Geen gemodereer meer???

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Het valt mij op dat de laatste tijd er nog al wat reacties niet op t.net niet gemodereerd meer worden. Komt dat door de vele reacties of tekort aan moderators?
Ik bedoel ik heb geen commentaar op gemodereer ofzo ik vindt het geweldig dat er mensen zijn die reacties beoordelen (dat eigenlijk ook altijd goed gebeurd btw). Alleen als er reacties niet gemodereerd worden wordt naar mijn idee het idee van niveau/karma telling scheef....
Voornamelijk in minder gevoelige berichten (abit komt met een nieuwe plank zoiets) wordt weinig gemodereerd.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoeveel moderators er zijn en hoeveel reacties er per dag komen maar zou het geen idee zijn om met de groei van tweakers ook het aantal moderators te laten groeien??

/me loves tweakers en de moderators voor het goede werk wat ze doen.... alleen ze doen niet alles ;)

Ennuh sorry als dit al een keer eerder is gevraagd....

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Hmm het is natuurlijk logisch dat er minder gemoddereerd wordt in de minder schokkende threads. Maar ik ben het wel met je eens. Misschien gaat het moddereren vervelen??

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ligt het niet eerder aan de enorme kritiek die ze krijgen van users en andere moderators? Het lijkt mij niet prettige modderen als er de hele tijd op je gezeurt wordt.

Verwijderd

Het moderaten zal nu wel weer beter gaan, aangezien er nu voor moderators de mogelijkheid is om de normale layout te behouden, niet elke keer 3 keer moeten herladen om te beginnen (uitloggen/inloggen), en het een stuk sneller kan door het nieuwe "passieve moderator" systeem.

Echt een ideale oplossing Femme!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-02 13:34

vanDaal

-ismeereentje

Inderdaad IceStorm, het valt mij ook heel erg op. Ik snap ook wel dat het moeilijk is om moderators te vinden om alles zo goed mogelijk te beoordelen, maar zolang niet _alles_ gemoderate wordt, verliest het systeem IMHO absoluut aan effectiviteit. En dat is zonde, want het is een heel goed systeem!

Wat trouwens vaak met 'oude' threads gebeurt die nog niet gemoderate zijn, is dat ze gewoon allemaal niveau 0 krijgen, terwijl er hele goeie reacties tussen zitten. En om dan niet de moeite te nemen om ze allemaal te lezen/beoordelen worden ze gewoon naar niveau/score 0 gezet. Wel jammer....

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik heb zelf niet elke dag tijd om te modereren...als niet-moddereter heb je geen idee hoeveel tijd/werk/moeite erin gaat zitten. Het is gewoon...tja...tijdrovend werk. Bij elke reactie bekijken 'waar reageert hij op' en 'welk niveau had de reactie waar hij op reageert'. En als je een hele thread van 100 reacties mag gaan modereren, ben je wel eventjes bezig. Er zijn naar mijn idee heel veel mensen met de 'moderator' status die nooit/zelden modereren en dat is jammer, maar het kost de nodige tijd/moeite dus ik kan me voorstellen dat sommigen er geen zin meer in hebben.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Tja... ik zou graag systematisch alle nog openstaande replys willen afwerken, maar er staat altijd zoveel tussen waar ik echt geen mening of idee over heb...
Dus beperk ik me meestal tot het modereren van die replies, die goed of juist slecht zijn; alle vage en onduidelijke of nietszeggende replies schieten er dan bij in.
(en blijven dus op 0/0 staan, geen slechte uitkomst dacht ik ;) )

En vaak ligt het ook aan de news-posts zelf, sommige "nieuws" artikelen daar is gewoon echt niets zinnigs over te zeggen, en de reakties die daarop komen zouden dan dus allemaal "off-topic" of "-1 Bullshit" (die is er niet meer geloof ik?) krijgen, maar ja da's ook weer zo overdreven he...

Voorbeelden: de 30e GF2 review, CloneCD x.y.z, security error in IE5, Dutch Power Cows hitparade, etc etc etc

Misschien moesten we ook maar eens een rating geven aan de nieuws-posting zelf... ("slaapverwekkend", "oude kaas", "Not again!", "Hehe!", "Kwijl!", "Kwijl kwijl!") bijvoorbeeld... ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is idd zo dat er nauwelijks gemoddereet wordt. Er zijn veel moderaters, maar de meesten doen niets. Ik kan me ook wel voorstellen dat moddereters (vaak mensen die regelmatig posten) geen zin hebben om ook nog eens te gaan moddereten. Deze taak zou ideaal weggelegd zijn voor lurkers, maar waar haal je goede lurkers vandaan? (die mensen zijn per definitie 'onzichtbaar').

Naast het feit dat er weinig wordt gemodder-eet wordt er ook nog eens niet goed gemodder-eet. De meeste moderators lijken zich te focusen op het naar beneden moddereten van overbodige reakties. Niveau/score 1 en 2 blijven meestal ongebruik, waardoor interessante reakties blijven meestal op 0 staan. Dat is niet de bedoeling aangezien een belangrijke functie van het systeem zou zijn dat bezoekers die snel een thread willen doorlezen middels niveau 1 en 2 de niet interessante ruis weg kunnen filteren. Zolang er niet voldoende en goed gemodder-eet wordt kan dit dus niet.

Nieuwspostings over de DPC hitparade en bijv. CloneCD zou ik niet moddereten. Er staat bijna nooit iets interessants in de reakties.

• Joop
  • Laatst online: 28-12-2025
Er wordt inderdaad minder gemodereerd. Volgens mij zijn er verschillende oorzaken voor, maar veelal zullen het ook tijdproblemen zijn. Ik denk niet dat het te maken heeft met het commentaar dat de moderators krijgen. Volgens mij valt dat namelijk wel mee, men kan namelijk niet zien door wie een reactie gemodereert is. Ik heb zelf ook nog nooit een reactie op mijn gemodereer gehad. Als moet ik daar wel bij zeggen dat ik het ook niet zo vaak doe. :) Toevallig de laatste 2 weken weer wat vaker maar, zoals gezegd, er zit veel tijd in.

Femme (+ andere Admins): misschien goed om de 'spelregels' nog een keertje rond te mailen. Ik wil ze zelf iig graag nog een keer ontvangen, want ik ben ze kwijt. (Foei! ;) )

Ook het moderatiesysteem vind ik nog niet af. Het functioneert nu redelijk goed maar ik heb toch nog wat opmerkingen:

1. Als ik de overzichtstabel krijg met 'nog te modereren threads/reactie's' zie ik bijvoorbeeld een thread met in totaal 10 reactie's waarvan er nog 3 moeten gemodereerd worden. Als ik dan in die thread ga kijken kom ik er achter dat alles al gemodereerd is. Overal staat bij 'moderator' iig iets ingevuld. Alles staat nog wel op de default waarde. Hoe komt deze thread in de tabel terecht? (Nee het heeft niets met Refresh te maken, DUH ;)

2. Als ik via de genoemde overzichtstabel in een thread kom 'mis' ik soms reactie's. Volgens mij treedt het op als er in een thread door iemand anders gemodereerd is en hij (zij :) ) heeft van de 3 reactie's nummer 2 aangepast. Ik zie dan alleen nog reactie 1 en 3. Ik mis het verband dus. Ik zou reactie 2 ook moeten zien OF (beter) geen van de 3 reactie's omdat ze al gemodereerd zijn maar waar het bij reactie 1 en 3 niet nodig was om iets aan te passen.

3. Volgens mij zouden we (jullie ;) ) een 'plaats' moeten maken waar de moderators kunnen overleggen. Ik denk dat het goed zijn voor zowel de kwaliteit als de kwantiteit van het modereren. Als men de gelegenheid heeft om (ook positieve) kritiek te uiten tegen collega moderators zou het er echt op vooruit zou gaan. Wat voor plaats het moet zijn maakt niet uit maar op GoT zou denk ik het makkelijkste zijn. (Vanzelfsprekend niet publiek.)

4. Als een thread meer reactie's heeft als op 1 pagina 'passen' zou het fijn zijn als er onderaan ook een knop zat "Submit en ga naar volgende scherm". Anders moet je steeds Submit, back, Ga naar reacties xx-xx doen.

5. Een optie in bijvoorbeeld het uitloggen menu om naar de overzichtstabel te gaan zou wel fijn zijn. Ook toegankelijk als men als pasieve moderator is ingelogd.

6. Misschien is het ook wel makkelijk om in het beoordelingsveld (interessant, grappig, e.d.) een keuze "gemodereerd" te maken. Als niets van de andere keuze's van toepassing is kun je toch iets invullen en is goed duidelijk of de reactie gemodereerd is.

Compliment :) : De +/- knop is erg handig!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-02 13:34

vanDaal

-ismeereentje

Even een vraagje: Wordt er ergens bijgehouden hoeveel elke moderator moderate?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik het daar cijfertjes van, maar die zijn niet openbaar toegankelijk.

