Bios Update

Pagina: 1
Acties:

• kwanten
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Ik zit hier met een gare oude 120 MHz pentium computer waar eerst scsi Hd's in zaten, die heb ik er nu uitgeknikkerd. En daarna IDE hd erin gedaan. Alleen op het moment dat ik de computer opstart met de IDE kabel erin krijg ik compleet zwart scherm. Als ik de IDE er dan uit haal start ie wel op. Ik weet er zelf nie zo veel van, maar ik denk dat ik bios moet update. Nu zit er Award Modular BIOS V4.50pg in.. Ik heb zelf op http://www.asus.com.tw/inside/downloadmap.htm een beetje rond zitten neuzen maar ik zou nie weten welke ik zou moeten hebben. En is het wel zeker dat het aan de bios ligt? Tnkx, kwanten

© kwanten 2001

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
lijkt me sterk dat je je bios moet updaten,

heb je de IDE kabel wel op de correcte wijze aangesloten? omgekeerd aansluiten wil nog wel eens tot gevolg hebben dat je geen beeld krijgt (wat nu net jouw probleem is)

zet anders in de bios ff 'defaults' aan, (mischien heeft de vorige eigenaar wel de IDE poort uitgezet (doe ik ook op alleen scsi systemen namelijk..)

A wise man's life is based around fuck you

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 19:23
dus als ik het goed begrijp wil jij een bios voor een proc van 120 MHz updaten? *D *D *D *D *D *D *D

laat me niet lachen.

koop gewoon een nieuw systeem

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Dan nog mag er geen zwart scherm komen als je de pc aanzet..

Er zit inderdaad echt iets anders fout.. (kabels verkeerd om ofzo inderdaad).

Internetinfo: Zeg dan gewoon niks als je ook niks nuttigs te melden hebt!!

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 15:37 schreef zwelgje2 het volgende:
lijkt me sterk dat je je bios moet updaten,

heb je de IDE kabel wel op de correcte wijze aangesloten? omgekeerd aansluiten wil nog wel eens tot gevolg hebben dat je geen beeld krijgt (wat nu net jouw probleem is)

zet anders in de bios ff 'defaults' aan, (mischien heeft de vorige eigenaar wel de IDE poort uitgezet (doe ik ook op alleen scsi systemen namelijk..)
Wooh, hij geeft nu inderdaad wel beeld, Ik heb alle bios op auto gezet. Alleen nu geeft ie dus wel beeld, alleen bij detecting primary master krijg ik [none] te zien. (alhoewel er ook een cd-rom in zet herkent ie die ook niet, die probeert ook nog niet eens te herkennen)..

© kwanten 2001

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 18 december 2001 15:39 schreef internetinfo het volgende:
dus als ik het goed begrijp wil jij een bios voor een proc van 120 MHz updaten? *D *D *D *D *D *D *D

laat me niet lachen.

koop gewoon een nieuw systeem
Wil je dit soort belachelijk opmerkingen voor je houden? Als je niks nuttigs te zeggen heb, blijf dan uit deze topic :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ide kabel aansluiten:
rode kabel is altijd 1
*D

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Heb je de cd-rom en hd goed ingesteld? Master en slave?
Probeer eens 1 HD op master en verder niets. Dat moet werken anders zit er iets anders fout.

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
uhm, als je alleen HD erop doet dan geeft ie na tijdje aan: (dus na herkennen van alles) vervang diskette en druk op een toets. alleen er zit geen diskette in :?

© kwanten 2001

• Tadango
Dat kan kloppen, dan staat er geen os op. Sluit ook je floppy aan en boot eens van flop
start dan fdisk en kijk of je die schijf goed ziet, partitie maken en formateren en als ie dan boot, klaar...

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 16:19 schreef Tadango het volgende:
Dat kan kloppen, dan staat er geen os op. Sluit ook je floppy aan en boot eens van flop
start dan fdisk en kijk of je die schijf goed ziet, partitie maken en formateren en als ie dan boot, klaar...
Er staat juist wel een OS op die hd! (is de hd van mijn ouder computer), kan dat het probleem zijn dan?

Hij herkent nu zelf wel de HD. En als ik opstart flop erin doe en dan FDISK doe, dan zie ik ook wel dat de hd 4 gig is en dat er een C en D zijn, maar als ik in dos ben en C: intyp zegt ie ongeldige stationsaanduiding :? ik snap er nie echt veel meer van. Ook als ik opstart zonder enige diskette erin geeft ie nog aan dat ik een andere disketter erin moet doen en op een toets moet drukken..

-edit- Als ik in de bios instel opstarten C,A krijg ik trouwens nog steeds hetzelfde :( -/edit-

© kwanten 2001

• Tadango
Dan zit er iets anders met LBA en CHS enzo niet goed. Het kan zijn dat die partities niet werken op die PC. Als die HD op CHS stond en nu detecteerd ie hem als LBA dan werkt dat niet, opnieuw partities maken en dan moet het werken.
Pagina: 1