Proc. doormidden met tegelsnijder, gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb thuis 2 AMD 486 DX4-100 liggen, deze wil ik voor een presentatie doormidden snijden met een tegelsnijder. De pinnetjes knip ik er van tevoren al af omdat ze anders overal om je heen vliegen. Maar kan dit? Zitten er geen giftige stoffen in die processor? En kan je een processor mooi doormidden snijden met een tegelsnijder?

Nog een vraagje: hoe koud is vloeibare stikstof? :)

They made me do it.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 18 december 2001 14:03 schreef Smoothy_ het volgende:
Ik heb thuis 2 AMD 486 DX4-100 liggen, deze wil ik voor een presentatie doormidden snijden met een tegelsnijder. De pinnetjes knip ik er van tevoren al af omdat ze anders overal om je heen vliegen. Maar kan dit? Zitten er geen giftige stoffen in die processor? En kan je een processor mooi doormidden snijden met een tegelsnijder?

Nog een vraagje: hoe koud is vloeibare stikstof? :)
proc: merk je vanzelf... :) (zou het niet weten eigenlijk)

stikstof: errug koud, ver onder nul... :)

wat een kutpost eigenlijk :P

Verwijderd

Ik dacht -200

ik denk we dat je hem door kan snijden, zal zeker geen giftige stoffen lekken oid(!)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:02

Floor-is

5.2

Vloeibaar stikstof, dat kan Ecteinascidin je misschien wel vertellen, of je kan het op Google zoeken natuurlijk. :)

Die proc doormidden met een tegelsnijder: Geen flauw idee, is dat niet een wat grof apparaat om het mee te doen? Misschien een metaal-zaag (zo'n electrische, gekoelde afkortzaak) een goed idee?

Bericht hierboven

• AcouSE
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 18 december 2001 14:03 schreef Smoothy_ het volgende:
Ik heb thuis 2 AMD 486 DX4-100 liggen, deze wil ik voor een presentatie doormidden snijden met een tegelsnijder. De pinnetjes knip ik er van tevoren al af omdat ze anders overal om je heen vliegen. Maar kan dit? Ja
Zitten er geen giftige stoffen in die processor? nee, maar niet oplikken, want gezond is het nou ook weer niet
En kan je een processor mooi doormidden snijden met een tegelsnijder? theoretisch: Ja, want de package is keramisch

Nog een vraagje: hoe koud is vloeibare stikstof? :) koud, -93 ofzo

Verwijderd

een tege;snijder is een beetje LOMP voor een procje!!!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

Tylen

Neem mij niet te serieus

Pak liever een dremel voor zo'n klusje..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 14:12 schreef Jeroen_Tielen het volgende:
Heb ik niet..

They made me do it.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Doorzagen? Ja dat kan maar je garantie vervalt.
En stikstof is bijna 200 graden onder nul. En daardoor is het gevaarlijker dan de binnenkant van een processor *D

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik weet dat als je vloeibaar stikstof op je arm krijgt, dat dan je pigment op die plek afsterft... (heb ik ook, heel klein plekje op mn arm), want we hebben van die flessen spuitlucht, en daar zit vloeibaar stikstof in voor druk... :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Je kan 'em trouwens ook een flinke beuk met een hamer geven. En dan de hamer een beetje scheef houden, zodat je de processor met een hoekje raakt.

Als het voor een presentatie is, waarom probeer je dan niet dat dekseltje aan de onderzijde te verwijderen. Dan kun je veel beter zien hoe de processor in z'n package zit.

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik was ook wel benieuwd en heb het even opgezocht: Het kookpunt van stikstof is 77K dus vloeibaar stikstof bij normale druk is minimaal zo koud.

Verwijderd

okee stikstof -196 = het kookpunt daarboven dus gasvormig daaronder tot -272,nogiets natuurlijk is het vloeibaar wanneer het bevriest weet ik niet eerder dan -272,nogiets
verder nog natuurkunde? vraag maar raak

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:13

tweakerbee

dus..?

Ja: Lijkt me meer scheikunde dan natuurkunde ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Stikstof is ERG koud ja maar denk je niet dat een tegelsnijder beetje te groot/lomp is voor zon klein kwetsbaar processortje??:?

• Gardocki
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 14:16 schreef AcouSE het volgende:
Als het voor een presentatie is, waarom probeer je dan niet dat dekseltje aan de onderzijde te verwijderen. Dan kun je veel beter zien hoe de processor in z'n package zit.
Hoe doe je dat?

They made me do it.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb hier alleen een P100 en een 486SX, en die hebben het dekseltje allebij gesoldeerd of gelast. Je kunt proberen of je met een dikke soldeerbout dat randje kunt smelten. Je zou ook gewoon met een scherp mesje kunnen wrikken.

Zorg er in ieder geval voor dat je niet naar binnen schiet. Dan verniel je de wire bonds, en die zien er nu net zo cool uit.

