• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben de mogelijkheden aan het onderzoeken om mijn mp3-speler (Samsung Yepp E32 + 32 MB Yepp card) aan m'n USB poort te hangen ipv m'n parallele poort. Dit omdat ik niet echt te spreken ben over de uploadsnelheid ;)
Na wat zoekwerk op Got en diverse SamSung-sites (wat maken die lui er een zooitje van zeg...) zie ik de volgende mogelijkheden:

- Ik koop een parallel-USB convertor, bijv. Sitecom heeft zoiets (wel speciaal voor parallele printers). Problemen hierbij zijn dat het niet goedkoop is (iets van 70 piek dacht ik) en dat ik helemaal niet weet of het werkt. In het upload-progje van de Yepp is wel een mogelijkheid om aan te geven dat communicatie via USB verloopt. En Samsung biedt parallel-to-USB drivers ( :? ) aan. Heeft iemand ervaring met dit soort convertors?

- Ik probeer aan een Yepp-to-USB kabel te komen. Probleem hier is dat ik ze nergens ben tegengekomen (op de Samsung sites dan). En ik heb geen flauw idee hoe duur dat is. Weet iemand waar ik die dingen kan krijgen? Ik vraag het hier maar even voordat ik Samsung zelf ga benaderen hierover...

Zie ik hier nog mogelijkheden over het hoofd?

Thx 4 reading ;)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Djeez, het is toch maar 32 Mb dat je erin pompt, zelfs met parallel duurt dat niet zoland dat het imo de kosten waard is.
Als ik het zo lees, dan maak je een kans.

Verwijderd

De connector op je Yepp is toch gewoon een RS232? Probeer dan een USB RS232 kabel te krijgen, kost je veel minder dan een orginele kabel en is precies hetzelfde...

• Milly
  • Niet online
KillerAce: het is 64 MB en niet 32, en daarbij: als iets het voor jou niet waard zou zijn, kan dat het voor mij nog wel zijn :)

X2: Bestaat dat dan, zo'n parallel-USB kabel? Dus vrouwtje parallel aan de ene kant, en mannetje USB aan de andere? Ik dacht dat je er echt een convertortje voor nodig had, vanwege de grote verschillen tussen USB en parallel (o.a. stroomvoorziening via USB).

<edit> Wacht ff, X2, misschien heb ik je niet goed begrepen. Je zegt: "de connector op je Yepp is toch gewoon een RS232?". Op mn Yepp zit zo'n heel platte (2 mm hoog of zo) aansluiting he. Heb jij het over kabels met zo'n aansluiting aan de ene kant en parallel mannetje aan de andere kant? (Dus eigenlijk waar ik het over heb in m'n originele post, 2e optie)</edit>

Verwijderd

Idd, het is geen parallel vrouwtje, maar een standaard (de RS232 connector is 2 mm hoog en 1 cm breed of zo) en kan gebruikt worden zowel voor parallel als voor USB. Kan je niet een USB RS232 kabel bij conrad of zo krijgen?
Zoals ik ook zei in m'n 1ste poste is het idd hetzelfde als je 2de optie, maar een orginele Yepp kost je gewoon veel meer...

CMIIW

• Milly
  • Niet online
Ok, snap. Ik zal es gaan zoeken :) Bedankt iig
Pagina: 1