Domein met win xp server

Pagina: 1
Acties:

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik heb hier een computer staan (computernaam THEO) waarop WIN XP PRO draait, deze heeft een internet verbinding via een kabelmodem met de universiteit en zit daar ook op het domein. deze computer is via een landere netwerk kaart verbonden met een switching hub en daar zitten nog 3 pc's op met allemaal win 98 draaien (lokaal netwerkje dus). 1 van deze pc's is mijn notebook, deze is ingesteld voor op de Uni dus probeert in te loggen op een domain (zelfde domain als waar de THEO computer op inlogt). Ik wil dit graag zo laten en geen vast ip adres aan gaan wijzen voor de notebook omdat ie heel veel moet switchen tussen UNI en thuis netwerk. Nu ben ik aan het proberen om een lokaal domein te maken (THEO) met die 4 computers dus (dat ie automatisch ip's en dns servers aanwijst enzo). Dit lukt me niet, ik heb in win xp alle 4 de gebruikers erin gezet. Maar geen enkele pc kan inloggen op het domein. Ook netwerkbrug heb ik geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Weet iemand hoe dit werkt of waar ik een stap voor stap uitleg kan vinden over het maken van je eigen domein?

If you think sex is a pain in the ass, try different position

Verwijderd

Windows XP kan je toch niet instellen als domeincontroller?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies.......Het is geen Netwerk OS uds kun je ook geen domein maken.

Verwijderd

Dus zou je toch ergens NT4 server of w2k server of advanced server vandaan moeten halen en even installeren.

• svanuden
  • Laatst online: 08-05-2024
Kan je niet beter gewoon met winroute een DNS/DHCP server opzetten is makkelijk en niet zwaar voor het systeem. er zullen vas wel alleen dns en DHCP progies voor zijn maar dan moet je gewoon ff zoeken. ga niet kloten met een domein is te belastend voor de server plus dat je maar weinig voordeel aan hebt......

• nota
Ok bedankt! Maar moet ik dan winroute gebruiken? kun je het niet gewoon in XP zelf instellen?

• nota
En met winroute zit ik nog met het probleem dat ik met de notebook op een domein moet inloggen terwijl er geen domein is!

Pagina: 1