Toon posts:

[WC] Hoe watertemp nog lager krijgen? Peltier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je de watertemp in je koelingsysteem nog lager kan krijgen ? Heb nu een Swiftech Hayden radiator (2x Papst 120mm) , E-Heim 600l pomp ! Weet iemand in hoeverre je je water kan afkoelen met peltiers (op reservoir) ? Men reservoir staat buiten men kast ?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik denk dat je een peltier tussen je waterblok en CPU moet doen... (wordt het water wel warmer door, maar dat moet je radiator weer afkoelen naar kamertemp)

omdat bij een pletier de 1e kant heel koud wordt, wordt de andere kant heel warm... dus als je dat op je radiator doet, zul je het peltier weer moeten koelen...

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 09:40

scorpionv

This space for rent

Door een groot open reservoir te gebruiken kun je je water vrij gemakkelijk op kamertemperatuur krijgen (niet je radiator weggooien natuurlijk, die haalt altijd nog het grootste warmtedeel weg). Als je lager wilt kun je je reservoir buiten zetten (brrr, antivries nodig), of peltiers gebruiken.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu een 80w pelt op men radiator doe, met aan de achterkant een globalwin FOP38 met een 60mm fan, kan dat dan ??

Verwijderd

Kan, maar het zal niet goed werken. Ik heb het ook geprobeert, maar de warme kant moet je echt heel goed koelen wil je je water kunnen koelen. Je hebt ook veel TEC power nodig. 80Watt is te laag.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

Om je water te koelen met iets heb je iets nodig wat een beter kan koelen dan je watercooling... :)

iets om over na te denken ;)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
misschien kan je een heel kleine peltier gebruiken, dan kan je aan de ene kant een lekker grote HS zetten en aan de andere kan ook met een fan erop.
code:
1
2
3
4
5
6
7
    |- H
F-|p|-
A-|e|- 2
N-|l|-