Toon posts:

kde 3 screenshots ziet er gelikt uit kijk hier!

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ziet er wel mooi uit! Alleen het verschil tussen 2 en 3 is minder dan tussen 1 en 2. Konquerer en het K-menu lijkt nog het meest geupgraded. Ik vind alleen die enorm grote quicklaunch knoppen niet echt mooi.. (gelukkig is dat zo te wijzigen ;) )

Draait het trouwens ook sneller dan KDE2? Dat is voor mij eigenlijk nog het belangrijkst, alhoewel KDE2.2.17 al bij Debian veel sneller draait dan in Suse/Mdk/RH.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 18 december 2001 15:25 schreef banaan-X het volgende:
Ziet er wel mooi uit! Alleen het verschil tussen 2 en 3 is minder dan tussen 1 en 2.
En dat is, wat mij betreft, een pluspunt. Teveel aan het uiterlijk veranderen is ook niet goed. Dit is vertrouwd voor de clueless thuisgebruiker.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
ik vind het er zeker mooi uit zien ;)
maar zou het wel een beetje lopen op een wat oude computer??? want kde2 loopt er nog maar net op(bij mij) dus hopen dat dit een verandering is. :)

Verwijderd

Dit zijn screenshots van de alpha versie en daar is nog niet echt heel veel veranderd aan de GUI....ik verwacht in de final toch nog wel wat veranderingen in het uiterlijk...

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
persoonlijk vind ik dat nieuwe K-menu in KDE 3 met die kleurverschillen tussen de tekst en het icoon toch wel een stuk overzichtelijker en mooier dan bij KDE 2.

Maar dat is simpel een mening, verder is er zo op het eerste gezicht weinig veranderd. De meeste veranderingen zullen nu nog wel onderhuids zitten.

Feit is wel dat KDE nu al een jaar ofzow AA fonts heeft, iets wat bij Gnome pas is Gnome 2 komt. Daar zijn de eerste screenies trouwens ook al van te zien. Ziet er wel gelikt uit. Alleen dat Nautilus is zo bagger traag. Heb het hier nu installed op een Celeron 466@525 met 384mb RAM. En vind het niet echt fijn werken. Konquer is daarintegen toch een stuk sneller.

Gelukkig heb ik WindowMaker nog :)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
hmm ziet er al stukken beter uit,

waar kan je trouwens dat lettertype van de tijd instellen zoals het eruit ziet als bij de laatste screenshot?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik hoorde dat alle KDE2 programma's herschreven moeten worden voor KDE3. Weet iemand of dat waar is? Heeft KDE geen backward compatibility ofzo :?

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Maar dat is voor Unix.... Niet voor Win... :'(

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
duh

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 15:52 schreef PluueeR het volgende:

Feit is wel dat KDE nu al een jaar ofzow AA fonts heeft, iets wat bij Gnome pas is Gnome 2 komt.
Het is ook al mogelijk met GNOME 1.4, als is dat een
"hacky" manier.. g(t|d)kxft.
Daar zijn de eerste screenies trouwens ook al van te zien. Ziet er wel gelikt uit. Alleen dat Nautilus is zo bagger traag. Heb het hier nu installed op een Celeron 466@525 met 384mb RAM. En vind het niet echt fijn werken. Konquer is daarintegen toch een stuk sneller.
Je kunt GNOME ook gewoon met GMC (ala konqueror, qua
file browsing) draaien.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Nog es wat mooier, nog es wat trager :(

*Pred in KDE al dicht naar windhoos neigen kwa snelheid.

ik ben dan ook geen X fan :)
en en als het al X is dan windowmaker die start tenminste snel op

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

wat is de vlugste windows manager eigenlijk, zonder massa's recourses te verslinden?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 18 december 2001 22:03 schreef taranis het volgende:
wat is de vlugste windows manager eigenlijk, zonder massa's recourses te verslinden?
Ene die er ook goed uitziet -> windowmaker
alleen beetje raar in gebruik als je em niet gewend bent :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Mwah

Het ziet er weer erg "KDE" achtig uit ... :)
Niet echt mooi vind ik zelf.

Ik heb zelf SawFish, samen met dat "panel" ding van Gnome.

met papier mache kun je alles maken!!

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 18 december 2001 22:33 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Ene die er ook goed uitziet -> windowmaker
alleen beetje raar in gebruik als je em niet gewend bent :)
Of blackbox.
Enlightenment kan ook redelijk goed, maar dan moet je absoluut de schuivende desktops uitzetten (wat imho sowieso uit moet).

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 18 december 2001 23:55 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Of blackbox.
Enlightenment kan ook redelijk goed, maar dan moet je absoluut de schuivende desktops uitzetten (wat imho sowieso uit moet).
Kwa opstartsnelheid klop je toch zelf van VER windowmaker niet :)

• Creepy
  • Laatst online: 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 19 december 2001 10:08 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

TWM? :)
Ik hoop wel dat KDE 3 sneller is dan 2 ja.. 2 is al een hele verbetering op 1.. maar toch.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
en eindelijk zijn ook die vervelende lock en logout knoppen weg. absoluut zinloze ruimteverspilling.

Verwijderd

BlackBox en Enlightenment.
en dan kun je nogsteeds je favo file manager gebruiken
maarja wie heeft een filemanager nodig als hij een Eterm tot zijn beschikking heeft (en wil je geen resources vreten pak dan aterm, net zo coole transparency voor een stuk minder mem)

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Aterm use ik ook, alleen vi doet het niet zo heel fijn, en ook ctrl+l doet het niet

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

KDE3 is qua look helemaal niks veranderd. Wat je op die screenshots ziet zijn gewoon wat leuke themes, meer niet.

Ikzelf ben bezig met Gnome 2. Dit werkt nog niet helemaal naar behoren, maar het ziet er standaard al stukken beter uit dan Gnome 1. Een van de grootste problemen van Linux op GUI gebied blijft toch wel de incompatability tussen de verschillende versies van de libraries (vooral QT en GTK+). Hierdoor moet je telkens je apps weer porten en dat schiet allemaal niet op. Ik snap dan ook niet waarom ze die zooi niet gewoon backward compatible maken, dat kost vast veel minder tijd dan constant al die applicaties porten.

[deze advertentieruimte is te koop]

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 19 december 2001 10:08 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Mja, ik start enlightenment ongeveer een keer per week op op mijn laptop, dus veel kan ik me aan die 3 seconden die het duurt niet storen :P
Op woensdag 19 december 2001 16:50 schreef PluueeR het volgende:
Aterm use ik ook, alleen vi doet het niet zo heel fijn, en ook ctrl+l doet het niet
echo $TERM

Verwijderd

KDE3 Beta 1 inmiddels uit..
iemand al screenies :9 ;)

Verwijderd

Ze willen KDE 3.0 vooral sneller maken. Voor het compileren van KDE3 bijvoorbeeld wordt GCC 3.0 gebruikt. Die beter is in C++ en er komen nog meer snelheids tweaks in kde 3.0.

Verwijderd

beetje meer snelheid is altijd lekker natuurlijk! al vind ik et nu niet echt traag ofzo..

Verwijderd

Toch ff geinstalleerd....naast 2.2.2....nog geen problemen gehad.....en toch al ruim 15 minuten mee gewerkt :)
Pagina: 1