor ik dat graag ff ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas geen hele kleine stapjes maken, de eerste stap is meteen van 1000 naar 1100 10x110 en dan naar 1140 geloof ik

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

watvoor koeler hebbie ? , ik heb een Zalman CNPS5001CU, 1ghz@1,4 en hij word stressed 48 graden

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Waar zit de temp sensor trouwens standaard? Tussen het koelelement en de processor? of zit onder de processor op het moederbord?

btw hoe kom je bij de 15-20 graden die je erbij op moet tellen? of ga je ervan uit dat dat de normale temp hoort te zijn? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zo niet ui me hoofd hoe die cooler heet, dus moet ik ff kijken als ik thuis ben. Maar het is een zilverkleurige die ongeveer 5cm hoog is (als het je iets zegt)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik zal het zo zeggen: die temperatuur boeit geen kont...
Als je een normale heatsink hebt en die zit er goed op moet je je daar niet druk over maken... Athlons mogen 95 graden worden, en dat haal je echt niet zo snel ;)

(voor de duidelijkheid, ik bedoel dus dat het niet boeit om te weten wat je temperatuur is, het is natuurlijk wel zo dat je verder kan oc'en met een lagere temp. :))

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
The AOpen AK33 is a simple board with very minimal overclocking features. You will not find any tweaks for your CPU multiplier, nor CPU core and VIO voltage adjustments. However, there are a limited set of Front Side Bus (FSB) frequencies for those who wish to overclock their system. They can always increase the FSB to 110MHz with little problems, but nothing beyond that since the chipset is only stable at about 110MHz. Overclocking is really not the reason why you would purchase the AK33, but if you want a good stable system running at the CPU's default frequency, it's worth considering.

[bron tomshardsware]

En hij heeft gelijk, ik heb dit mobo een jaar geleden ook 1 week gehad ter vervangen van mijn asus, en het grootste probleem zijn de voltages/multiplier; daarvoor zal je moeten gaan kleuren en dat is veel werkt als je bij elke multiplier verandering je hele kast overhoop moet gaan halen. Met 110 fsb heb je trouwnes al geluk

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

kweet ook niet watvoor koeler je bedoeld,

btw ik hooop dat je een axia< core hebt. Met afjar kwam ik niet hoger dan 1130

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Als dat verhaaltje van Salvador4 klopt dan moet ik blij zijn als 1130 stabiel kan draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de replies, ik ga um vanavond eens een tijdje op 1100 laten draaien

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Kun je dat AK33 ding niet ruile? ;)

AK33 is zwaar kloten. Ik adviseer je er nie mee te beginne. Heb zelf ook een AK33 gehad, maar heb hem 3 keer kapot gehad :( , nu een AK73 Pro a.

Als je bij die AK33 de FSB hoger als 110 zet dan kun je het wel vergeten hoor. Dan heb je hem zo vast zitten.

ja kan natuulk wel overclocken, maar ver kom je denk ik niet

Verwijderd

Topicstarter
nee kan um niet meer ruilen

Ach als ie het op 110 goed uithoudt ben ik best tevreden
Pagina: 1