Toon posts:

PC uit Domein A laten aanloggen in Domein B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik zit met een vraag omtrent NT domeinen/computeraccounts en trusts.

In nederlands hebben we een domain A. In belgie is er een domain B. Tussen de domeinen zit geen trust. Kan een PC uit domein A dan inprikken in het belgische netwerk (allebei Togus-Ring) en daar een belgisch netwerk ID en password gebruiken om op het domein B aan te loggen ?

Ik neem aan dat er in belgie dan een computeraccount moet worden aangemaakt, via server manager.

Reden hiervoor is dat verschillende personen binnenkort 1 of 2 dagen in Belgie gaan werken. Ze willen dan daar inprikken en via het WAN hun NL meel kunnen lezen en lokale data kunnen benaderen...

Volgens mij is het basic-NT kennis, maar ik kan er eigenlijk echt niet uitkomen.

Alvast bedankt !!!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Als het een routed WAN is dan kunnen de NL mensen toch gewoon op domein A inloggen in Belgie? Zal misschien traag zijn, maar het zal wel werken. Desnoods kan je het login script even bij de gebruikers weghalen zodat (mocht dit het geval zijn) er niet over het WAN 4MB aan loginscript binnengetrokken hoeft te worden.

Als je perse op domein B wil inloggen, zou je de PC uit domein A moeten halen en in domein B moeten zetten. Met win9x clients hoeft dit weer niet. Dan log je gewoon in op het andere domein.

[nog een keer gelezen :P]
Voor data zou je inderdaad een lokaal account moeten hebben. Hebben de gebruikers WinNT clients of Win9x? Met Win9x is het niet zo'n probleem. Maar als je op Domein B bent ingelogd kan je geen resources benaderen op domein A zonder trusts. Dus of het een of het ander :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja inderdaad handig om te vermelden :)

Het zijn allemaal WindowsNT clients. Dus een PC die is íngesteld' op domein A kan op zich wel op domein B aanloggen, als daar een lokaal user-account en computer-account wordt aangemaakt ?

Het is inderdaad of het 1 of het ander, dat begrijp ik, omdat je geen trusts heb, maar ik zat te twijfelen of je die NT bak dan niet eerst via network-->properties op domein B moet laten aanloggen ( om zo het computer-account te creeren) of dat het via server manager ook gewoon kan.

Waar het om gaat is dat we die gast zn PC niet telkens opnieuw in domein A moeten zetten als hij van zn belische tripje afkomt :)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Je kan een NT workstation niet in meerdere domeinen hangen, dat is helaas onmogelijk, je zou hem steeds handmatig moeten aanmelden op het domein. Ik zou geen work-around of logische oplossing voor dit probleem weten..

Is er geen Citrix of Terminal server in domein B waarop hij aan het werk kan?

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Daar zat ik inderdaad ook over te denken, maar een spare belgisch laptopje lijkt me gewoon het handigst. :)

Thanx for de info !