Meer geheugen is hogere ping :?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Nadat ik meer geheugen heb geplaatst valt het me op dat het bij online games de ping drastisch is verhoogd :(
Ik heb 3 geheugen modules 1x64 1x128 en 1x256 allen van kingston.
Gewoon werken gaat (ogenschijnlijk) wel sneller (photoshop, bryce, Ultradev), maar zodra ik een online game wil doen (Tanarus, HL, SS) heb ik een ping die 25-50% hoger ligt dan ik voor de geheugen upgrade had :(

Is dit een bekend probleem en hoe kan ik dit het makkelijkste oplossen :?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
lijkt me een beetje onzin, wel handig is erbij te zetten of de hoge ping weg was nadat je het extra geheugen weer verwijderd had

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Kan je ook uitleggen waarom het geheugen van je PC iets te maken zo hebben met de reactie tijd van een ANDERE computer?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

**ZUCHT** Natuurlijk niet!
Je MEM heeft niks met je verbinding te maken, je ping BLIJFT afhankelijk van de routers e.d. waar jouw packet overheen gaat.
Er zijn enorm veel factoren die je ping be-invloeden, maar je geheugen zeker weten niet |:(

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:33
Het is inderdaad mogelijk dat je extra geheugen wat meer CPU power trekt (hij moet meer rekening gaan houden met de hoeveelheid geheugen) dat daardoor je netwerk kaart wat achterwege wordt gesteld. Kan is klein maar wel mogelijk.

Misschien slim om eens te proberen een combi van bv. alleen maar de 64 & 256 of 128 & 256 MB.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 13:59 schreef smokey het volgende:
lijkt me een beetje onzin, wel handig is erbij te zetten of de hoge ping weg was nadat je het extra geheugen weer verwijderd had
Sorry maar het is dus geen onzin :(

Als voorbeeld neem ik Tanarus:

Ping voor upgrade 170-190
Ping na upgrade 230-260 (meerdere keren opnieuw ingelogt)

Verwijderd

Haal het er weer uit en test je ping dan nog eens.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja en dan trek je je dimmetje eruit, en dan zie je geen verschil.........

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Op dinsdag 18 december 2001 14:04 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Sorry maar het is dus geen onzin :(

Als voorbeeld neem ik Tanarus:

Ping voor upgrade 170-190
Ping na upgrade 230-260 (meerdere keren opnieuw ingelogt)
En als je het geheugen er weer uithaald?? Wat is die ping dan?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 14:01 schreef Ortep het volgende:
Kan je ook uitleggen waarom het geheugen van je PC iets te maken zo hebben met de reactie tijd van een ANDERE computer?
Geen idee, misschien niets het viel mij echter gewoon op.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 14:04 schreef mgfun het volgende:
Haal het er weer uit en test je ping dan nog eens.
Gaak nu proberen.

• 0siris
  • Laatst online: 22-08 17:19
nu we toch lekker paranoide zijn: wissel de dimmetjes eens om op je mobo, kijk eens of volgorde er mee te maken heeft...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

en dan is toevallig het verkeer iets minder en de ping lager, en hij ervan overtuigd dat het aan zijn mem ligt :o :+

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Als er een vogel voor de deur zit moet je die even wegjagen. Heb ik ook een keer gehad, ging m'n ping gelijk naar de >300. Vogel weggejaagd en m'n ping ging weer naar 120ms!

You can't have everything. Where would you put it?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
:( sjonge wat zijn we weer lollig :(

Ik constateer iets en stel daar een vraag over misschien dat het in jullie ogen een stomme vraag is voor mij is het dat echter niet.

