S-Video Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
He

Ik heb thuis een Laptop met S-Video out, ik wil graag op mijn tv die alleen een scart ingang heeft het beeld van mijn computer zien.

Als ik rechtstreeks via scart kijk dan krijg ik alleen zwart wit, mijn ouders hebben een tv die een rechtstreekse s-video aansluiting heeft daar komt wel kleur door

is het niet mogelijk om met scart kleur te krijgen lijkt mij erg onwaarschijnlijk

Verwijderd

[topic=312254/1/50]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ligt aan je tv, die ondersteunt geen S-video signaal.
Je kunt het proberen met zon s-video->scart blokje van de Gamma, wel 1 MET een schakelaar met in/out.

• dominion99
Ligt aan je tv, die ondersteunt geen S-video signaal.
Je kunt het proberen met zon s-video->scart blokje van de Gamma, wel 1 MET een schakelaar met in/out.

ZoŽn blokje heb ik, maar het vreemde is als ik ook deze scart gebruik bij mijn ouders TV danm komt er ook alleen maar zwart wit beeld door, en die snap het wel als het signaal rechtstreeks in de s-video in gaat

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan kan hun scart dat ook niet aan. Vaak werkt dan de 2e scart wel, maar dat moet in je tv boekje staan.
Use the search.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Zo'n scart blokje lost ook je probleem niet op.

De S-Video ingang is gewoon S-Video. Signaal erop en je hebt kleuren beeld.

Een scart ingang is gewoon een scart ingang. Die converters zijn er alleen voor mensen die van hun scart-ingang ook het signaal kunnen omzetten naar s-video. Dat gebeurd namelijk vaak binnen een menu van je tv. Mijn Scart ingangen op mijn tv (3x) kan ik allemaal instellen als s-video ingangen maar als ik dat niet doe heb ik ook gewoon zwart-wit.

Kijk of je tv omschakelbare scart ingangen heeft. zoniet dan heb je pech of moet je proberen of je er een converter voor kan krijgen die bijvoorbeeld het signaal van s-video omzet naar scart of een vhf kanaal.

WWW.RC5.NL

• dominion99
Op dinsdag 18 december 2001 13:06 schreef Prang het volgende:
Zo'n scart blokje lost ook je probleem niet op.

De S-Video ingang is gewoon S-Video. Signaal erop en je hebt kleuren beeld.

Een scart ingang is gewoon een scart ingang. Die converters zijn er alleen voor mensen die van hun scart-ingang ook het signaal kunnen omzetten naar s-video. Dat gebeurd namelijk vaak binnen een menu van je tv. Mijn Scart ingangen op mijn tv (3x) kan ik allemaal instellen als s-video ingangen maar als ik dat niet doe heb ik ook gewoon zwart-wit.

Kijk of je tv omschakelbare scart ingangen heeft. zoniet dan heb je pech of moet je proberen of je er een converter voor kan krijgen die bijvoorbeeld het signaal van s-video omzet naar scart of een vhf kanaal.
Maar deze zijn er dus wel. Ok dat scheelt dan kan ik ergens na zoeken.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:53
Had dat niet te maken met het feit dat het signaal ingesteld staat als NTSC waar dit PAL zou moeten zijn?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 05:31
Had zelfde probleem.
scart ingang video deed het wel, dus ik laat het signaal nu via de video werken.

gebruik de search functie voor meer info

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:36

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mocht dat niet helpen kun er altijd nog voor kiezen om een convertortje van SVHS --> Composiet te kopen, dan zou het wel moeten werken..

Hier staat tekst

• dmdfluffy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
gewoon bij de electro zaak een svhs --> composiet kabel kopen en aansluiten op je scartblok.
Dus aan de ene kant svhs aansluiting en aan de andere kant composiet tulpje (mannetje). Het zal je iets van 20 piek kosten voor een kabel van 1,5 meter.
Dit heeft bij mij het probleem in elk geval opgelost.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:00
Dat staat netjes in de FAQ van V&B :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.