Toon posts:

K7s6a flash werkt op de K7s5a versie 1

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb hem net geflashed en het werkt gewoon..

ik denk dat het ook gewoon zal werken op de xp versie..

zal proberen die morgen te testen hierop.!!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Waarom een nieuw topic eigenlijk? Wat is de XPversie van dit nobo dan? Ik heb gewoon een K7S5A met AMIbios en LAN :) Zit een duron800@1050 op en mijn vader heeft precies hetzelfde bord met een XP 1500+ erop

Op die website van je ga je er wat ruimte aan verbruiken?Misschien handig om dan gelijk de BIOS en het flashprogramma ervoor bij te zetten etc. :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Pci 1 valt volledig uit en nog een aantal dingen die niet sporen...
en voltage + multiplier instelingen zitten er ook niet in ,dus wat schiet je er mee op ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Van OCworkbench.com
ECS K7S6A (SiS745) overclock specifications:

FSB range: 100-166MHz (not 1 mhz stepping) via BIOS

Vcore adjustment (via Magic Setting 1V): 1.1v-1.85v (in 0.025 increments) via BIOS

Multiplier: 5-12.5 (in 0.5 increments) via jumper
Dat zou betekenen dat het eigenlijk zou moeten werken. Speedy-J, hoe heb jij het getest?

Maar idd als je gewoon de L7-bruggen van de oude Ahlon en Duron inkleurt ben je evenver want er zijn toch geen jumpers op de K7S5A die wel opde K7S6A zitten denk ik. Het zou alleen mooi zijn geweest als Vcore hoger kon maar ik zie anders ook het nut van flessen niet in

Verwijderd

Topicstarter
pci 1 weet ik niet.. geen tijd voor gehad..

maar de cpu voltage zit er wel in. =]

de multiplier zit ook niet in de k7s5a, wel een optie om een fsb200 cpu op fsb266 te laten lopen..

Verwijderd

Topicstarter
stropdas.. net een duron700 op 933 laten lopen op de k7s5a met k7s6a bios..

het leuke is... win2k was geinstalled op een k7s6a en nu heb ik de k7s5a met k7s6a flash erop draaien en hij pikt dat wel..

maar de duron op 133mhz vond ie helaas niet zo leuk..

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik mijn pcchips m830 ook maar flash met deze bios..

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 18 december 2001 14:05 schreef xsence-ecs het volgende:
ik denk dat ik mijn pcchips m830 ook maar flash met deze bios..
Je kan ook een oude reactie editten, staat zo raar 3 berichten onder elkaar :) Je mist weinig als de de huiskamer niet in kan

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 18 december 2001 14:00 schreef Stropdas het volgende:
Van OCworkbench.com
[..]

Dat zou betekenen dat het eigenlijk zou moeten werken. Speedy-J, hoe heb jij het getest?

Maar idd als je gewoon de L7-bruggen van de oude Ahlon en Duron inkleurt ben je evenver want er zijn toch geen jumpers op de K7S5A die wel opde K7S6A zitten denk ik. Het zou alleen mooi zijn geweest als Vcore hoger kon maar ik zie anders ook het nut van flessen niet in
Ik heb het hele verhaal ook doorgelezen daar bij ocbensh
Je ken beter de oc-bios pakken van de K7S5A en een weerstandje zetten op pin 1 van de voltage regulator.
Met 15k krijg je 2.05Vcore en als je daar nog een 39K bijzet (zelf uitgezocht by the way) dan krijg je 2.11Vcore
Dusse spelen met voltages ken altijd ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 14:08 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Ik heb het hele verhaal ook doorgelezen daar bij ocbensh
Je ken beter de oc-bios pakken van de K7S5A en een weerstandje zetten op pin 1 van de voltage regulator.
Met 15k krijg je 2.05Vcore en als je daar nog een 39K bijzet (zelf uitgezocht by the way) dan krijg je 2.11Vcore
Dusse spelen met voltages ken altijd ;)
Waat staat deze toffe bios op oc? dan probeer ik het hier even ;)

ik hoop niet dat mijn cpu;s naar de klote gaan want we hebben al heel wat kapotte ;)

• Okasha
  • Niet online
Hm maar de k7s6a heeft geen lan onboard, dus als ikdan logisch nadenk werkt de lan niet meer met het bios van de k7s6a op de k7s5a. Gelukkig heb ik dus geen lan. PCI1 gebruik is zowiezo niet, teveel kans op conflicten met de AGP poort.

