Ik heb gehoord dat een lcd scherm niet geschikt zou zijn om eens stevig te gamen. Hij zou te langzaam zijn ofzow......, ik koop waarschijnlijk een 15" lcd scherm en weet dan ook iemand tot welke resolutie die kan? 1024x768 toch?...........
Een LCD scherm had vroeger in ieder geval wat problemen met snelle games. Dit omdat het enige tijd duurde voordat een pixel uitgedoofd is. Hierdoor kreeg je vegen op je scherm. DWZ dat als er een mannetje langsrent je dat mannetje er vlak achter nog een beetje ziet.
Verder hebben LCD's vaak een fixed resolutie omdat er gewoon zoveel pixels op een scherm zitten. Vaak is dit 1024x768 of meer. Als je een lager resolutie wil gaat het scherm met interpoleren wat lelijk wordt. Of gewoon een kleiner deel van het scherm wordt gebruikt. Zwarte balken eromheen dus
Verder hebben LCD's vaak een fixed resolutie omdat er gewoon zoveel pixels op een scherm zitten. Vaak is dit 1024x768 of meer. Als je een lager resolutie wil gaat het scherm met interpoleren wat lelijk wordt. Of gewoon een kleiner deel van het scherm wordt gebruikt. Zwarte balken eromheen dus
Er zijn in de afgelopen maanden al wat topics over geweest ...
het sleutelwoord is reactietijd ...
Ik heb uit eigen ervaring dat een tft-schermpje prima kan gamen mits de reactietijd laag genoeg is ...
het sleutelwoord is reactietijd ...
Ik heb uit eigen ervaring dat een tft-schermpje prima kan gamen mits de reactietijd laag genoeg is ...
Dacht dat er laatst een thread over was.
kwam op neer, nieuwste (sommige) schermen hadden een kort genoege latency om er mee te kunnen gamen.
kwam op neer, nieuwste (sommige) schermen hadden een kort genoege latency om er mee te kunnen gamen.
Divide and conquer.
Mijn ervaring is dat met een reactietijd van 50ms al prima gespeeld kan worden, lager is alleen maar beter.
Ik heb hier zelf drie TFT schermen staan.
Ik heb hier zelf drie TFT schermen staan.
Ik ben van plan de 15" NEC LCD1550V TFT te kopen, goede keuze?
En wat ik ook wil weten is of de prijzen van LCD de komende weken nog omlaag gaan, wil niet dezelfe fout maken toen ik een paar weken voor de prijsdaling, ram kocht
En wat ik ook wil weten is of de prijzen van LCD de komende weken nog omlaag gaan, wil niet dezelfe fout maken toen ik een paar weken voor de prijsdaling, ram kocht
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
De prijzen zullen waarschijnelijk nog wel omlaag gaan... maar niet ineens heel snel.Op dinsdag 18 december 2001 15:22 schreef ReseT het volgende:
Hoogstwaarschijnelijk zal er gewoon een dalende lijn (net zoals bij crt monitoren) in de prijs zitten.
800x600 ziet er zwaar beroerd uit op de TFT'tjes op m'n werk. Die wil je echt niet hebben ondanks dat ze ook niet echt goedkoop zijn. Alleen 1024X768 draait mooi.
Ook zijn de zwarte kleuren erg onrustig tov een CRT.
Ik meende een gerucht te hebben gehoord dat de om het game tegen te gaan op de TU-Delft allemaal TFT schermpjes hadden neergezet. Maar dat zijn maar geruchten.
Geef mij maar een CRT, want waarom een duur klein schermpje als je een beter groter goedkoper scherm kan krijgen.
Ik meende een gerucht te hebben gehoord dat de om het game tegen te gaan op de TU-Delft allemaal TFT schermpjes hadden neergezet. Maar dat zijn maar geruchten.
Geef mij maar een CRT, want waarom een duur klein schermpje als je een beter groter goedkoper scherm kan krijgen.
Senile! Senile Oekaki
Wat is beter...
30 ms (zonder dvi?) (Hercules Prophetview 720)
35 ms dvi (Iiyama AX3818UTC)
ik denk dat 30 ms wel lekker is hè
maar zonder dvi input denk ik... heeft iemand één van deze, ik ga misschien voor de Hercules, ipv wat ik eerst wou, een 19" crt...