Ik heb trouwens de geheugen module eens verwijderd en de ping werd lager en ging naar 170-190 Oke als dat niet aan het geheugen ligt waarom word hij dan hoger waneer ik de geheugen module terug plaats :?
En wat is anders de beperkende factor :?

edit:
zelfde arena met 20 man online

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Op dinsdag 18 december 2001 14:12 schreef tweakerbee het volgende:
Als er een vogel voor de deur zit moet je die even wegjagen. Heb ik ook een keer gehad, ging m'n ping gelijk naar de >300. Vogel weggejaagd en m'n ping ging weer naar 120ms!
>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

We zijn weer lekker gemeen vandaag hè ?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

klinkt in eerste instantie idd nogal vreemd wat je zegt, maar om hem gelijk belachelijk te gaan maken vinnik beetje flauw.
En onmogelijk is het niet.
meer mem betekent meestal meer fps...
en fps heeft wel degelijk te maken met ping.
meestal is meer fps een betere ping, maar bij mij is het zo dat als ik mijn vsync uitzet in UT, mijn ping bizar slecht is. Ik haal dan namelijk meer dan 100 fps, kweenie precies hoeveel. Als ik hem aanzet (en ik heb refreshrate op 75 Hz gezet) haal ik nooit meer dan 75 fps en is mijn ping gewoon normaal :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lees eens wat meer over latency, dan weet je waar je over praat en dan weet je dat wat je beweert onzin is.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 18 december 2001 14:19 schreef neinbrucke het volgende:
klinkt in eerste instantie idd nogal vreemd wat je zegt, maar om hem gelijk belachelijk te gaan maken vinnik beetje flauw.
En onmogelijk is het niet.
meer mem betekent meestal meer fps...
en fps heeft wel degelijk te maken met ping.
meestal is meer fps een betere ping, maar bij mij is het zo dat als ik mijn vsync uitzet in UT, mijn ping bizar slecht is. Ik haal dan namelijk meer dan 100 fps, kweenie precies hoeveel. Als ik hem aanzet (en ik heb refreshrate op 75 Hz gezet) haal ik nooit meer dan 75 fps en is mijn ping gewoon normaal :)
Dan ligt het dus niet aan je mem, maar aan de game die je speelt, en in het bijzonder de netcode die gebruikt wordt.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 14:19 schreef KillerAce_NL het volgende:
Lees eens wat meer over latency, dan weet je waar je over praat en dan weet je dat wat je beweert onzin is.
Heb je het tegen mij :?

Ik zie het toch zelf als het in jullie ogen niet mogelijk is leg mij dan eens uit waarom het niet mogelijk is ipv mij een beetje te lopen stangen en belachelijk maken :(

Sjees jullie zijn toch geen kleuters meer (alhoewel ik daar nu erg aan begin te twijfelen)

• Felicia
|:( HALLO!!! ping heeft in eerste instantie te maken met je processor, als je meer FPS haalt meer geheuegen hebt of van mijn part een USB muis dan wordt de toegewijde snelheid op je netwerk kaart lager dus schiet je ping een beetje omhoog!!!!

Misschien handig om ervoor te zorgen dat je netwerk kaart een irq voor zichzelf heeft en anders (als je 2K hebt of XP) en clocktimer van de bios via het register een hogere prio te geven...

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 18 december 2001 14:23 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij :?

Ik zie het toch zelf als het in jullie ogen niet mogelijk is leg mij dan eens uit waarom het niet mogelijk is ipv mij een beetje te lopen stangen en belachelijk maken :(

Sjees jullie zijn toch geen kleuters meer (alhoewel ik daar nu erg aan begin te twijfelen)
|:(

doe es in een command prompt:
ping www.tweakers.net

wedden dat hij dan in beide gevallen hetzelfde is??

Waar jij het over hebt, is de "ping" in een spel, wat eigenlijk totaal iets anders is... handig om dat de volgende keer meteen te zeggen :z

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, het ligt gewoon aan de netcode van je spel, en daar kun je verdomde weinig aan doen. Jouw game gaat gewoon raar om met extra MEM, dat veroorzaakt je hogere "ingame ping" . De "echte" ping verandert echt niet.

Verwijderd

hmm, ik dacht dat dat wel duidelijk was, dat hij de ping in het spel bedoelde...
En ik weet dat het met de netcode van het spel te maken heeft/kan hebben. Ik wilde alleen maar aangeven dat het mogelijk is dat je ping in het spel hoger is als je computer sneller is ofzo.

