Leuk dat hier ook veel mensen bezig zijn met 3d maar zijn er ook forums gericht op 3d in Nederland, ik zie hier een aantal bekende van Maxforums waar toch ook een heleboel Nederlanders rondlopen maar ik kan nergens wat vinden dat zich richt op Nederland, ik weet dat de "proffesionele scene" klein is maar het zal toch helpen als er een plek is waar 3d in Nederland in kaart wordt gebracht, bestaat het al en kan ik het niet vinden of is er gewoon niks.
In principe kunnen 3D topics gewoon in dit forum
.....als er erg veel 3D topics komen zullen we overwegen om er een speciaal forum voor te openen....niet eerder
. (Beetje kip/ei situatie I guess
)
kheb zelf een tijdje een 3D Forum gerund, met als hoofdprogramma's Max, Lightwave, Lightscape, Maya, Bryce, Photoshop en dergelijke. Maar aangezien er in totaal nog geen 10 man daadwerkelijk geregd waren en ook nog totaal nix postten, tsja, toen heb ik op een gegeven moment besloten om de handel dicht te gooien, aangezien er totaal geen animo tot posten was.
Als iemand dit wil gaan opzetten, laat me dan iets weten, ik wil hier namelijk graag aan meewerken
Als iemand dit wil gaan opzetten, laat me dan iets weten, ik wil hier namelijk graag aan meewerken
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Mischien is zelf iets starten ook mogenlijk, er moeten toch behoorlijk wat 3d ers zijn in Nederland je ziet ze overal van beginners tot mensen die toch vrij goed zijn.
Sub fora's zoals hier zijn ook goed maar een site met een user gallery, nieuws en mischien ook een banen markt etc is iets waar ik meer aan dacht een echte centrale site waar 3d van Nederland en evt Belgie samen kunnen komen.
Maar jouw ervaring klinkt slecht C44 mischien is er toch geen animo voor.
Sub fora's zoals hier zijn ook goed maar een site met een user gallery, nieuws en mischien ook een banen markt etc is iets waar ik meer aan dacht een echte centrale site waar 3d van Nederland en evt Belgie samen kunnen komen.
Maar jouw ervaring klinkt slecht C44 mischien is er toch geen animo voor.
ik ben modje op web/con 3d forum, en daar wordt wel gepost.
nog een nederlandsch 3d forum erbij versplinterd het nog meer.
nog een nederlandsch 3d forum erbij versplinterd het nog meer.
Hoe heeft Femme iedereen bij mekaar gekregen ?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Ik kreeg voor mijn registratie 250 piek, 10 kratten bier en een levenslange sponsoring van F5 knoppenOp dinsdag 18 december 2001 18:56 schreef C44 het volgende:
Hoe heeft Femme iedereen bij mekaar gekregen ?
Verwijderd
jij ook al?Op dinsdag 18 december 2001 19:02 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Ik kreeg voor mijn registratie 250 piek, 10 kratten bier en een levenslange sponsoring van F5 knoppen
Hmm mij kon ie niet omkopen met 10 kratjes bier, zoop toen nog niet namelijk. Bij mij was de doorslag mijn Dual P3 1000 met 1,5 gig intern op een abit vp6Op dinsdag 18 december 2001 19:02 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Ik kreeg voor mijn registratie 250 piek, 10 kratten bier en een levenslange sponsoring van F5 knoppen
Had em uiteindelijk ook nog zover dat ie er 1250 piek bij wilde doen, maar toen ie ut probeerde over te maken bleek dat z'n tegoed niet meer toereikend was, nah voor de moeite heb ik toen toch maar gejoind.
Maar even alle gekheid op een stokje, hoe zouden we de groten bij mekaar kunnen krijgen, door eventueel alle 3D fora in NL en BE bij mekaar te pleuren ofzo ? overkoepelend forum of zo ?
wat een mooi forum is, maar wel engels (gemaakt door nederlanders dacht ik) is http://www.illumenal.com/
-
-
Op dinsdag 18 december 2001 15:42 schreef McVirusS het volgende:
In principe kunnen 3D topics gewoon in dit forum.....als er erg veel 3D topics komen zullen we overwegen om er een speciaal forum voor te openen....niet eerder
. (Beetje kip/ei situatie I guess
)
de betaler vervuilt
Zie ik inderdaad ook nog niet zo gauw gebeuren, de echte 3D diehards zijn hier ook maar dun gezaaid. Ze zijn er wel, maar de meesten hebben een zodanig niveau dat ze niets te vragen hebben (zoeken wel even in het rond om een oplossing te vinden) of het niveau van de rest is te laag om er daadwerkelijk een zinnig antwoord op te krijgen.Op dinsdag 18 december 2001 20:05 schreef GA!S het volgende:
[..]
![]()
![]()
jajajajajajajajajajajajaja
![]()
![]()
en eigenlijk zie ik het nut niet in van nog een 3d forum en dan in het nederlandsch. De 3d scene is gewoon engels punt. Als je een beetje serieus bent en je kent weinig engels dan moet je het echt leren. (Afgezien van het feit dat je engels gewoon MOET kennen).
-
-
Geloof me ik ken m'n engels wel hoorOp dinsdag 18 december 2001 20:38 schreef gladiool het volgende:
en eigenlijk zie ik het nut niet in van nog een 3d forum en dan in het nederlandsch. De 3d scene is gewoon engels punt. Als je een beetje serieus bent en je kent weinig engels dan moet je het echt leren. (Afgezien van het feit dat je engels gewoon MOET kennen).
-
Mijn forum was ook compleet in het engels, en ik ben ook helemaal met je eens dat het een engelstalige scene is, en dat dat in principe ook zo zou moeten blijven
Ik ben Engels, dus ook geen probleem met taal maar het gaat mij juist om het feit dat de Engelstalige forums meestal ook op Engeland en de US gericht zijn.
Nu ik zelf al bijna twee jaar bezig ben met 3d en weet ik meer af van het buitenlandse 3d scene dan wat er wel en niet mogelijk is in Nederland, crits, tips en hulp daar vindt je zat over op buitenlandse forums maar dingen als opleidingen, bedrijfs informatie, ervaringen, samenwerken met mensen, werkgevers, informatie over wat er hier in Nederland gebeurt dat vindt je niet en dat zal toch wel handig zijn.
Nu ik zelf al bijna twee jaar bezig ben met 3d en weet ik meer af van het buitenlandse 3d scene dan wat er wel en niet mogelijk is in Nederland, crits, tips en hulp daar vindt je zat over op buitenlandse forums maar dingen als opleidingen, bedrijfs informatie, ervaringen, samenwerken met mensen, werkgevers, informatie over wat er hier in Nederland gebeurt dat vindt je niet en dat zal toch wel handig zijn.
Die vragen komen hier vrij vaak naar voren: waar kan ik een 3d opleiding doen, welke bedrijven zijn in nederland actief op 3d gebied en wat zijn dan de opdrachtgevers? Dus als iemand iets weet: ik ben ook benieuwd.
Ik geloof niet dat ze op de uni veel aan 3d doen, uni-studenten zullen niet echt veel aan diehard 3d skills hebben. Er wordt later toch van ze verwacht sturing te geven aan processen i.p.v. het designen van 3d applicaties.
Gladiool woont aan zijn sig te zien in een grote flat achter de TU-wijk, dus die kan daar meer over vertellen.
Wat zullen de grote opdrachtgevers zijn; een film-industrie heb je hier niet echt, zal toch veel reclamewerk zijn.
En wat de toonangevende bedrijven in Nederland zijn: ik zou het niet weten.
Ik geloof niet dat ze op de uni veel aan 3d doen, uni-studenten zullen niet echt veel aan diehard 3d skills hebben. Er wordt later toch van ze verwacht sturing te geven aan processen i.p.v. het designen van 3d applicaties.
