Draait het trouwens ook sneller dan KDE2? Dat is voor mij eigenlijk nog het belangrijkst, alhoewel KDE2.2.17 al bij Debian veel sneller draait dan in Suse/Mdk/RH.
En dat is, wat mij betreft, een pluspunt. Teveel aan het uiterlijk veranderen is ook niet goed. Dit is vertrouwd voor de clueless thuisgebruiker.Op dinsdag 18 december 2001 15:25 schreef banaan-X het volgende:
Ziet er wel mooi uit! Alleen het verschil tussen 2 en 3 is minder dan tussen 1 en 2.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
maar zou het wel een beetje lopen op een wat oude computer??? want kde2 loopt er nog maar net op(bij mij) dus hopen dat dit een verandering is.
Verwijderd
Maar dat is simpel een mening, verder is er zo op het eerste gezicht weinig veranderd. De meeste veranderingen zullen nu nog wel onderhuids zitten.
Feit is wel dat KDE nu al een jaar ofzow AA fonts heeft, iets wat bij Gnome pas is Gnome 2 komt. Daar zijn de eerste screenies trouwens ook al van te zien. Ziet er wel gelikt uit. Alleen dat Nautilus is zo bagger traag. Heb het hier nu installed op een Celeron 466@525 met 384mb RAM. En vind het niet echt fijn werken. Konquer is daarintegen toch een stuk sneller.
Gelukkig heb ik WindowMaker nog
waar kan je trouwens dat lettertype van de tijd instellen zoals het eruit ziet als bij de laatste screenshot?
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002
Verwijderd
Het is ook al mogelijk met GNOME 1.4, als is dat eenOp dinsdag 18 december 2001 15:52 schreef PluueeR het volgende:
Feit is wel dat KDE nu al een jaar ofzow AA fonts heeft, iets wat bij Gnome pas is Gnome 2 komt.
"hacky" manier.. g(t|d)kxft.
Je kunt GNOME ook gewoon met GMC (ala konqueror, quaDaar zijn de eerste screenies trouwens ook al van te zien. Ziet er wel gelikt uit. Alleen dat Nautilus is zo bagger traag. Heb het hier nu installed op een Celeron 466@525 met 384mb RAM. En vind het niet echt fijn werken. Konquer is daarintegen toch een stuk sneller.
file browsing) draaien.
Het ziet er weer erg "KDE" achtig uit ...
Niet echt mooi vind ik zelf.
Ik heb zelf SawFish, samen met dat "panel" ding van Gnome.
met papier mache kun je alles maken!!
Of blackbox.Op dinsdag 18 december 2001 22:33 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Ene die er ook goed uitziet -> windowmaker
alleen beetje raar in gebruik als je em niet gewend bent
Enlightenment kan ook redelijk goed, maar dan moet je absoluut de schuivende desktops uitzetten (wat imho sowieso uit moet).
Kwa opstartsnelheid klop je toch zelf van VER windowmaker nietOp dinsdag 18 december 2001 23:55 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Of blackbox.
Enlightenment kan ook redelijk goed, maar dan moet je absoluut de schuivende desktops uitzetten (wat imho sowieso uit moet).
TWM?Op woensdag 19 december 2001 10:08 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Kwa opstartsnelheid klop je toch zelf van VER windowmaker niet
Ik hoop wel dat KDE 3 sneller is dan 2 ja.. 2 is al een hele verbetering op 1.. maar toch.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
en dan kun je nogsteeds je favo file manager gebruiken
maarja wie heeft een filemanager nodig als hij een Eterm tot zijn beschikking heeft (en wil je geen resources vreten pak dan aterm, net zo coole transparency voor een stuk minder mem)
Ikzelf ben bezig met Gnome 2. Dit werkt nog niet helemaal naar behoren, maar het ziet er standaard al stukken beter uit dan Gnome 1. Een van de grootste problemen van Linux op GUI gebied blijft toch wel de incompatability tussen de verschillende versies van de libraries (vooral QT en GTK+). Hierdoor moet je telkens je apps weer porten en dat schiet allemaal niet op. Ik snap dan ook niet waarom ze die zooi niet gewoon backward compatible maken, dat kost vast veel minder tijd dan constant al die applicaties porten.
[deze advertentieruimte is te koop]
Mja, ik start enlightenment ongeveer een keer per week op op mijn laptop, dus veel kan ik me aan die 3 seconden die het duurt niet storenOp woensdag 19 december 2001 10:08 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Kwa opstartsnelheid klop je toch zelf van VER windowmaker niet
echo $TERMOp woensdag 19 december 2001 16:50 schreef PluueeR het volgende:
Aterm use ik ook, alleen vi doet het niet zo heel fijn, en ook ctrl+l doet het niet
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd