Toon posts:

Duron (Morgan) 1GHz in alle mobo's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af of de nieuwe Duron's op alle SocketA moederborden kunnen.

Weet iemand dit?

Wil PC voor vriend samenstellen die enkel wil MP3/DiVX/surfen.
Had gedacht aan de Duron/Morgan 1GHz in PCChips M810LMR.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 22:41
kijk gewoon eeerst ff naar de specs van het mobo..
dan weet je het..
oudere mobo's zullen natuurlijk niet kunnen, maar de nieuwere wel lijkt me
edit: ik zag pcchips er niet bij staan.. een maat van mij verkocht me ook ooit een pcchips mobo (gewoon om te kloten enzo) toen ik em aansloot deeddie nix en hij had het altijd bij hem gedaan..
koop gewoon een msi ofzo, die zijn niet zo duur..

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
pcchips = :r

dat kun je die maat van je niet aan doen!

Verwijderd

Beter een goeie tweaker dan een verre vriend :? *D

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 13:12 schreef salvador4 het volgende:
pcchips = :r

dat kun je die maat van je niet aan doen!
Die M810LMR heb ik ook in een 2e PC'tje zitten, ik kan je zeggen dat bord rockstable is, nog nooit problemen mee gehad

Verwijderd

Topicstarter
Heb al eens gekeken op de pcchips site en daar staat niet expliciet bij dat hij XP ondersteund (daar moet ik toch naar kijken als ik de morgan core wil draaien, right?)

Wat moet een mobo dan speciaal hebben om XP's te ondersteunen? Speciale voltage/multiplier settings in zijn programmeerbare chips?

offtopic:
Waarom is PCChips = :r ?
Heb hier zelf de 810LMR lopen met Duron800. Draait hier linux UT server op en is rete stabiel. Nooit problemen mee gehad.
Heeft een SiS730 chipset en die is vrij stabiel.

Voor zover ik weet ken ik niemand die met dit bepaalde moederbord problemen mee gehad. Dit is inclusief hier op GoT. Als je op 810LMR zoekt, vind je niks dan lof.
(ok, vroeger PCChips mobos met Alladin chipset waren brakke dingen. Maar bedrijven leren uit hun fouten.)

Die jongen zoekt absoluut geen overclockers droom, maar gewoon een bak om zijn ding te doen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

vroeger waren die pcchips dingen nog wel eens brak maar dat lag meer aan de ALi en VIA chipsets in die tijd, met drivers en patches loste je een heleboel probs op...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dit is geen discussie over PCChips...

Back on-topic please?

Wat moet een mobo dan speciaal hebben om XP's te ondersteunen? Zitten er dan speciale voltage/ multiplier settings in zijn programmeerbare chips?

Hoe komt dat bij sommige mobo's een bios-update dan al voldoende is?

Verwijderd

Topicstarter
eerste en laatste schop....

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon werkt, er is opzich niks bijzonders aan. Kijk evt. of er ergens een bios met XP support is, dan ben je helemaal zeker van je zaak.

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 22:41
euhh..
je wilde een duron, waarom wil je dan XP ondersteunen :?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Op dinsdag 18 december 2001 18:34 schreef THxZ0NE het volgende:
euhh..
je wilde een duron, waarom wil je dan XP ondersteunen :?
Nou omdat de Duron vanaf 1ghz op een nieuwe core werkt die gelijk aan die van de XP (op de hoeveelheid cache na dan).

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is gebeurd. Dien duron op 1GHz loopt lekker in dat bordje. Vrij tevreden van. Aanrader voor iedereen die een goed lopend budget-alles-in-één bord+CPU wilt hebben.

bedankt vd reply's.
Pagina: 1