Gladiool woont aan zijn sig te zien in een grote flat achter de TU-wijk, dus die kan daar meer over vertellen.
Wat zullen de grote opdrachtgevers zijn; een film-industrie heb je hier niet echt, zal toch veel reclamewerk zijn.
En wat de toonangevende bedrijven in Nederland zijn: ik zou het niet weten.
ik doe IO in delft, en daar moet je leren visualizeren, met de hand ivv handtekenen, en met de computer (3d modeleren en schetsen met wacom).
Bij bouwkunde worden gebouwen met maya gevisualiseerd.
Maar het is in delft maar een klein onderdeel van die studies. En in de andere komt het nog minder aan bod denk.
Bij bouwkunde worden gebouwen met maya gevisualiseerd.
Maar het is in delft maar een klein onderdeel van die studies. En in de andere komt het nog minder aan bod denk.
* GA!S doet bouwkunde TU Eindhoven.
Ik gebruik 3d apps voor het MAKEN van gebouwen, dus niet zo zeer het visualiseren. Computer zet ik dus in als ontwerp-tool, gebouwen ontstaan bij mij op het scherm, daar komt geen pen (behalve van mijn Graphire) meer aan te pas.
Ben nu bezig met afstuderen en daar zal ik op den duur de url nog wel eens van posten. Ontwerp wordt gevormd door een aantal dynamische systemen die een interactie met elkaar hebben, hierdoor zullen de binnenvormen een buitenhuid laten ontstaan. Zit nog iets gecompliceerder in elkaar, komt er ongeveer op neer dat je de controle neemt over een dynamisch systeem. Jij bepaalt de parameters die leiden tot een bepaalde vorm. Indirect bepaal je dus nog altijd zelf de vorm al kun je vantevoren niet precies aangeven wat dat zal worden.
Les krijgen moet je voorlopig vergeten, je moet gewoon een idiote freak zijn wil je iets kunnen bereiken. Je moet er vooral lol in hebben en alles zelf doen. De enige les die je kan krijgen zijn meestal zo beperkt dat je met een beetje zelfstudie al snel een heel eind verder kan komen.
Ik gebruik 3d apps voor het MAKEN van gebouwen, dus niet zo zeer het visualiseren. Computer zet ik dus in als ontwerp-tool, gebouwen ontstaan bij mij op het scherm, daar komt geen pen (behalve van mijn Graphire) meer aan te pas.
Ben nu bezig met afstuderen en daar zal ik op den duur de url nog wel eens van posten. Ontwerp wordt gevormd door een aantal dynamische systemen die een interactie met elkaar hebben, hierdoor zullen de binnenvormen een buitenhuid laten ontstaan. Zit nog iets gecompliceerder in elkaar, komt er ongeveer op neer dat je de controle neemt over een dynamisch systeem. Jij bepaalt de parameters die leiden tot een bepaalde vorm. Indirect bepaal je dus nog altijd zelf de vorm al kun je vantevoren niet precies aangeven wat dat zal worden.
Les krijgen moet je voorlopig vergeten, je moet gewoon een idiote freak zijn wil je iets kunnen bereiken. Je moet er vooral lol in hebben en alles zelf doen. De enige les die je kan krijgen zijn meestal zo beperkt dat je met een beetje zelfstudie al snel een heel eind verder kan komen.
de betaler vervuilt
Idiote freak...dat dekt de lading wel bij jou jaOp donderdag 20 december 2001 02:39 schreef GA!S het volgende:
* GA!S doet bouwkunde TU Eindhoven.
je moet gewoon een idiote freak zijn wil je iets kunnen bereiken. Je moet er vooral lol in hebben en alles zelf doen.