30 ms (zonder dvi?) (Hercules Prophetview 720)
35 ms dvi (Iiyama AX3818UTC)
ik denk dat 30 ms wel lekker is hè
Heb een upgrade nodig =/
Niet bij faculteit ITS (elektrotechniek) iig... daar hebben ze computers uit het jaar nul, valt dus niet op te gamen... behalve tetris oid!!Op dinsdag 18 december 2001 21:32 schreef _bas_ het volgende:
...
...
Heb een upgrade nodig =/
Verwijderd
omdat die dure kleine schermpjes een groter schermoppervlak hebben dan een dezelfde oppervlakte bij een CRT of omdat ze veel minder plaats innemen of...Op dinsdag 18 december 2001 21:32 schreef _bas_ het volgende:
800x600 ziet er zwaar beroerd uit op de TFT'tjes op m'n werk. Die wil je echt niet hebben ondanks dat ze ook niet echt goedkoop zijn. Alleen 1024X768 draait mooi.
Verwijderd
Ik heb zelf een SyncMaster 770 TFT.
Als je een videokaart hebt die de games op de native resolution kan laten vloeien, ziet het er echt gelikt uit.
Van ghosting e.d. is bij deze TFT echt geen sprake van.
Het enige wat wel soms merk is een soort horizontale oneffenheid. Dit komt echter bijna niet voor.
Dit wordt in iedergeval ruimschoots gecompenseerd met de helderheid en kleurintensiteit.
Cypro
Als je een videokaart hebt die de games op de native resolution kan laten vloeien, ziet het er echt gelikt uit.
Van ghosting e.d. is bij deze TFT echt geen sprake van.
Het enige wat wel soms merk is een soort horizontale oneffenheid. Dit komt echter bijna niet voor.
Dit wordt in iedergeval ruimschoots gecompenseerd met de helderheid en kleurintensiteit.
Cypro
Helaas geen echt duidelijk antwoord op de vraag: liever 5 ms (30ms ipv 35ms) van de response time of liever DVI ingang aangezien daar de kwaliteit op vooruitgaat? (volgens die site)Op dinsdag 18 december 2001 21:54 schreef tjetta het volgende:
Kijk eens op http://lcd.schijf.org
Heb een upgrade nodig =/
De SGI 1600SW is echt een geweldig ding! (ik meen) 25 ms en 17,3" op 1600x1024. Breedbeeld! Check www.sgi.nl maar eens. Ze zijn wel 3500 flappen, check pricewatch.
40ms. Is een keer opgehelderd in een thread op Anandtech, SGI had alleen de rise time vermeld in de online specs.Op dinsdag 18 december 2001 23:53 schreef gcb het volgende:
De SGI 1600SW is echt een geweldig ding! (ik meen) 25 ms
Verwijderd
Ik heb zelf een Eizo L365 (15 inch) en die heeft met geen enkel spel problemen, dus lage responsetijd. Verder heb ik ook wat spellen zoals Tomraider 5 die in XP alleen maar op 640x480 draaien en die geeft hij perfect weer op volledige schermgrootte. Ik heb wel de DVI-aansluiting op mijn Radeon 7500 gebruikt (ik weet niet of dat scheelt), maar dan kan ik er in ieder geval alles mee draaien wat er te krijgen is.
De prijs was (inclusief DVI-kabel) f 1829,- dus hij is niet echt goedkoop, maar dan heb je wel een erg goed scherm....
De prijs was (inclusief DVI-kabel) f 1829,- dus hij is niet echt goedkoop, maar dan heb je wel een erg goed scherm....
Ok, minder dan 30 ms is wel goed denk ik, en ik neem/krijg waarschijnlijk er een geforce 3 bij, maar kan die ook effecten creeren die het lcd scherm niet aan kan?
Laten we hopen van niet
Laten we hopen van niet
Verwijderd
Op woensdag 19 december 2001 12:55 schreef RobbieS het volgende:
Ik heb zelf een Eizo L365 (15 inch) en die heeft met geen enkel spel problemen, dus lage responsetijd. Verder heb ik ook wat spellen zoals Tomraider 5 die in XP alleen maar op 640x480 draaien en die geeft hij perfect weer op volledige schermgrootte. Ik heb wel de DVI-aansluiting op mijn Radeon 7500 gebruikt (ik weet niet of dat scheelt), maar dan kan ik er in ieder geval alles mee draaien wat er te krijgen is.
