waar koop ik een SCSI-converter? 68-50 pins!

Pagina: 1
Acties:

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:25

Ettie

Topicstarter
Ben al een poos aan het zoeken naar een converter om een U2W en een Ultra SCSi-kabel aan elkaar te knopen.

Gaat om een stukkie plastic met aan de ene kant 50 pins (female) en aan de andere kant 68 pins (female).

Iemand een idee waar ze dat verkopen? :?
Liefst in de buurt van Utrecht.

Speurtocht op tweakers leverde vooralsnog niets op.

Thanks!

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Verwijderd

alternate heeft vaak veel converters.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-04 16:15
Uh... bij een beetje computertoko???

Misschien hebben ze 't niet zo 123 liggen, maar anders kunnen ze 't iig wel bestellen.

* DJSmiley zoekt 't grote dikke Intronics boek, die gasten hebben zo ongeveer de meest wazige kabeltjes :)

dus daar zal je toko t iig wel kunnen bestellen

• DJSmiley
Op dinsdag 18 december 2001 14:57 schreef Ettie het volgende:
Ben al een poos aan het zoeken naar een converter om een U2W en een Ultra SCSi-kabel aan elkaar te knopen.

Gaat om een stukkie plastic met aan de ene kant 50 pins (female) en aan de andere kant 68 pins (female).

Thanks!
mm.. hier spreek je jezelf een beetje tegen :?
op een ultra-SCSI kabel.. -> da's dus zo'n flatcable. Die kabel heeft zo'n "brede IDE" stekker, (50-pins), en dat is female. (zitten gaatjes in)

Dus aan die convertor kant, zul je een MALE moeten hebben (pinnetjes, zodat je 'm in die kabelplug rossed)

Aan de andere kant wil je dus een U(2)W device, dus idd 68 polig.
Ervanuitgaande dat dat een harddisk betreft, moet je daar dus een 68-polige FEMALE op hebben. Je pluggie moet dus male zijn.

Na spitten in 't big boek kom ik uit op : (Tromgeroffel... )

AB 3515
Omschrijving:
SCSI Interne adapter, IDC50 Male -> Half Pitch D-Sub 68M

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://193.173.146.87/intronics/Images/ab3515.jpg

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:25

Ettie

Topicstarter
t gaat echt om female aan beide kanten.

Wil nl. van een Adaptec 29160 op het U2W kanaal naar een U2W Harddisk en tevens naar 2 Plextors (Ultra SCSI).

Op de andere beschikbare controller van de 29160-kaart zit nl. al een LVD/SE kabel naar een U160 HDD (Seagate Cheetah).

Het was ff denken, maar op deze manier moet t gaan lukken om alles op de juiste snelheid te gaan draaien. :7

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:21

BrZ

Op dinsdag 18 december 2001 23:37 schreef Ettie het volgende:
t gaat echt om female aan beide kanten.

Wil nl. van een Adaptec 29160 op het U2W kanaal naar een U2W Harddisk en tevens naar 2 Plextors (Ultra SCSI).

Op de andere beschikbare controller van de 29160-kaart zit nl. al een LVD/SE kabel naar een U160 HDD (Seagate Cheetah).

Het was ff denken, maar op deze manier moet t gaan lukken om alles op de juiste snelheid te gaan draaien. :7
Hmm... female 68 pins en male 50 pins zou ook moeten lukken... moet je een flatcable op die converter aansluiten... maar dat mag volgens mij neit echt :P

• DJSmiley
mm.. Dan moet je de AB 3545 hebben.

Aansluitingen:
IDC 50 FEMALE
Half Pitch D Sub 68 F

Picje... isser niet, scanner verrot :)

naja, dan kan je iig een U(2)W kabel op een ultra device pluggen. (bv een cdromspeler)

Kost een tientje of 3 schat ik.... (/me ziet alleen inkoopsprijzen)
Pagina: 1