Toon posts:

Moederbord kapot zonder zichtbare schade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dit mogelijk? Ik ben nu met een bedrijf een beetje aan het vechten over garantie, na het installeren van een door hun geleverde (en ondeugdelijk verpakte) pci-kaart.

Hun argument is dat mijn moederbord niet kapot is zonder zichtbare (brand-)schade.

Mijn argument is dat ik alles vervangen heb (geheugen, ide-kabels, harddisk, voeding, grafishe kaart (zowel agp, pci en isa-modellen) en batterij, dus mn moederbord is kapot. als de cpu kapot zou zijn, zou ik piepjes moeten horen.

Nu weet ik dus vrijwel zeker dan mn moederbord naar de hel is, maar zij doen niets zonder aantoonbare schade.

Dus: kan een moederbord kapot zijn zonder zichtbare schade.

(lijkt mij duidelijk, maar goed, just to be sure...)

Verwijderd

welke winkel hebben we het hier over?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Jep een mobo ken dood zijn zonder iets te zien ,zo'n ding bestaat soms uit 6 layers.
De betreffende winkel is het verplicht het moederbord te laten vervangen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 13:57 schreef beek402 het volgende:
welke winkel hebben we het hier over?
Ik ga (nog) niemand zwartmaken, maar tot nu toe ben ik zeer ontevreden over de service...

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, dit is het technische gedeelte, het legale gedeelte staat hier.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Op dinsdag 18 december 2001 14:00 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik ga (nog) niemand zwartmaken, maar tot nu toe ben ik zeer ontevreden over de service...
daar heeft het toch nix mee te maken? als je de naam wel zegt, zou het ook kunnen zijn dat er andere tweakers zijn, die ook een probleem met hun hebben

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 10:46
Dat is lekker handig, wel klagen maar niet noemen om welke winkel het gaat,
Roep ff de naam, dan weet ik tenminste waar ik niet naar toe moet :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Tuurlijk kan een mobo kapot zijn zonder zichtbare schade..

Sterker nog.. Meestal is dat zo..

Statische electriciteit geeft bijvoorbeeld zo'n effect.. De chips kunnen daar niet goed tegen, maar aan de buitenkant zie je helemaal niks.

Als er iets mis is in het vrm-gedeelte van jouw bord, zul je waarschijnlijk niks zien.. Toch werkt het bordje niet..

Als er ergens een slechte soldeerverbinding zit, moet je heel erg goed zoeken wil je het kunnen zien.. (en dan bedoel ik dus zoeken met een loep!)
Toch werkt de zooi dan niet..

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

type mobo???

ik had een epox 8kha+ met een kapotte cpu, maar die geeft geen piepjes oid als de cpu kapot is. Is CTW voor me achtergekomen..

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 14:21 schreef bluppy2 het volgende:
type mobo???

ik had een epox 8kha+ met een kapotte cpu, maar die geeft geen piepjes oid als de cpu kapot is. Is CTW voor me achtergekomen..
Asus P2B

Zal morgen ofzo ff testen op een ander P2 bordje als ik tijd heb
Pagina: 1