Maarre ik wacht nog even af denk ik, op meer ervaringen..

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 18 december 2001 14:22 schreef xsence-ecs het volgende:

[..]

Waat staat deze toffe bios op oc? dan probeer ik het hier even ;)

ik hoop niet dat mijn cpu;s naar de klote gaan want we hebben al heel wat kapotte ;)
ff een lelijke link ,heb geen zin in die code..
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=002551

bios 010911 pasword van de zip is "ocworkbench"

dan krijg je 124/124 133/133 138/138 150/150 :9 166/166

Duron 750@1133Mhz fsb 150 Vcore 2.11
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/vcore.JPG

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

De OCbios heb ik en de weerstandmod ook geprobeerd. Moet alleen de pinnetjes van het ICtje schoonmaken, soldeer hecht niet meer. Heb een paar weerstandjes liggen die ik er niet opkrijg :) Kan je die ook anders vastmaken dan solderen eigenlijk? lijmen met Artic Compound oid? Of dat bizon-electro?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Als je dit ff kan testen: de K7S5A Rev.4 met de K7S6A-bios, please, i really need to know... ;(

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 18 december 2001 15:49 schreef Stropdas het volgende:
De OCbios heb ik en de weerstandmod ook geprobeerd. Moet alleen de pinnetjes van het ICtje schoonmaken, soldeer hecht niet meer. Heb een paar weerstandjes liggen die ik er niet opkrijg :) Kan je die ook anders vastmaken dan solderen eigenlijk? lijmen met Artic Compound oid? Of dat bizon-electro?
Bizon electro zou je kunnen proberen ,gewoon een draadje vastmaken aan pin 1 en de weestand op de kast vastmaken met een schroefje oid
hier ff 2 pics hoe ik dat gefixt heb ,het ziet er later wat netter uit
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ethanol/0.jpg
Goed koelen is ook belangrijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ethanol/1.jpg

Verwijderd

De bios werkt hier ook, maar helaas geen lan. Ik heb gebrobeert om met cbrom een sis 900 lan bios te intergreren maar tevergeefs. De performance van het hele systeem is met deze bios ook +/- 5% teruggelopen. Ik wacht wel op de nieuwe oc-bios die in Q1 2002 gerelaesed gaat worden.

Tot die tjd gebruik ik wel de nieuwe 011213 bios die te downloaden is van:

ftp://www.pcchips.com.tw/BIOS/M830LR/
ftp://www.pcchips.com.tw/BIOS/M830/

Verwijderd

Topicstarter
COOL MAN.. wat is dat voor een koeler? waterkoeling? of een koelelement uit een koelkast ofzo?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 18 december 2001 16:39 schreef xsence-ecs het volgende:
COOL MAN.. wat is dat voor een koeler? waterkoeling? of een koelelement uit een koelkast ofzo?
Denk waterkoeling als ik naar die 2 gaten aan de zijkant kijk.

Het weerstandje moest toch op pin1 en pin7 worden vastgemaakt dacht ik? Iemand in regio Niewegein waar ik een druppel BisonElectro van kan lenen? :)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 18 december 2001 16:59 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Denk waterkoeling als ik naar die 2 gaten aan de zijkant kijk.

Het weerstandje moest toch op pin1 en pin7 worden vastgemaakt dacht ik? Iemand in regio Niewegein waar ik een druppel BisonElectro van kan lenen? :)
Pin 7 is aarde dus vergeet die maar :)
Zoals het op de pic staat werkt het perfect...