Ik weet niet hoe in Tanarus, HL en SS (ik weet niet eens wat SS betekent :D) de netcode e.d. werkt, maar je kan proberen te spelen met bijvoorbeeld een lagere netspeed, of proberen een lagere fps te halen (een lagere fps willen, dat klinkt pas als onzin :P) door bijvoorbeeld vsync aan te zetten (met een refreshrate van je monitor niet te hoog dan). Ik dacht echter dat het vooral een UT probleem was.
suc6 ermee iig :)

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Een keertje ging ik met gewone pc en baggerlaptop van mn vader op zelfde server en we hadden dezelfde ping!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 18 december 2001 14:26 schreef wauskes het volgende:
|:( HALLO!!! ping heeft in eerste instantie te maken met je processor, als je meer FPS haalt meer geheuegen hebt of van mijn part een USB muis dan wordt de toegewijde snelheid op je netwerk kaart lager dus schiet je ping een beetje omhoog!!!!

Misschien handig om ervoor te zorgen dat je netwerk kaart een irq voor zichzelf heeft en anders (als je 2K hebt of XP) en clocktimer van de bios via het register een hogere prio te geven...
Daarvoor heb je dus NIC's met busmastering, en trouwens de huidige pc's hebben meer als zat CPU power om je NIC aan het wek te zetten, dus dat zal het niet zijn. Een netwerkkaart kan idd wel gaan stotteren door irq sharing met bijvoorbeeld de geluidskaart (dat zie je veel) echter de ping lijdt daar niet onder. De ping is de tijd dat een pakketje ONDERWEG is naar een pc en weer terug naar jouw NIC, CPU kracht komt daaraan niet te pas.

• Bene
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

[quoteOp dinsdag 18 december 2001 14:26 schreef wauskes het volgende:
HALLO!!! ping heeft in eerste instantie te maken met je processor, als je meer FPS haalt meer geheuegen hebt of van mijn part een USB muis dan wordt de toegewijde snelheid op je netwerk kaart lager dus schiet je ping een beetje omhoog!!!!
[/quote]

Hoe geef je je nic in win2000/xp een hogere prio dan?? Ik heb wel 1 busmasterpcislot, maar dat is die naast me agp (dom)
Je kan dus andere kaarten ook een hogere prio geven?

• Felicia
Wat je moet doen om een IRQ een hogere priority te geven is even zoeken via regedit naar IRQ(X)Priority (X=het irq nummer). En dan de waarde verandere van 0 naar 1
en trouwens de huidige pc's hebben meer als zat CPU power om je NIC aan het wek te zetten, dus dat zal het niet zijn. Een netwerkkaart kan idd wel gaan stotteren door irq sharing met bijvoorbeeld de geluidskaart (dat zie je veel) echter de ping lijdt daar niet onder. De ping is de tijd dat een pakketje ONDERWEG is naar een pc en weer terug naar jouw NIC, CPU kracht komt daaraan niet te pas.
Dan mag jij mij eens uitleggen waarom ik met mijn oude P90 en voodoo kaart Q3 mooi kon spelen maar met mijn broertjes pc via het netwerk een ping had van 500+ of zelfs nog hoger. Nou weet ik ook wel dat een P90 wat ouder is als een computer die nieuw is maar het principe is het zelfde. Meer cpu gebruik kan een hogere ping opleveren.

Verwijderd

Ik weet dat XP een X aantal % van je nic bandbreedte voor zichzelf neemt, als je er wat extra geheugen erin gooit kan het zin dat XP wat meer met je geheugen gaat vreten waardoor je bandbreedte van je nic ietst vrijkomt.
dit kan een oorzaak zijn van een hoger ping tijd...

Ik raad dit gewoon ff, ik zelf heb dit niet eerder meegemaakt in't praktijk, zo correct me if i'm wrong.
Pagina: 1