bij zwaar weer, helemaal vast

Pagina: 1
Acties:

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 19:10
goedendag allen.

Ik heb een compaq desktop 2000 (pentium 120, 16mb) en dacht he daar ga ik met spelen ;)
Maar nu blijkt dat alles het blijkt te doen. volgens de bios dan. Geheugencheck ok etc... allemaal okay

nu blijkt dat als ik de computerinstellingen(in diagnotics van compaq) wil wijzigen, hij zegt dat de versie van windows niet kon worden uitgevoerd. Ik denk dat er win3.11 op stond.of zo :?
<b>Vraag 1:<b/> hoe kan ik de instellingen wijzigen zodat ik kan booten van diskette? ik heb de jumper van bios er al uit gehaald maar dat had geen resultaat. :(

Ook is het zo dat zodra ik setup van win95 start hangt die. ook als ik er een andere hardeschijf in hang waar al wel win98 is geinstalleerd hangt die meteen. dus het ligt niet aan de hardschijf dacht ik.

Ook is het zo dat de bios een tweede hardschijf prima herkent en zo. maar dat ik ze niet alle twee tegelijker tijd in dos kan benaderen. <b>Vraag 2:</b> hoe kan ik dat fixen?

een kapotte geheugenbank dacht ik toen. allemaal 1 voor 1 uitgeprobeerd maar nee hoor daar ligt het niet aan.

wat kan de oorzaak zijn zodat ik niks kan uitvoeren zodra ik iets doe wat niet in dos gebeurd?. in dos doet die namelijk alles prima. zover ik weet...

Verwijderd

lekkere titel |:( :P

ot/
staat er in het BIOS zoiets als een virus-protectie. Dan moet je die ff uit zetten.

sux6 ;)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 18 december 2001 13:08 schreef stean het volgende:
wat kan de oorzaak zijn zodat ik niks kan uitvoeren zodra ik iets doe wat niet in dos gebeurd?. in dos doet die namelijk alles prima. zover ik weet...
Ik zie de oorzaak van je probleem:
Ik heb een compaq
Weet jij wat compaq betekent, dit komt uit het zuid swahilisch en betekent niet veranderen, upgraden of opnieuw instaleren... ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 13:17 schreef MRic3 het volgende:
Weet jij wat compaq betekent, dit komt uit het zuid swahilisch en betekent niet veranderen, upgraden of opnieuw instaleren... ;)
hehehe >:)

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 21:19

Maar nu blijkt dat alles het blijkt te doen. volgens de bios dan. Geheugencheck ok etc... allemaal okay
Goh, da's vervelend ;) Verder sluit ik me aan bij "Oracle". Ik heb daar ook behoorlijk lopen te kloten. Maar ja, het werkte wel :)

Si vis pacem, para bellum

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 13:29
Ik zou proberen de diagnostics diskettes van compaq te downloaden, en die vanuit dos proberen aan te spreken ofzo..

• stean
een compaq is |:(

ik weet het maar goed. ik kan dat virus-enable scan niet zetten omdat ik de instellingen niet kan wijzigen. :'(

mm maar goed dat van die diagnostics maar eve zoeken dan.
mijn laatste beetje hoop

tnx allen alvast

en weet iemand het antwoord op vraag 2????

• stean
schop ;)

Verwijderd

heb je nou al die diagnostic diskette gedowned :?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Op woensdag 19 december 2001 12:11 schreef stean het volgende:
een compaq is |:(
ja erg goed geformuleerd ook.....NOT

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 21:37 schreef psygho het volgende:

[..]

ja erg goed geformuleerd ook.....NOT
die bewering behoeft geen onderbouwing meer, tis gewoon een feit ;)

compraq machines zijn tweakable maar vraag niet hoe :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tssss, alles is te tweaken

[Bert visscher mode]
Als je maar wilt
[/Bert visscher mode]

[edit]

win 3.11 op een Pentium???

en een andere hdd gaat idd niet werken, de Compraq bios staat op de hdd. Heel erg vaag, maar is wel zo.

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 00:12 schreef terw_dan het volgende:
Tssss, alles is te tweaken

[Bert visscher mode]
Als je maar wilt
[/Bert visscher mode]
wie de neuk is Bert visscher :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 22 december 2001 00:15 schreef Oracle het volgende:

[..]

wie de neuk is Bert visscher :?
|:(

een van de betere cabaretiers, tenminste ik vind hem erg goed.

Verwijderd

hhmmm, ff morpheus aan het werk zetten ;)

ben benieuwd

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zaterdag 22 december 2001 00:16 schreef terw_dan het volgende:

[..]

|:(

een van de betere cabaretiers, tenminste ik vind hem erg goed.
Tis een goede jah.... Zien is leuker dan alleen horen maar je wordt er wel moe van (gaat heel snel)... ben naar 1 show van hem geweest... phew...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• stean
de diagnostics diskettes helpen ook niet. :(
Mag ik wel even zeggen dat de reacties fantastisch zijn maar alles wat over bert visscher gaat hier niet echt relevant is? :?

maar goed bedankt. :7

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 09:54 schreef stean het volgende:
de diagnostics diskettes helpen ook niet. :(
Mag ik wel even zeggen dat de reacties fantastisch zijn maar alles wat over bert visscher gaat hier niet echt relevant is? :?

maar goed bedankt. :7
wat voor problemen krijg je in de setup? gewoon opeens een blauw scherm met een error in de installer ofzo? want toen ik dat had was me geheuge kapot, alleen hij telde het wel allemaal, heb jetoevallig niet andere geheugen over dat erin kan?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:22
Dat Compaq Diagnostics is een win3.11 programma. Hij heeft een extra partitie waar enkele programma's op staan die als bios gelden. Misschien dus eens de hele harde schijf wissen, en dan de installatiediskettes te nemen en de bios-partitie opnieuw aan te maken?

• stean
mm met dit laatste kom ik al wat verder.

had de hardeschijf al wel geformateerd.
maar nu kan ik dus niet booten van de hardeschijf en kan dit niet omzetten naar eerst a:\ en dan c:\

bij de tweede hardeschijf lukt het booten wel, maar dan kan ik de bovengenoemde hardeschijf niet zien onder dos. en dus command.com kopieren. vandaar.

hoe wis ik die verborgen partitie?

meer hulp aanwezig?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Haal je floppydrive er even af en zet er een hd in waarvan je weet dat ie (desnoods klaarmaken in andere comp) windows kan booten. Vervolgens tik je na het bios scherm constant zenuwachtig op F8 (ik weet niet waarom hier geen fijne timing voor is, als ik maar 1 keer druk wil het wel eens niet lukken) en probeer 'm dan in safe mode te starten.

Als dat lukt ben je denk ik al een heel eind.

Als dat niet lukt wordt het lastig en moet je alles onderdeel voor onderdeel doortesten...anders sowieso maar proberen, cpu eens in andere comp proberen, geheugen in andere comp proberen (of die dingen van andere comps proberen) enz.

Op een gegeven moment moet het toch gaan werken...al zet je alles over behalve b.v. het mobo en het werkt dán wel dan weet je dat je mobo gaar is (en compaq kennende : daarmee je videokaart, netwerkkaart, geluidskaart, en nog een hoop ander spul waarvoor compaq te lam was om een los exemplaar erin te steken :P)

Succes....

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• stean
mmm weet iemand een proggie om de boel te kunnen testen(mobo gehuegen etc..)??? en terwijl dit onder dos kan???

kan van alles onder dos maar win95 installeren niet.
vandaar.

alvast bedankt.

stean
Pagina: 1