• Joop
  • Laatst online: 28-12-2025
Ja! Dat is een goed punt 7!

7. Maak ergens een grafiekje met hoeveel elke modarator doet. Alleen toegankelijk voor moderators. Bijna iedereen is hier stats-gek dus dat zorgt voor wat competitie. :)

Verwijderd

Joop's nummer 6 zou ik ook erg fijn vinden.

En nummer 4 heeft ie ook gelijk in, als er meer replies zijn dan op een pagina passen moderate ik ze inderdaad ook zelden (moet het wel een heel interessante thread zijn).

De +/- knop is best handig, maar heeft bij mij wel het gevolg dat ik af en toe wat random replies modereer die ik toevallig uit eigen interesse lees en die erg goed of erg slecht blijken te zijn.
Terwijl zonder die optie je speciaal naar "moderate-mode" moet overschakelen, maar als je daar dan toch eenmaal inzit doe je gelijk de hele thread, wat met de +/- minder het geval is.
Ben benieuwd hoe de andere moderators dit ervaren?

• squaddie
  • Laatst online: 22-02 12:43
Ik vind punt 7 niet goed, anders krijg je dat mods/admins niet meer modereren om de goede en de kwaden te scheiden (daarvoor zijn de mods in het leven geroepen). Maar stampwerk wat weer boze reacties opleverd waardoor er nog meer gemodereerd worden (sneeuwbal-effect).

Verder vind ik de plus/min knop een goede uitvinding waarom? Je kan de flamers alvast "belonen" als je het artikel + reacties aan het doorbladeren bent. Het leest makkelijker als in de normale modus zit.

Een bijkomend probleem is ook als een moderator op een topic heeft gereageerd kan deze niet meer modereren in dat topic (wat ik overigens een goed iets vindt), dus als veel moderators reageren kunnen alleen nog de admins modereren.

Verder zou ik graag op de gathering een apart forum voor de mods/admins van tweakers.net zien waarin alleen de mods/admins kunnen lezen/posten.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• PsychoG
  • Laatst online: 16-02 10:22

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Uhmm.. /me is een lurker.. :) Als je het zo noemen wil.. ik lees alle berichten maar reageer eigenlijk op geen enkele.. (GoT is veel leuker hehe (no offense)) .. Ik wil ook wel modder-eten als jullie dat tenminste niet erg vinden ;) Naja.. kijk maar.

Verwijderd

Ik lees ze allemaal en reageer op allemaal, :) :) :)

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik wil wel modderen als je nog mensen nodig hebt! :). Ik ben meerdere malen per dag te vinden op tweakers en got.

Verwijderd

Ik sluit me bij PsychoG... :)
Vaak zijn de zinnige dingen al gezegd als ik berichten lees en om dan een opmerking te plaatsen als "ja, daar ben ik het mee eens!", vind ik ook weer zo onzinnig... Maar om die dan naar +1 te modereren, zou wel handig zijn.
Wat ik nog wel vaak vervelend vind, is dat als ik een hele thread op +1 lees, je soms de draad een beetje kwijt raakt...

Wat is de voorwaarde dan om als lurker moderator te worden? Ik bedoel: je kunt niet zien of iemand zinnige dingen te melden heeft. ;)
Tenslotte wil ik nog ff opmerkingen dat sommige moderators soms erg willekeurig zijn en gelijksoortige opmerkingen de ene keer als Troll modereren en een andere keer als Grappig.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ikzelf ben ook moderator op t.net en ook ik ga steeds minder modereren. Dat komt vooral omdat ik een modem heb en het telkens reloaden van de pagina ongelooflijk irritant wordt.

En als mijn emails hierover dan onbeantwoord blijfen is dat zeker geen motivatie om nog verder te modereren.

Misschien heb ik ze naar het verkeerde adres gestuurd, maar waar moeten ze dan wel heen?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem

Diadem

fossiel

De tweede reden dat ik steeds minder ga modereren is omdat ik steeds meer op GoT zit. Ik kom gewoon nauwelijks meer op t.net.

Misschien moeten jullie GoT afschaffen, het is veel te leuk :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Agent-X
  • Niet online
het nadeel is dat iedereen een eigen mening heeft. je kunt wel concreet dubbel posts en spam weghalen lijkt me..

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Diadem: ik heb voor jou toen nog de levensduur van het moderator cookie van 1 uur naar 1 dag verhoogd. De levensduur is zo kort om misbruik te voorkomen (op PC's die door meerdere personen gebruikt worden).