[edit]
OK, ik ben de mijne nu aan het slopen. Status, so far: Die randjes zijn gesoldeerd, maar doordat de behuizing van keramiek is krijg ik de tin slechts lokaal boven het meltpunt. Ik kan dus niet desolderen. Ik heb wel aale zichtbare tin verwijderd met een klein plat schroevedraaiertje. Nu heb ik alleen een mesje nodig om dat dekseltje te wippen (denk ik)...

• Gardocki
  • Niet online
Nou het is gelukt :) Ik heb met een beitel het afdekkapje eraf gebeiteld. De eerste deed ik dit iets te hard waardoor het binnenste een beetje kapot is. De tweede keer lukte het beter. Ziet er trouwens wel 8-) uit. Mooie kleurtjes, en van de hele piepkleine ijzerdraadjes :)

Bedankt voor alle tips :)

They made me do it.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 22:12

Convoy

g44p

Op dinsdag 18 december 2001 14:12 schreef Jeroen_Tielen het volgende:
of een betonschaar :+

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Niet vergeten hem eerst uit te zetten.....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Je zou er ook mee naar zo'n stenenwinkel met halfedelstenen kunnen gaan. Sommige halfedelstenen zijn net zo hard als de keramiek in een orc. Die zou hem dus redelijk gemakkelijk en mooi vlak in twee helften moeten kunnen slijpen onder elke willekeurige hoek. :)

Wanbeleid is ook beleid.

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Op dinsdag 18 december 2001 14:20 schreef jurian het volgende:
okee stikstof -196 = het kookpunt daarboven dus gasvormig daaronder tot -272,nogiets natuurlijk is het vloeibaar wanneer het bevriest weet ik niet eerder dan -272,nogiets
verder nog natuurkunde? vraag maar raak
Hoeveel weet je van Nederlandse teksten schrijven? :)

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 19:49

SmidsY

hallo!?.............

in de processor zitten geen gevaarlijke stoffen, teminste het is geen chemie fabriek als je zoiets bedoelt :P

En wat die temp betreft ik zeg -273, de laagste temperatuur in dit universum :)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 18 december 2001 15:10 schreef Smoothy_ het volgende:
Nou het is gelukt :) Ik heb met een beitel het afdekkapje eraf gebeiteld. De eerste deed ik dit iets te hard waardoor het binnenste een beetje kapot is. De tweede keer lukte het beter. Ziet er trouwens wel 8-) uit. Mooie kleurtjes, en van de hele piepkleine ijzerdraadjes :)

Bedankt voor alle tips :)
Tering, verslagen door een n00b :P
Hierbij de mijne, was iets te enthousiast:

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/AcouSE/pics/breuk.jpg

Zal ik nog even toelichten: Dat groene gekleurde ding is de core. Bij je mooie P4, TB, XP whatever ligt ie op de kop en kijk je tegen de bodem. Hier niet dus. Die ijzerdraadjes, dat zijn gouddraadjes, wire bonds genaamd. In mijn (ex-)processor gaan ze vanaf de die naar de pin-aansluitingen, en wel in twee lagen, iets dat ik nog niet eerder heb gezien.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 14:15 schreef RonnieB82 het volgende:
ik weet dat als je vloeibaar stikstof op je arm krijgt, dat dan je pigment op die plek afsterft... (heb ik ook, heel klein plekje op mn arm), want we hebben van die flessen spuitlucht, en daar zit vloeibaar stikstof in voor druk... :)
Pigment? Hehe...je bedoelt zeker dat als je huid in aanraking komt met vloeibare stikstof het zulke diepe brandwonden achterlaat dat de kiemlaag op die plek beschadigd is..

I reject your reality, and substitute my own.

• Gardocki
  • Niet online
Tering, verslagen door een n00b :P
:D :)
Die ijzerdraadjes, dat zijn gouddraadjes, wire bonds genaamd. In mijn (ex-)processor gaan ze vanaf de die naar de pin-aansluitingen, en wel in twee lagen, iets dat ik nog niet eerder heb gezien.
Bij mij zitten ze ook in 2 lagen.

They made me do it.

Verwijderd

ff ies in BINAS kijken hoor.
Stikstof (N2)
Smeltpunt op 63 graden Kelvin (-210 graden Celcius)
Kookpunt op 77 graden Kelvin (-196 graden Celcius)
Altijd handig zo'n BINAS. ;)

p.s. zou je je proc niet helemaal verbrijzelen met zo'n tegelding? Stenen worden daarmee ook niet echt prachtig recht afgesneden.

edit: ff niet op KELVIN gelet ;)

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 21:59
daar heb ik school voor....

heel erg hard een DX4 tegen het ijzer van een bankje gooien als de leraar achter in de klass is, gaat net zo goed.

maar een boor moet je nooit gebruike, dat venielt de boor

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 12:36

Houston3

ole

stikstof is ongeveer 77 K (200 graden onder nul) en als je het aanraakt krijg je zeer zware brandwonden << klinkt gek is echt zo

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

met een hamer past alles!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

edit:
o al verbetert, ik heb nix gezegd

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Waarom wil je eigenlijk weten hoe koud dat is? Ga je xtreem koelen?

Ik heb trouwens ook het plaatje van m'n proc ingevoegd:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11474748#11474748
Pagina: 1