Toon posts:

trust stuff vga ->video-> vga

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb t volgende probleem:

We hebben een muziek computer van Encore Media Systems (ja is vet duur) en ik moet van de baas (van het café) zorgen dat op zaterdag avond er toch op een podium(12meter verder) gedraaid kan worden met dit systeem.

Nu heb ik dus het voglende bedacht.

(de pc heeft geen Video of S-video uitgang! en er mag ook niet aan gesleuteld worden. De pc is verzegeld!)
Ik heb een trust televiewer 1600. Deze pikt het vga signaal op en geeft dat terug aan de monitor van het systeem zelf en heeft nog 2 kabels. Een Video kabel (tulp geel) en een Svideo kabel. De video kabel (de gele tulp) die plug ik vervolgens in in de video in van de Trust Wireless Video DVD viewer. Deze zendt het signaal draadloos 10 meter verder naar de ontvanger.

Nu komt het.
Sluit ik direct een tv monitor met een video (gele tulp) line in. Dan werkt het(letters zijn te klein is dus niet te doen). Gebruik ik de coax line out van de wireless DVD Video viewer dan werkt het ook.(letters wederom te klein)
Maar op het moment dat ik de video (gele tulp) op een Trust console viewer line in video plug dan krijg ik geen goed beeld op het VGA scherm.
En dat als ik de VGA kabel van het systeem rechtstreeks op de Trust Console Viewer plug het wel werkt.
Het probleem zit het dus denk ik in de Trust Televiewer 1600, die dus waarschijnlijk verkeerd video signaal afgeeft.

Weet ieaand hier een oplossing voor?
Audio en toetsenbord+muis werken. Alleen dus nu nog het beeld.

Samengevat heb ik dus.

Computer (vga out) -> trust Televiewer 1600(video gele tulp out) -> Wireless DVD / Video viewer (gele tulp out)-> video (gele tulp) in op de trust console viewer en dan krijg ik dus geen juist signaal op de VGA monitor.

Wie o wie kan me helpen?
Wederom ik mag niet sleutelen aan de PC zelf als moet dus buiten de PC om heen gebeuren en deze heeft alleen maar VGA out.

Pleaze help me! Het moet eigenlijk voor vrijdag werken!

Bij voorbaat dank en als je oplossing werkt mag je eens een pilsje komen drinken in Café De Buren (www.cafedeburen.nl)

Arvid

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:49

Illusion

(the art of)

het lijkt me dat die trust televiewer een apparaat is om videosignalen te versturen en dus geen VGA-signalen. omdat VGA (of eigenlijk SVGA of hoger) een hogere resolutie heeft dan video/TV zal er veel data verloren gaan bij het draadloos versturen van een VGA-signaal en dat merk je dus duidelijk.
De Oplossing:? :? :? :? ....
hmmm... er zijn van die speciale serveraanstuurkastjes oid die speciaal zijn bedoeld om een fileserver op afstand te kunnen bedienen. hierop sluit je dan een VGA, muis en TB signaal aan, en dat wordt dan verstuurd via UTPkabel (tot iets van 100meter) waar dan ook weer een kastje komt dat het UTP weer omzet naar VGA, muis en TB signalen.
ik weet niet wat deze kastjes kosten en waar je ze kan krijgen...... ik weet wel dat ze vrij prijzig zijn (schat op >1000 gulden per setje)
Ik weet zeker dat dit wel gaat werken, dus stuur dat biertje maar vast op naar Groningen ;)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Het is onmogelijk om goed met een van vga naar video geconverteerd beeld te werken. Deze kastjes zijn bedoeld om video af te spelen op een televisie, maar je kunt niet verwachten dat je redelijk beeld gaat krijgen (leesbaarbeeld).

Zou gewoon een lang vga verlengkabel kopen, beeld zal niet geweldig zijn, maar dan is er iig mee te werken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 14:43

snoei

kabels... :D

daar bestaan kvm-extenders voor.

dit is een kastje dat je aan de pc-kant aansluit op de vga, toetsenbord en muis. Vervolgens wordt dmv een utp kabel een verbinding gemaakt naar een 2e kastje (op het podium) waar je vervolgens je monitor, toetsenbord en muis op aansluit. Dit gaat tot maximaal 100 meter.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:49

Illusion

(the art of)

hmmm euhm.. Snoei? Laat me raden, je hebt niet naar de datum van het topic gekeken?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.