Ik heb even naar je preferences gekeken en het blijkt dat de levensduur van je logincookie op 300s (5 minuten) staat. Dit heb je blijkbaar zelf ingesteld want de standaard waarde is 1 week. Geen wonder dat je problemen hebt bij het moddereten. Als jij je beoordeling instuurt is je inlogcookie hoogstwaarschijnlijk al weer dood en kan er dus geen password controle plaatsvinden.
6. Misschien is het ook wel makkelijk om in het beoordelingsveld (interessant, grappig, e.d.) een keuze "gemodereerd" te maken. Als niets van de andere keuze's van toepassing is kun je toch iets invullen en is goed duidelijk of de reactie gemodereerd is.
Lijkt me niet bijzonder nuttig (kost alleen maar tijd). Met de icoontjes kun je ook al zien of iets gemodderd is:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/0.gif Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/m0.gif (niveau 0, gemodderd / ongemodderd)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/1.gif Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/r/m1.gif (niveau 1, gemodderd / ongemodderd)

Verwijderd

Femme:
He, dat van die icoontjes wist ik niet (en anderen ook niet, denk ik...)
't valt ook niet zo erg op vind ik, tenzij je ze zoals hierboven naast elkaar ziet.

Maar, wordt het icoontje dus donkerder als ik bij een ongemodereerd artikel dezelfde beoordeling kies als er bij default al staat (0-0)??? Ik bedoel, dan verandert er niets in de beoordeling, maar wordt ie dan dus wel als gemoddereerd gemarkeerd?

Ik ben het toch nog steeds met Joop's nummer 6 eens hoor, met een extra optie "gemodderd" kies je tenminste iets anders dan er default staat en heb je dus direkt een visuele indicatie dat de betreffende reply (zodra je commit kiest) ook inderdaad een "gemodereerd-level0" markering krijgt.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die (duidelijke) visuele indicatie is er dus al, maar ok. Kleine moeite om 'gemodereerd' in het lijstje toe te voegen.

Verwijderd

Offtopic:

HOERA! Er staan op dit moment GEEN ongemodereerde artikelen meer in het lijstje!

Pffff... zweet zweet... (ik hoop dat de scores allemaal een beetje terecht zijn, 't was wel even aanpoten zeg... met dank aan de baas vanwege de beschikbare tijd ;) )

En nu niks meer posten he ;)

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

LOL :D

• Diadem

Diadem

fossiel

Femme:

Wauw, thx! :)

Ik zal direct m'n instellingen ff aanpassen :)
Je hebt dus toch geluisterd naar mijn email, dat stel ik prijs. Bedankt!

Maar zou je de volgende keer ook een berichtje terug kunnen sturen? Dat zou schelen denk ik :P

• Diadem

Diadem

fossiel

Het werkt idd. Het gaat goed nu ik hem van 5 min heb afgehaald. Perfect!

Ik vraag me alleen toch af hoe hij op 5 min is gekomen? Ik weet het niet zeker meer, maar ik denk dat ik hem op 1 maand heb gezet, en dat de server dat maar heeft verandert naar 5 min omdat 1 maand niet mag. Een tweede mogelijkheid is dat ik perongeluk de foute optie heb gepakt.

Naja, iig werkt het nu!

:) :) /me is very happy :) :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarschijnlijk een misklik? (ik saboteer niet doelbewust jullie preferences ;)).

Misklikken komen volgens mij ook wel eens voor bij beoordelingen (iemand die per ongeluk -1 ipv 1 kiest, sommige beoordelingen zijn namelijk totaal niet logisch verklaarbaar).

• IceStorm
  • Laatst online: 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Heren moderators (zijn toch geen dames toch ;)??) hartelijk bedantk... zon beetje alles is vandaag weer ingelopen (iig MIJN posts :)
Dank u....
Ik neem mijn woorden terug ;)

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ja, inderdaad is er iig door mij minder gemoderate.
Dit heeft te maken met de mijn geestelijke toestand (nee, ik ben niet (extra)gek geworden, denk ik). Laten ik zeggen dat het klimaat hierzo niet optimaal is.
Ik zal me weer meer toeleggen op mijn taak.

FF ter illustratie: Ik denk dat ik op een goeie dag zo'n 100 posts modereer, maar dat zal Femme beter weten.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Kees
  • Laatst online: 19:29

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Tja..
ik reply nooit maar lees wel bijna alles..
meestal valt er dan niets meer te zeggen.... maar als je dus nog iemand nodig hebt femme.. ik ben beschikbaar en veel en lang op t.n

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1