• Okasha
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 16:11 schreef Da_Kine het volgende:
De bios werkt hier ook, maar helaas geen lan. Ik heb gebrobeert om met cbrom een sis 900 lan bios te intergreren maar tevergeefs. De performance van het hele systeem is met deze bios ook +/- 5% teruggelopen. Ik wacht wel op de nieuwe oc-bios die in Q1 2002 gerelaesed gaat worden.

Tot die tjd gebruik ik wel de nieuwe 011213 bios die te downloaden is van:

ftp://www.pcchips.com.tw/BIOS/M830LR/
Deze biossen zijn van PCchips ipv ECS? heb weleens gehoord dat deze veel met elkaar te maken hebben, maar werkt dat bios ook? En kun je dan oc'en? en lopen de prestaties dan niet tehard achteruit? De biossen van Ocworkbench schijnen namelijk weinig te werken, word de pc alleen maar langzamer van :'(

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 19:43 schreef Bar-Le-Duc het volgende:

[..]

Deze biossen zijn van PCchips ipv ECS? heb weleens gehoord dat deze veel met elkaar te maken hebben, maar werkt dat bios ook? En kun je dan oc'en? en lopen de prestaties dan niet tehard achteruit? De biossen van Ocworkbench schijnen namelijk weinig te werken, word de pc alleen maar langzamer van :'(
De m830 is iedentiek an de k7s5a, de biossen van de m830 werken dus ook op de k7s5a, Pcchips is namelijk een onderdeel van ecs. Deze keer was pcchips eerder met het relaesen van een nieuwe bios, ecs zal binnen enkele dagen volgen met delzelfde bios allen dan met de k7s5a bios string. Helaas zitten er geen oc-options in maar de benches zijn wel wat beter. Je kan deze bios dus zonder problemen flashen in je k7s5a. Voor een nieuwe oc bios zul je moeten w8ten to de relase van de k7s6a, na deze release zal ecs een nieuwe oc bios releasen voor de k7s5a.

• Okasha
  • Niet online
dus ecs komt ook met een oc bios? Dan wacht ik wel ff, pcchips is alleen beschikbaar met lan, en dat heb ik niet op mijn k7s5a, dus dat zal wel problemen veroorzaken

Verwijderd

Nee, die bios is geen oc-bios maar een reguliere bios. Maar pcchips was aaleen eerder met het relasen dan ecs. Hij is namelijk net gister gereleased.

Voor het boardje zonder lan moet je deze hebben:

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
weet er nu al iemand of de bios van de K7S6A werkt op een K7S5A REV.4 ?

:'(

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Jo xsence !
Ik heb hem weer aan de praat gekregen hoor :)
Voor degene die het nog niet weten ,ik heb dus die bios ook geflashed.
alle pci sloten vielen uit ,ik had wel vcore en meer fsb instellingen enzo...
De computer liep goed en benshen deed hij beter als met de andere bios.
Nu het terug flashen ,dat ging dus niet meer zoals ik je heb laten weten.
Wat heb ik gedaan "LEES" ik heb de verrote biosschip in me EPoX EP-8KHA gepropt al draaiende "hotswap" ,jaja een EPoX !!
flashen AWARD naar AMI ging foutloos,bios chip weer in de ECS en blazen maar ! :)
Dus ff informatief voor de tweakers hier ,om te HOTSWAPPEN hoef je niet persee dezelfde mobo te hebben! LOL
Zo dat was het tweakers ,happy flashing voor degene die een rotte ECS bios heeft !

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 18 december 2001 18:44 schreef Speedy-J het volgende:

[..]