Helemaal mee eens, hier ook een gelukkige L365 bezitter.
Denk et niet, er is veel vraag naar 15" TFT schermen, die zullen eerder duurder dan goedkoper worden.Op dinsdag 18 december 2001 20:37 schreef Wild pigeon het volgende:
[..]
De prijzen zullen waarschijnelijk nog wel omlaag gaan... maar niet ineens heel snel.
Hoogstwaarschijnelijk zal er gewoon een dalende lijn (net zoals bij crt monitoren) in de prijs zitten.
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Onzin, wat kostte jouw computer/monitor 2 jaar geleden.Denk et niet, er is veel vraag naar 15" TFT schermen, die zullen eerder duurder dan goedkoper worden.
Alles hangt altijd rond dezelfde prijs. (Althans, om nu te doen wat je nu wilt doen met je PC)
TFT wordt alleen maar goedkoper want er is niet echt sprake van schaarste.
Senile! Senile Oekaki
Kan iemand mij ook nog vertellen wat de DVI output is? En of dat erg belangrijk is, want ik weet nog niet of ik een GEforce 3 titanium 500 ( met DVI ) wil kopen, of een gewone GF 3.
Zelf kon ik ook kiezen tussen een 15" TFT of een 19" CRT mét platte beeldbuis.
Stel je gaat voor een 19" en je kiest dan Iiyama, denk dan heel goed na over wat ik je nu ga zeggen: de coating laag is heel erg, heel erg dun/zacht.
Je nagel is genoeg om de anti-reflecterende laag te verwijderen. "Ja, welke gek doet zoiets
" Precies, ik ook niet, maar veeg je met een ZACHT doekje (zo staat 't letterlijk in de manual) over het scherm, krijg je krassen.
Wat zegt Iiyama? "Tsjah, probleem bekend, maar valt niet onder de garantie, ga maar naar winkelier" Winkelier: "Ja zeg, ik kan m'n geld niet verhalen bij Iiyama, ik neem hem niet in"
Damn, dat was een lang stuk offtopic, srry! Moest ff m'n frustraties kwijt enzo, ding kost approx 1000 piek!
Een anti-Iiyama site en anti-Memo systems komt binnenkort in m'n sig, als ze niet op m'n brieven reageren
Hier begint de korte versie
Ja, voor de niet veeleisende gamer is hij gameproof. Moet de monitor paar jaartjes mee en wil topicstarter vette games spelen, zou ik toch voor een 17" of 19" CRT gaan, als het maar geen Iiyama is. Bij de meeste (15" TFT) schermen is 1024x768 idd het maximum
Stel je gaat voor een 19" en je kiest dan Iiyama, denk dan heel goed na over wat ik je nu ga zeggen: de coating laag is heel erg, heel erg dun/zacht.
Je nagel is genoeg om de anti-reflecterende laag te verwijderen. "Ja, welke gek doet zoiets
Wat zegt Iiyama? "Tsjah, probleem bekend, maar valt niet onder de garantie, ga maar naar winkelier" Winkelier: "Ja zeg, ik kan m'n geld niet verhalen bij Iiyama, ik neem hem niet in"
Damn, dat was een lang stuk offtopic, srry! Moest ff m'n frustraties kwijt enzo, ding kost approx 1000 piek!
Een anti-Iiyama site en anti-Memo systems komt binnenkort in m'n sig, als ze niet op m'n brieven reageren
Hier begint de korte versie
Ja, voor de niet veeleisende gamer is hij gameproof. Moet de monitor paar jaartjes mee en wil topicstarter vette games spelen, zou ik toch voor een 17" of 19" CRT gaan, als het maar geen Iiyama is. Bij de meeste (15" TFT) schermen is 1024x768 idd het maximum
DVI is digitaal, betere signalen naar beeldscherm.Op donderdag 20 december 2001 09:42 schreef necaris het volgende:
Kan iemand mij ook nog vertellen wat de DVI output is? En of dat erg belangrijk is, want ik weet nog niet of ik een GEforce 3 titanium 500 ( met DVI ) wil kopen, of een gewone GF 3.
Normale is analoog...
Zoiets was het iig.
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Pagina: 1