Toon posts:

2 netwerkkaarten adsl sheren met winroute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's(win2000) met allebei 1 netwerkkaart aangesloten op een hub met daarop een adsl-modem.

Het netwerk werkt ok en ik heb internet op 1 pc. Nu wil ik internet delen met de andere pc.

Mijn vraag is of dit kan met winroute ofzo in deze config of moet een aparte netwerkkaart gebruiken voor het adslmodem?
Thx.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Sygate kan internet delen over dezelfde netwerkkaart als waar het internet op binnen komt.

Maar je hebt toch een Alcatel Ethernet modem? Heb je al gehoord van de tweak die je op dat ding kan toepassen? Heel makkelijk en het werkt. Heb het zelf ook gedaan.

Verwijderd

Ik neem aan dat je de basic versie van het adsl abbo hebt?

Je kunt je modem ombouwen tot een router, gebruik de search en je weet snel genoeg hoe! Aangezien je maar 1vpn verbinding naar de modem kunt maken kun je dus ook maar 1 pc op internet krijgen. Winroute zou een overdreven oplossing kunnen zijn, maar ik denk dat ombouwen makkelijker zal werken, gezien de opstelling die je nu hebt!

gcb je was me voor ;)

Verwijderd

Je kunt het beste winroute nog gebruiken, sygate gaf bij mij en een vriend van me nogal wat problemen met de DHCP setting. (moet continu handmatig aan en uitgezet worden).
Na overgestapt te zijn op Winroute heb ik dat probleem niet meer.

Je kunt in de server 2 netwerkkaartjes zetten, waarbij 1 is aangesloten op de modem en de ander je andere computer het handje schud. Maar je kunt natuurlijk ook je modem tweaken en er een soort van router van maken. Net wat je wilt.
Als je je modem tweakt, hou er dan rekening mee, dat je de boel kunt slopen (zie forum, zoek maar op tweaken).