Pin 7 is aarde dus vergeet die maar :)
Zoals het op de pic staat werkt het perfect...
Pic is onduidelijk. Zit ie vast aan pinnetje 1 van het ICtje die OCworkbench ook gebruikt en dan verbind je m met je case. Je kan ook gewoon 1 weerstand nemen met een lagere waarde ipv 2 zwaardere :) Ik heb hier 18k liggen klaar voor gebruik :)

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zaterdag 22 december 2001 03:00 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Pic is onduidelijk. Zit ie vast aan pinnetje 1 van het ICtje die OCworkbench ook gebruikt en dan verbind je m met je case. Je kan ook gewoon 1 weerstand nemen met een lagere waarde ipv 2 zwaardere :) Ik heb hier 18k liggen klaar voor gebruik :)
Mailtje voor je :)
enne ik wil variabel werken dus ,ik hang er zo ff 3 weerstandjes in zodat ik ken switshen in een oogwenk :)
Al draaiende nogwel !

Verwijderd

Sorry hoor,
Maar loszwervende weerstandjes in je kast dat ziet er niet uit. Het is nog link ook, als je per ongeluk contakt maak met je kast is je processor en of mobo naar de klote.
Het staat veel netter als je het juiste weerstandje achter op je moederbord tussen pin 1 en 7 soldeert. Als het nodig is om draaiend je Vcore aan te passen duidt dat niet echt op een stabiel systeem.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zaterdag 22 december 2001 16:41 schreef Vonderheite het volgende:
Sorry hoor,
Maar loszwervende weerstandjes in je kast dat ziet er niet uit. Het is nog link ook, als je per ongeluk contakt maak met je kast is je processor en of mobo naar de klote.
Het staat veel netter als je het juiste weerstandje achter op je moederbord tussen pin 1 en 7 soldeert. Als het nodig is om draaiend je Vcore aan te passen duidt dat niet echt op een stabiel systeem.
Kan me eigenlijk geen ruk schelen wat je er van vind .
Ik heb eerder in de topic al beschreven dat de mod netter ken..
En het mobo is ook geen grijpstuiver waard ,samen met de duron.
Dat wil niet zeggen dat het een klote mobo is ,maar hij kick juist aars ! voor die prijs..
En draaiend me vcore aanpassen moet kunnen ,oke het is link maar duid niet op een instabiel systeem.
Het is me Server en die moet gewoon goed lopen..
En dat doet hij ook ,dag en nacht.

Verwijderd

Sorry hoor,

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zaterdag 22 december 2001 21:35 schreef Vonderheite het volgende:
Sorry hoor,
No offence hoor ,was ook ff een beetje hoe noem je het
een klote dag..
sorrie.
Maar een weerstandje solderen op pin 1 en7 kan ook een nadeel zijn ,vooral in een testfase.
dan ga je niet om de 5 minuten ff je mainbord eruit plukken om er ff een andere op te solderen .
Daar hebben ze stroomdraad voor uitgevonden en krimpkousjes voor de weerstandjes.

Verwijderd

klopt,
Zelf ben ik ook een poosje aan het prutsen geweest om te kijken hoe ik mijn systeem zo optimaal mogelijk kon laten draaien. Ik ben er wel achter gekomen dat de officiele biossen een betere performance geven dan de OC biossen. Daarom draait mijn Duron 750 nu uiterst stabiel op 7,5 x 133 met het laatste officiele bios ipv 7,5 x 138 met een OC bios. Dit wel met 22K tussen pin 1 en 7

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

dag tweakers, ik heb hier een klant met een k7s6a en die wil de system beep die uit de line out komt uit hebben staan. nu heb ik van alles al geprobeerd maar ik kom er niet uit. er is ook geen optie ofzo om het uit te zetten. who knows?

Verwijderd

niet gekeken dat dit een fokking oud topic is........
Wie opent er dan ook zo'n oud topic.......pfff

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 12:48 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoodlum, je hebt een nieuw op zichzelf staand probleem >> open dan een nieuw topic dat aan de richtlijnen voldoet: FAQ Forumgedrag en Dit graag lezen eer je post :) :)

Asmodean: post dan ook een topicreport en/of een SM'tje ..

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 12-06-2003 13:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.