Welke geluidskaart aansluiten op versterker ?

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb een ob geluidskaart (NIET de computer hieronder dus!!) die ik aangesloten heb op een versterker met speakers. Dat zijn hele mooie speakertjes dus lijkt mij het wel wat om er en betere geluidskaart in te hangen, maar welke moet ik dan nemen ? :? Ik heb geen 5.1 geluid nodig maar de kwaliteit v/d uitgang moet wel hoog zijn :9~ en ik heb tot 200,- te besteden. Misschien de Audigy player waar net een review van staat? En hoe zit het met de CPU-belasting als ik geen 5.1 speakers gebruik ?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de audigy heeft weinig beters met dat van de 5.1 player..alleen een fire wire, minder ruis, volledig digitaal en belast cpu ietjes minder.
De prijsverschillen zijn te groot voor het verschil in kwaliteit..

Voor simpele, goede geluidkaarten, kan je het best een muziekzaak in duiken... Terratec hebben de meete wel, maar er zijn nog meer, die normale pc zaken niet hebben..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• kutkip
Op dinsdag 18 december 2001 16:07 schreef gitaarwerk het volgende:
de audigy heeft weinig beters met dat van de 5.1 player..alleen een fire wire, minder ruis, volledig digitaal en belast cpu ietjes minder.
De prijsverschillen zijn te groot voor het verschil in kwaliteit..

Voor simpele, goede geluidkaarten, kan je het best een muziekzaak in duiken... Terratec hebben de meete wel, maar er zijn nog meer, die normale pc zaken niet hebben..
Ja maar welke dan? En zijn die niet veel duurder? Het lijkt me dat die dingen dan niet echt vaak verkocht worden... |:(

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Is een goeie vraag, ik heb hier een PCI128 van CL, maar mijn Marantz SR2000 versterker heeft er volgens mij moeite mee, ik heb het idee dat het signaal dat uit de geluidskaart te zwak is.

Ik zoek ff wat ct's door om een goeie geluidskaart te vinden met een lage signaal/ruis verhouding etc.

• kutkip
Op dinsdag 18 december 2001 16:24 schreef Urnie het volgende:
Is een goeie vraag, ik heb hier een PCI128 van CL, maar mijn Marantz SR2000 versterker heeft er volgens mij moeite mee, ik heb het idee dat het signaal dat uit de geluidskaart te zwak is.

Ik zoek ff wat ct's door om een goeie geluidskaart te vinden met een lage signaal/ruis verhouding etc.
Bij mij draait het eigenlijk wel lekker hoor, maar de geluidskwaliteit is gewoon slecht :(

• Cereal
Toevallig haal ik net de CT uit de bus..
staat een geluidskaartentest in..

ff doorlezen :)

• kutkip
Op dinsdag 18 december 2001 16:32 schreef Urnie het volgende:
Toevallig haal ik net de CT uit de bus..
staat een geluidskaartentest in..

ff doorlezen :)
Ik hoor je reactie zo wel he. Ik moet nu ff weg ;)

Verwijderd

Terratec Rulez

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
De Audigy Player heeft nog altijd de beste signaal/ruis verhouding van de game kaartjes. Dus op hoog volume heb je veel minder snel last van ruis ten gevolge van je geluidskaart met een Audigy.

En zo duur zijn ze ook niet meer + je bent meteen voorbereid op evt. upgrades in de toekomst.
minder ruis
Ja, en bij de Audigy ligt die waarde nog steeds het laagst van alle consumer kaartjes die nu op de markt zijn.

• kutkip
Op dinsdag 18 december 2001 16:48 schreef alberth het volgende:
Terratec Rulez
Ehh... Hier heb ik niet zoveel aan. Je HOEFT geen reactie te geven hoor. Noem anders ook even welk kaartje je bedoelt enzo ;)

• kutkip
Hoe zit dat trouwens met CPU-belasting? Ik gebruik geen 5.1 speakers ofzo dus dat zal dan dus wel ongeveer hetzelfde zijn als m'n ob geluidskaart? :?

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 16:02 schreef kutkip het volgende:
Ik heb een ob geluidskaart (NIET de computer hieronder dus!!) die ik aangesloten heb op een versterker met speakers. Dat zijn hele mooie speakertjes dus lijkt mij het wel wat om er en betere geluidskaart in te hangen, maar welke moet ik dan nemen ? :? Ik heb geen 5.1 geluid nodig maar de kwaliteit v/d uitgang moet wel hoog zijn :9~ en ik heb tot 200,- te besteden. Misschien de Audigy player waar net een review van staat?
Zelf gebruik ik Santa Cruz Digital 5.1, lijkt me niet duur in aanschaf maar kan redelijk presteren. Heeft geen FireWire/break out box etc. dus is geen optie als je die wilt hebben, Live 5.1 Player is ook best goed hoor!

• kutkip
Ehh.... Urnie. Wat stond er nou in dat blad :? :? (Of iemand anders die CT al binnen heeft)

Verwijderd

Ikzelf heb mijn SB Live Value 1024 aangesloten op mijn versterker, dus gewoon 2 speakers eraan hangen en ik moet zeggen goed geluid.

Dus uit een 5.1 komt ook best heel goed geluid (en de OEM versie heb je al voor fl. 99,- dacht ik)

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Zelfs al voor fl. 74,- (zie hier)

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Met die opmerking "TERRATEC RULEZ" kan ik het wel eens zijn!
Heb al aardig wat kaartjes gehad en heb momenteel de DMX.
Heb deze aangesloten op een goeie versterker met daar aan een paar JBL control 1X monitoren.
Klinkt super !!

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Het is ook wel interessant om te weten of je versterker ook digitale signalen aankan.

Een digitale verbinding scheelt echt een hoop, zeker als je versterker een stukje bij je pc vandaan staat (zoals bij mij ;) )

Hiervoor gebruik is de dmx x-fire. Als ik de versterker voluit zet, hoor ik alleen veel te veel ruis. Ik weet niet of andere kaarten dit ook hebben, dat zul je even moeten nagaan.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Uit C't 01/2002:
"... best mogelijke kwaliteit, zonder surround-sound en 3d-gaming .. de Audiotrak Maya"
Heeft ook cinch i.p.v. mini-jackplugs aansluitingen.

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mm, als je goed geluid wilt, moet je gewoon een redelijke geluidkaart kopen, maar zeker een goede audio versterker of nog beter goeie speakers hebben. Dat is eigenlijk wat je moet doen. Verder een niet te dure sblaster, maar niet te slecht, ik geloof dat een terratec wel goed zijn en niet te duur.

One World Concepts

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 18 december 2001 21:00 schreef Massive_A het volgende:
Uit C't 01/2002:
"... best mogelijke kwaliteit, zonder surround-sound en 3d-gaming .. de Audiotrak Maya"
ik wou die al noemen..is een dochter kaart van egosys.. dast zegt al veel..deze kaart is noet al te goedkoop...maar wel goed!!
staat in feedack krantje voor 150 a 200 piek
maar ik heb deze kaart nog nooit eerder gehoord, dus ik dacht..laat ik men smoel houden maar :9

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik gebruik gewoon me AC97 onboard dingetje... klinkt hier goed genoeg op Aiwa versterker

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Cereal
Op dinsdag 18 december 2001 21:00 schreef Massive_A het volgende:
Uit C't 01/2002:
Klopt als een bus, na het lezen van het artikel heb ik ook liever deze kaart dan die andere Fancy toeters- en bellen kaarten..
Pagina: 1