waarde veranderen in 1x in meerdere php files

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 18:20

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
ik wil in een (behoorlijk) aantal php files in één keer een bepaalde waarde veranderen, is dit mogelijk en hoe?

eg:
$voorbeeld = bla
dit moet in alle files worden:
$voorbeeld = blabla

Verwijderd

ik heb een tijdje geleden een programma geschreven dat de meta codes uit een stapel geselecteerde html files haalde een beetje aanpassen en je kunt er ook php dingen mee replacen...

ik zal es effe zoeken

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

vraag komt mij wel bekend voor.. zou dat hetzelfde zijn als een waarde veranderen in veel HTML files? goh... waarop ZOU je toch kunnen zoeken? en waar zou je een antwoord kunnen vinden?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op dinsdag 18 december 2001 15:50 schreef PaPa het volgende:
ik wil in een (behoorlijk) aantal php files in één keer een bepaalde waarde veranderen, is dit mogelijk en hoe?

eg:
$voorbeeld = bla
$voorbeeld = blabla
Tja, Extended Replace van HomeSite roeleert wel. Andere editors hebben ongetwijfeld soortgelijke functies.

Anders alle waarden "met de hand" (lees ctrl-f, windows-assumed) opzoeken en vervangen door een constante, en de constante bovenaan includen:

constants.inc.php
code:
1
2
if ( !defined ( "CONSTANTE" ) )
   define ( "CONSTANTE", "waarde" );

*.php:
code:
1
include ( "constants.inc.php" );

Dan kun je nl. een evt. volgende keer door alleen de waarde van de constante te veranderen volstaan.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tja, includes he, altijd handig :)

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
uhm...dat kan toch gewoon met ultra-edit?..(vast ook wel met andere editors)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[quote]
nikao:
uhm...dat kan toch gewoon met ultra-edit?..(vast ook wel met andere editors)
[/quote]

:Z :{ *zucht*[quote]
Tja, Extended Replace van HomeSite roeleert wel. Andere editors hebben ongetwijfeld soortgelijke functies.
[/quote]

Lees eerst het topic eens even door voordat je antwoordt!

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• PaPa

PaPa

Topicstarter
tis me duidelijk, ik zal 's een andere txt editor checken dan notepad :)

• PaPa

PaPa

Topicstarter
heb in Homesite geprobeerd, is idd mogelijk maar is in dit geval niet werkbaar; hij vindt en replaced veel te veel wat niet de bedoeling is;

zoals in mijn eerder gegeven voorbeeld:

eg:
$voorbeeld = bla
$voorbeeld = blabla

Nu vindt (en replaced) hij dus ook bijv. BLAnc, BLAdzijde etc (dùh :)). Wat ik dus eigenlijk zoek is een extended 'find and replace' functie/proggy met meer 'controle' dus dat je bij elke stap een bevestiging of een cancel geeft.

Iemand nog een suggestie? thanks

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Perl :)

• PaPa

PaPa

Topicstarter
grmff ..ken geen Perl

nog andere suggesties?

Verwijderd

Editpad! een dik relaxende editor en hij is postcardware, geschreven door een belg (het mindere deel :P ) je kan hem halen op http://www.editpadlite.com en je kan in andere editors toch ook gewoon zoeken naar $variable=waarde en dat dan veranderen in $variable=andere waarde . dat werkt altijd.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
waarom include je niet gewoon die regel vanuit 1 file?
of haal je die waarden uit een textfile of een mysql databeestje?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Ik denk dat je je replace wat moet specificeren, dus niet bla wordt blabla, maar $constant = bla wordt $constant = blabla

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 09:58 schreef poepkind het volgende:
Editpad! een dik relaxende editor en hij is postcardware, geschreven door een belg (het mindere deel :P ) je kan hem halen op http://www.editpadlite.com en je kan in andere editors toch ook gewoon zoeken naar $variable=waarde en dat dan veranderen in $variable=andere waarde . dat werkt altijd.
Editpad is inderdaad een dik relaxende editor :) daarmee kom ik er wel uit.. Thanks!

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 14:02 schreef PaPa het volgende:

[..]

Editpad is inderdaad een dik relaxende editor :) daarmee kom ik er wel uit.. Thanks!
Zal best wel ja, maar ik zou toch de reactie van drm nog maar even goed doorlezen en voortaan dit soor waardes in constanten zetten. Voorkom je een hoop fouten mee :)
Pagina: 1