Toon posts:

[@home Com21 Modem]

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo :)

ik heb een com21 modem van @hoooom,

nou vroeg ik me af of ik iets aan de drivers/instellingen kon doen, om een getweakde upload te krijgen, iets van 100 kb/sec ipv. 14.2

weet iemand een oplossing/tweak ??

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-04 09:00
nee... die beperking zit nog altijd bij je isp zelf dus dat kan niet..
en com21's zijn goede modems dus..

Verwijderd

je krijgt wat hun geven ....
thats it no more .......

16 k trouwens :'(

Verwijderd

Topicstarter
grrrr...

hehe, maar ik heb ooit eens van mensen gehoord dat er een bepaalde patch ofzo in omloop is/was,

ik weet er weinig meer van, maarja, life suXx..

weet iemand dan een andere oplossing, ?

ik heb nu een 100gb ftp'tje, maarja,. uploaden met 16k, zuigt de pan uit :( :( :(

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 23:14
ik ken iemand die met @home een uploadsnelheid van 90 kb/s heeft/had. hij had zijn modem wel heel vaag via usb gekregen van @home. Daardoor kon hij met "fuckupc" zijn upload wel omhoog gooien.
Vraag nie hoe het zit, maar het werkte. Ik heb hetzelfde thuis op mijn normale com21 ethernet modem geprobeerd en dat werkte nie :'(

Wèh zedde gij??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

**ZUCHT**

NEE.

Use the search,kan echt niet. :Z

Verwijderd

Topicstarter
jaah, :) ik heb die patch ook nog ergens "fuckupc"

maar als je die manual leest, weet je dat die gast zwaar onder invloed was/is, daar kun je geen touw aan vast knopen :(

daarom neem ik die gok maar niet, ehhe :(

(life's a bitch ??)

Verwijderd

Fuck-UPC was bedoeld voor UPC klanten, niet voor @home klanten (duh).

Deze patch werkt dus ook niet voor @home modems.

Antwoord voor topicstarter: de enige tweak welke mogelijk is is het veranderen van de MTU instellingen van windows. Zie ook www.troublesathome.nl voor meer info.

Een hack om het modem te unlocken bestaat wel, echter is nutteloos daar @home het binnen een dag doorheeft en je er af knikkert.

Voor de eigenwijzere mensen: JA.. de cap zit bij @home in het MODEM, niet in de COMCONTROLLER.

De comcontroller is echter wel de plek waar deze cap INGESTELD wordt. (maw. er zit een verschil tussen waar de cap TOEGEPAST wordt en waar hij INGESTELD word)

De truuk is dat je je modem opnieuw moet flashen met eigen firmware en daarnaast moet voorkomen dat @home 'm gelijk 'overflashed'. Truuk nummer twee is ADSL aanvragen want ze sluiten je geheid af.

Excuses voor de hoofdletters, dit is al zo vaak voorbij gekomen en sommige mensen zijn hardnekkig ;)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 21:48

jotheman

Was like that when I got here!

Ken nix verandert worden helaazz.... zijn al meer topics over geweest maar steeds met de conclusie dat je niet meer door 't kabeltje kan zuigen als de man bij de kraan doorlaat :(

I see dead pixels...

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Een COM21 modem heeft achterop een rechthoekig dopje zitten.
Als je die eraf peuterd zie je 4 pinnetjes zitten, dit is een RS232 interface. Je kan met hyperterminal erg veel instellingen van het kabelmodem aanpassen.

Ik ben er wel achter gekomen dat het menu waarin je terechtkomt alleen werkt als het kabelmodem een verbinding heeft met de ISP Server. En het lijkt me ook logisch dat ze alles kunnen zien wat je doet. Een verbeterde snelheid is mij niet gelukt maar er naar kijken is wel leuk. Zo'n modem draait op VxWorks/

Hier staat meer info

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
eheh, ja het spijt me, ik had niet gesearched,

maar het KAN dus wel, nou dat moest ik alleen ff weten...

bedankt, :)

Verwijderd

eheh, ja het spijt me, ik had niet gesearched,

maar het KAN dus wel, nou dat moest ik alleen ff weten...

bedankt, :)
Je zult de benodigde info en bestanden echter niet vinden op het internet. Trust me, they're not there

//edit
oh ja, e.e.a. is niet te doen via de seriele port op de achterkant. Dat is slechts een terminalletje. Je kunt er wel wat in kloten maar de van belang zijnde opties zijn door @home afgesloten met een password. Als je 'm boot zonder coax kun je wel in dat menu komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 13:15 schreef hezik het volgende:

oh ja, e.e.a. is niet te doen via de seriele port op de achterkant. Dat is slechts een terminalletje. Je kunt er wel wat in kloten maar de van belang zijnde opties zijn door @home afgesloten met een password. Als je 'm boot zonder coax kun je wel in dat menu komen.
dat hoorde ik net ook, alleen schijnt het password wel erg simpel te zijn (1234 oid) ;)

nhja, dan maar dSL aanschaffen, ik word ziek van die 16k.
bleh

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoort niet in HA, en verder Search/FAQ.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.