Assume there are no rules and it's one big free for all
Lijkt me goed te doen. Maak bv. twee afbeeldingen van een stoel; rood en groen. Dan maak je een grote tabel en laat daarin de stoel-id's zetten. Aan de hand van een waarde die gekoppeld is aan het stoel-id laat je een rooie of groene stoel neerzetten.
Simpeler, maar minder elegant: [img]<%stoelstatus%>.gif[/img] waarbij de waarde van "stoelstatus" alleen maar "groen" of "rood" kan zijn.
Simpeler, maar minder elegant: [img]<%stoelstatus%>.gif[/img] waarbij de waarde van "stoelstatus" alleen maar "groen" of "rood" kan zijn.
Bloed, zweet & koffie
Ik heb zelf de volgende idee.
tabel met klant/medewerkers gegevens.
tabel met voorstellingen.
tabel met stoelen.
query reserveren. hierin staat de klant/medewerker ID, de voorstelling ID en de Stoel ID.
query inloggen. hierin staat de Klant/medewerker ID, status van klant/medewerken en wachtwoord.
elke keer als iemand een reservering maakt wordt de klant/medewerker ID, de voorstelling ID en de Stoel ID in de query tabel reserveringen gestopt. Als een klant 3 plaatsen heeft gereserveerd dan staat de klant 3 keer in de tabel. alleen verschilt dan elke keer de stoel ID.
Om de beschikbare en niet beschikbare stoelen te laten zien ga ik kijken naar de Stoel ID kolom in de query tabel reserveringen. als een stoel id daarin voorkomt dan wordt het rood weergegeven anders wordt het groen weergegeven.
Ik wil die overzicht van stoelen weergeven in een HTML tabel. Ik weet nog niet of dit mogelijk is.
tabel met klant/medewerkers gegevens.
tabel met voorstellingen.
tabel met stoelen.
query reserveren. hierin staat de klant/medewerker ID, de voorstelling ID en de Stoel ID.
query inloggen. hierin staat de Klant/medewerker ID, status van klant/medewerken en wachtwoord.
elke keer als iemand een reservering maakt wordt de klant/medewerker ID, de voorstelling ID en de Stoel ID in de query tabel reserveringen gestopt. Als een klant 3 plaatsen heeft gereserveerd dan staat de klant 3 keer in de tabel. alleen verschilt dan elke keer de stoel ID.
Om de beschikbare en niet beschikbare stoelen te laten zien ga ik kijken naar de Stoel ID kolom in de query tabel reserveringen. als een stoel id daarin voorkomt dan wordt het rood weergegeven anders wordt het groen weergegeven.
Ik wil die overzicht van stoelen weergeven in een HTML tabel. Ik weet nog niet of dit mogelijk is.
Mag je flash gebruiken?? Dan zou je het met ASP-turbine/flash templates kunnen doen.
Helaas mag ik flash niet gebruikenOp dinsdag 18 december 2001 14:33 schreef hopakee het volgende:
Mag je flash gebruiken?? Dan zou je het met ASP-turbine/flash templates kunnen doen.
tja dan wordt het waarschijnlijk toch, rellen met tabellen
Met een beetje GOT hulp en een ASP reference boek moet ik wel eruit komen. (heb net een ASP ref. boek besteld bij bol.com)
Hoe ver ben je sowieso met het project zelf?
Als je alles in een db hebt zitten, en je kan query'en welke stoelen er bezet zijn, is het natuurlijk niet zo spannend meer om het op een leuke manier weer te geven. Maar als je de db nog moet opbouwen, is het imho een nogal fout uitgangspunt om van de layout uit te gaan zoals je het wil tonen. Je db model moet goed zijn, dat is je uitgangspunt. Weergeven kan altijd wel
Als je alles in een db hebt zitten, en je kan query'en welke stoelen er bezet zijn, is het natuurlijk niet zo spannend meer om het op een leuke manier weer te geven. Maar als je de db nog moet opbouwen, is het imho een nogal fout uitgangspunt om van de layout uit te gaan zoals je het wil tonen. Je db model moet goed zijn, dat is je uitgangspunt. Weergeven kan altijd wel
Exact expert nodig?
heb je links als je m een beetje hebt... 
het is trouwens niet zo moeilijk te doen verder... je qwerie een beetje goed laten sorteren en je kunt vanaf stoe nummero 1 checken, aan het eind van de rij stop je dan gewoon een </tr><tr>
je kunt natuurlijk ook aspimage gebruiken om de stoelen mooi te maken
de moeilijkheid van dit is de qwerie, en daar hoef je niet eens zo lang over na te denken (vin ikke dan)
het is trouwens niet zo moeilijk te doen verder... je qwerie een beetje goed laten sorteren en je kunt vanaf stoe nummero 1 checken, aan het eind van de rij stop je dan gewoon een </tr><tr>
je kunt natuurlijk ook aspimage gebruiken om de stoelen mooi te maken
de moeilijkheid van dit is de qwerie, en daar hoef je niet eens zo lang over na te denken (vin ikke dan)
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Ik heb dat wel eens gedaan voor een projectontwikkelaar die in 1 opslag kon zien in welk stadium de huizen waren (naar gelang de kleur). Ik ga ff voor je zoeken.
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
thanks!!!!!!!!!! 
jonggoud.nl
jonggoud.nl
heb eindeloos gezocht, maar kan de files echt niet meer vinden. zal wel uitleggen wat ik deed.
-ik de database kon je aangeven met een cijfer van 0 - 100 hoever project was
-nu werd dat cijfer gebruikt bij een plaatje om het aantal % alpha blending [kijk op www.alphablending.com] op de webpagina te veranderen (gewoon invoeren dus)
-super simpel en overzichtelijk!
-ik de database kon je aangeven met een cijfer van 0 - 100 hoever project was
-nu werd dat cijfer gebruikt bij een plaatje om het aantal % alpha blending [kijk op www.alphablending.com] op de webpagina te veranderen (gewoon invoeren dus)
-super simpel en overzichtelijk!
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Pagina: 1