Celeron 1100 t.v.v. PIII-450???

Pagina: 1
Acties:

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 22:13
Vraagje. Ik heb nog een Asus P3B-F bordje met daarop een PIII-450Mhx procje. Nu zit ik erover te denken om een Celeron 1100 erop te plaatsen omdat de gewone 1Ghz PIII-100Mhz nergens meer te krijgen is.

Mijn vraag is nu eigenlijk wat voor performanceverbetering ik ervan mag verwachten. M.a.w. wat is er precies anders aan een normale PIII t.o.v. een Celeron?

:?

Verwijderd

Veel minder cache geheugen.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

Ik heb pas een Cel 466 vervangen voor een Cel 1GHz ook op een P3BF. Draait super, alleen was het heel veel werk om een werkende slot1 -> PGA370 converter te vinden.

Ik verwachte weinig snelheidswinst in verband met de ATA 33 5400 rpm schijf, maar dat viel me reuze mee. Dus ik heb voor mn broertje een mooie upgrade gedaan voor 225,- :)

En het weinige cache geheugen merk je alleen met zware applicaties en spellen, maar een celeron kan ook goed zijn mannetje staan in een spelletje hoor!

Vooral als je kijkt naar het prijsverschil voor dat kleine stukje cache, das maar net waar je prio's liggen.

Alleen:           DE GROETJES

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Om precies te zijn de helft minder cache (128Kb), die ook niet iets langzamer werkt (4-way interleave).

Maar tenopzichte van de PII-450 is hij wel clock voor clock even snel en dus meer dan 2x zo snel.

Ik zou het gewoon doen.

Coïtus ergo sum

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op dinsdag 18 december 2001 14:56 schreef Chilly_Willy het volgende:
Om precies te zijn de helft minder cache (128Kb), die ook niet iets langzamer werkt (4-way interleave).

Maar tenopzichte van de PII-450 is hij wel clock voor clock even snel en dus meer dan 2x zo snel.

Ik zou het gewoon doen.
het ging niet over een pII-450, maar over een pIII-450. En die is per mhz wel sneller dan de celly denk ik.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

die converter (die van ASUS)kun je i.i.g kopen bij elke computerland, gewoon ff bellen of ze hem in voorraad hebbuh!
Op dinsdag 18 december 2001 14:55 schreef GreeTz het volgende:
Ik heb pas een Cel 466 vervangen voor een Cel 1GHz ook op een P3BF. Draait super, alleen was het heel veel werk om een werkende slot1 -> PGA370 converter te vinden.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 23:50
het ging niet over een pII-450, maar over een pIII-450. En die is per mhz wel sneller dan de celly denk ik.
Maar de Celeron II 1 GHz heeft weer een PIII core en is dus weer gelijk per MHz.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op woensdag 19 december 2001 13:31 schreef weertenaar het volgende:

[..]

Maar de Celeron II 1 GHz heeft weer een PIII core en is dus weer gelijk per MHz.
Jawel, maar de P!!!450 heeft een Katmai core met relatief sloom off-die L2 cache, de CeleronII heeft een Coppermine core met véél sneller L2 cache, daardoor is 'ie per MHz toch wel iets sneller dan zo'n Katmai.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hij zal een stuk sneller lopen als je oude PIII

Verwijderd

Ik heb ook een P3B-f rev 1.03 (deze rev moet je minimaal hebben om een Celeron van 1Ghz of 1.1 Ghz te kunnen draaien).
Ik had eerst een PIII 600Mhz ik heb er nu een Celeron 1.1 Ghz opgeprikt. In Cubase is mijn Celeron 36% sneller dan de PIII. Ik schrok me alleen de pleuris toen ik 3D Mark 2001 draaide. De PIII is echt VET veel sneller dan de Celeron als het om 3D gaat( Het zou ook kunnen dat mij GeForce trager ging lopen omdat de ventilator het niet meer deed. Hij werd erg HEEEEEEET).
Vergeet niet om een Asus S370-L of DL convertor te kopen (deze raden ze ook aan bij Asus). Maar je kan ook een ABIT convertor kopen werkt ook.
Je moet ook de BIOS nog ff updaten dan krijg je geen rare melding over de CPU (werkt overigens wel hoor zonder BIOS update).

Verwijderd

Vraagje. Ik heb nog een Asus P3B-F bordje met daarop een PIII-450Mhx procje. Nu zit ik erover te denken om een Celeron 1100 erop te plaatsen omdat de gewone 1Ghz PIII-100Mhz nergens meer te krijgen is.
Hoeveel wou je er hebben?

Heb er laatst nog 4 bijgekocht voor 2 dual systeempies. (Waaronder de mijne dus :))

• wdv
Bedoel je dat je PIII-1Ghz te koop hebt?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op donderdag 20 december 2001 09:52 schreef wdv het volgende:
Bedoel je dat je PIII-1Ghz te koop hebt?
Volgens mij bedoelt ie dat wel ja :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17
die 1000 mhz p3 is nog wel te koop daar waar ik ook mijn 750 proc vandaan heb, www.sdvautomatisering.nl, die was het goedkoopst maar of ie dat nog steeds is weet ik niet, 571 piek voor de slot1 100 mhz variant, fcpga. ze hebben ook nog wel 750mhz processoren (slot1), die zijn een stuk goedkoper en met een beetje mazzel halen die ook wel 1000 mhz :)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
die 1000 mhz p3 is nog wel te koop daar waar ik ook mijn 750 proc vandaan heb, www.sdvautomatisering.nl , die was het goedkoopst maar of ie dat nog steeds is weet ik niet, 571 piek voor de slot1 100 mhz variant, fcpga. ze hebben ook nog wel 750mhz processoren (slot1), die zijn een stuk goedkoper en met een beetje mazzel halen die ook wel 1000 mhz
Zou ik dus niet doen als ik jou was. Het is natuurlijk afhankelijke van welke applicaties je het meest draait (welke soort draai je het meest?) maar je kan ongeveer verwachten dat een celeron zo'n 10-15% langzamer is dan een PIII met dezelfde klok voor de meeste applicaties. Voor spellen zal het verschil wat minder zijn, bij compileren e.d. iets meer. Als jij die 1100 celeron koopt is de klok al 10% sneller dan een PIII en ik denk dus dat je een stuk beter uit zou zijn (hij is toch een stuk goedkoper?)

• wdv
Bijna 600 pietermannen voor een PIII. Ik heb net vorige maand een XP1800+, die heel wat sneller is, gekocht voor 600,-. Voor 230,- heb ik een celeron 1Ghz! Prijs-prestatie telt voor mij zwaarder.
Celeron it will be!
:)
Pagina: 1