Hier nog zo'n mafkees die ooit besloten heeft om bouwkunde aan de TU Eindhoven te gaan studeren (en daar overigens nog steeds geen spijt van heeft). In tegenstelling tot de vorige spreker gebruik ik de poeter en 3d vooral voor visualisaties, hoewel ik steeds meer probeer om ook het ontwerpen te doen met de machine, maar ik kan voorlopig nog niet zonder een good ol' stuk papier en een pen, zeker als ik snelle ideeën of ingevingen wil verbeelden. Dan is de poeter voor mij nog niet intuïtief genoeg, maar ik zeg er meteen bij, dat kan ook een beperking van mijn bekendheid met de juiste appz zijn. Wat GA!S doet in zijn ontwerpen is echt heel interessant, vooral dat gedoe met die parameters etc. Dat kan vanaf heel simpele dingen (ik meen me te herinneren dat ie me ooit eens iets met Clay-studio heeft laten zien, dat ging uit van hetzelfde principe volgens mij, parameters ingeven en de poeter het proces laten doen) tot heel complexe omgevingen/simulaties. Het levert vage (en soms heel erg kewle) plaatjes op van veelal "liquid forms" (of moet ik het LSD-drollen noemen GA!S?
Het zal vooral van je persoonlijke interesses en raakvlakken afhangen in hoeverre je echt veel met 3d kunt doen. En als je eenmaal beetje voorzichtig in dat wereldje rolt, dan zijn er genoeg resources om je op weg te helpen als je er bij je zelfstudie niet meer uitkomt. Want zelfstudie is gewoon een must, onderwijs op 3d gebied...neuh...is leuk voor de basis-elementen, maar het geld net als voor zoveel dingen, je leert het toch het meest in-depth door het zelf te doen, door te klooien en zelf dingen uit te vogelen.
Maar 3d rules, dat is een ding wat zeker is. De 3e dimensie gaat ons nog leuke dingen opleveren in de toekomst.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Da mokkel in oew icoon zulde bedoelen!Op donderdag 20 december 2001 02:50 schreef Dexter het volgende:
(of moet ik het LSD-drollen noemen GA!S?)
de betaler vervuilt
Een nieuw 3d-forum voegt volgens mij niet zo heel veel toe, ook al omdat dit Forum hier erg goed is (qua techniek bedoel ik vooral) en ideaal werkt en zoals Ozboz al zegt, als je hier op Tweakers veel gebruikers weet te lokken komt er echt wel een appart 3d-forum. Het is helaas wel waar dat er hier te weinig ervaren 3d-gastjes rondlopen. Ik bedoel: ik ben een van de meest ervarenen en ik ben zelf verre van een prof, dus het niveau is behoorlijk laag.
Wat wel heel cool zou zijn, maar helaas een complete utopie (zoek maar op in een woordenboek als je dat woord niet kent): ipv een 3d-forum een soort 3d-kunstenaars-vereniging, waar mensen samen projecten op kunnen starten en showcasen, en, als ultieme gaafheid, waar bedrijven opdrachten neer kunnen zetten die dan door de leden worden verdeeld over de meest geschikte personen. Zoals ik al zei, een complete utopie, maar wel een leuke fantasie.
Wat wel heel cool zou zijn, maar helaas een complete utopie (zoek maar op in een woordenboek als je dat woord niet kent): ipv een 3d-forum een soort 3d-kunstenaars-vereniging, waar mensen samen projecten op kunnen starten en showcasen, en, als ultieme gaafheid, waar bedrijven opdrachten neer kunnen zetten die dan door de leden worden verdeeld over de meest geschikte personen. Zoals ik al zei, een complete utopie, maar wel een leuke fantasie.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Zou zoiets nou echt een utopie zijn? Denk het niet. Ik heb zelf ook al regelmatig aan zoiets gedacht, in velerlei vormen (digitale expo-achtige toestanden), maar je moet eik met een zooi gelijkgestemden rond de tafel gaan zitten en kijken wat de mogelijkheden/wensen zijn. Je maakt mij niet wijs dat zoiets in een land als NL wat op gebied van kunst/design/architectuur echt wel een naam heeft, zoiets niet mogelijk zou zijn.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Niks mis mee toch? Wie weet wat het op kan leveren? Beetje pionieren op dat gebied zou misschien wel aardig zijn. Voor zover je kunt spreken van pionieren.
AgreeOp donderdag 20 december 2001 20:55 schreef Dexter het volgende:
Niks mis mee toch? Wie weet wat het op kan leveren? Beetje pionieren op dat gebied zou misschien wel aardig zijn. Voor zover je kunt spreken van pionieren.
Probleem is dat je hiervoor een stel écht ervaren mensen bij elkaar moet hebben die serieus tijd erin willen steken. En vind die maar eens genoeg!
BTW: Volgens de standaarden in mijn generatie ben ik inderdaad een nerd, maar ik heb in ieder geval hobbies buiten vakkenvullen en zuipen, dat is pas triets als die twee dingen heel je leven zijn. Vind ik dan, helaas wordt mijn mening niet door de meerderheid gedeeld.
BTW: Volgens de standaarden in mijn generatie ben ik inderdaad een nerd, maar ik heb in ieder geval hobbies buiten vakkenvullen en zuipen, dat is pas triets als die twee dingen heel je leven zijn. Vind ik dan, helaas wordt mijn mening niet door de meerderheid gedeeld.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ja...maar veel mensen in de "buitenwereld" vinden je al een nerd als je langer dan 2 uur per dag of zo achter het venster zit...of als je toevallig handig bent met poeters. Dus daar valt niet zo aan te tillen.
En ik snap wat je bedoeld over het echt er mee bezig zijn, maar je kunt zoiets toch ook langzaam opbouwen en gewoon voorzichtig laten groeien? Hoeft toch niet meteen de voorpagina's van alle kranten te halen? En wat betreft dat experts...is denk ik maar ten dele waar. Ik denk dat je net zoveel hebt aan een paar creative-minded peepz die nieuwe ideeën kunnen spuien.
En ik snap wat je bedoeld over het echt er mee bezig zijn, maar je kunt zoiets toch ook langzaam opbouwen en gewoon voorzichtig laten groeien? Hoeft toch niet meteen de voorpagina's van alle kranten te halen? En wat betreft dat experts...is denk ik maar ten dele waar. Ik denk dat je net zoveel hebt aan een paar creative-minded peepz die nieuwe ideeën kunnen spuien.
Ik heb al veel gewerkt met complete newbees, die zijn voor alles in en kei fanatiek en willen graag iets doen, maar als het puntje bij paaltje komt blijken ze vaak geen flauw idee te hebben van waar het over gaat. Zo zou ik dolgraag een chatroom maken, maar ik spreek geen HTML of JAVAscript of Splash of iets dergelijks en heb nog nooit zoiets gedaan en kan dat dus gewoon niet. Dus je moet mij geen chatroom laten maken. Maar als je een chatroom-project begint heb je een grote kans dat types als ik tóch mee gaan doen en de besluitvorming en zo ontiegelijk ophouden.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Je hebt altijd wel personen ertussen zitten die niet 100% geschikt zijn voor een bepaalde job, die kun je iets anders laten doen, of gewoon eruit schoppenOp donderdag 20 december 2001 22:58 schreef Oogst het volgende:
Ik heb al veel gewerkt met complete newbees, die zijn voor alles in en kei fanatiek en willen graag iets doen, maar als het puntje bij paaltje komt blijken ze vaak geen flauw idee te hebben van waar het over gaat. Zo zou ik dolgraag een chatroom maken, maar ik spreek geen HTML of JAVAscript of Splash of iets dergelijks en heb nog nooit zoiets gedaan en kan dat dus gewoon niet. Dus je moet mij geen chatroom laten maken. Maar als je een chatroom-project begint heb je een grote kans dat types als ik tóch mee gaan doen en de besluitvorming en zo ontiegelijk ophouden.
Pagina: 1