Thermometer in systeem +waarschuwing

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Bij Halfords is een digitale thermometer in de aanbieding voor 20 piek.
Het is handig om je systeem-temperatuur te meten (2 sensors en tijd), alleen waarschuwd deze ook bij een bepaalde temperatuur. Helaas is hij bedoeld voor autos's en zodoende waarschuwd hij bij een buitentemperatuur van 0 graden. Ik wil echter een koeler aand dit alarm koppelen (met LED indicatie), maar ik weet niet of die waarschuwings-grens te veranderen is. Hij heeft ook backlight (via 12 volt auto-aansluiting, maar de comp. is ook 12 volt ;)) en die is constant aan. Een stuk goedkoper dan die MacPower DigiDoc. Dus, is deze temperatuur-waarschuwing te veranderen? Ik heb er nl niet veel verstand van!

YKW

Automatiseren kan je leren!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Dat kon wel eens lastig zijn. Doordat die dingen in massaproductie worden gemaakt, zal d'r wel niet zoveel te veranderen zijn. Maar daar kom je eigenlijk maar op een manier achter: kopen en openschroeven. (en foto'tje posten?)

Verwijderd

Ik denk dat je dat wel kan vergeten. Die dingen (zeker als ze zo goedkoop zijn) zijn never nooit niet te modden.

Ik gebruik mainboard monitor met alarm... Die kan zelfs je pc afsluiten als ie te warm wordt. :P

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Deze bedoeld YKW waarschijnlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/privatedata/images/Artikel/ar_848_PIC.jpg
FL.24,95 (€.11,32)

Thermometer met vorstalarm
Binnen-/buitenthermometer met klok en vorstalarm.

Geeft waarschuwing middels alarmgeluid bij gladde wegen. Werkt op 12 Volt of batterijen.

ArtikelNr: 204143
Netjes, nu ga ik ff uitzoeken of alles instelbaar is. :)

[edit]
Ik kan helaas geen extra info vinden over het apparaat. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

nee is hem niet hij heeft alleen de temp aan die van 19.95 toch :? die heb ik namenlijk gisteren ook gekocht

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• scarhand
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb dezelfde ook, volgens mij, alleen als ik hem op 12v aansluit werkt de backlight niet, sluit ik hem echter via mijn trafootje, dan blijkt de backlight pas te gaan werken bij ong. 24V, hoe dit op te lossen?

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Het is een iets luxere versie van die van Basz 2000.
Hij geeft 2 temperaturen tegelijk weer en de tijd. De knopjes zitten op de achterkant, zodat in de computer inbouwen mooier wordt. Ook die constante backlight bij aansluiten op 12 V is mooi, bij die van Basz 2000 moet je daarvoor op een knopje drukken. Het leek me duz geen slecht ding voor deze prijd (hij was 30 piek).
Maar als het niet kan, kan ik altijd nog die optie via het moederbord proberen. Ik heb trouwens geen fototoestel zodat ik un fotootje kan posten :(. Hij staat trouwens niet op de website van Halfords.

YKW

• scarhand
nog ff een vraagie, hoe hebben jullie dat ding erin gebouwd, want hij is te breed voor 3.5 inch bay...

Verwijderd

Handig dat je 2 temperaturen kan aangeven.. alleen hij is moeilijk om goed te kunnen verwerken in je bay denk ik.. zijn er nog alternatieven?

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Tsja, ik ga hem gebruiken in een koffermod. LCD-scherm en ledjes (= frontpaneel) eruit en dan een gat erin en er tussen plakken. Thermometer zelf ergens anders, of misschien wel in zijn geheel in de koffer plakken (dus scherm er niet uit). Er zitten geen knopjes aan de voorkant, dus da's wel handig. Eenmaal de tijd ingesteld heb je um toch niet meer nodig! Maar ook voor een 5,25 inch bay kun je het LCD-scherm eruit halen en die er in bouwen. Thermometer er achter leggen/plakken. Handig dat hij beide temp. tegelijk aangeeft!

YKW

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
vergeten te zeggen, in die Halfords folder staat een fout plaatje!

• scarhand
lama, het werkt al, ik had hem op de rode en de zwarte draad aangesloten (5V) ipv op geel en zwart (12V), foutje bedankt...

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Helaas kun je niet de temperatuur-waarschuwing instellen. Opengeschroefd, maar er zit nix regelbaars in. Wat wel kan is voltage meten en een ijkingstabelletje maken, en vervolgens er een comparator aan te zetten, die schakelt bij het gewenste voltage (= temperatuur). Net bij natuurkunde geleerd, goed he? :P Maar voor de rest een pr8 ding, voor weinig $$
YK\/\/

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:51

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb vandaag ook ff in de winkel staan kijken. Eigenlijk heeft ie toch maar 1 'externe' sensor? Die 2e zit in het ding zelf vast en zal dus altijd de kamertemp. aanwijzen... En een dubbele meter (met 2 draadsensors dus) heb ik volgens mij niet gezien...
Klopt dit? :?

edit:

Laat maar, ik heb in deze post het antwoord al gevonden...

• scarhand
YKW, zitten er wel ledjes in die je eventueel kunt vervangen voor een andere kleur?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:54
Op woensdag 19 december 2001 22:40 schreef jfeelders het volgende:
Ik heb vandaag ook ff in de winkel staan kijken. Eigenlijk heeft ie toch maar 1 'externe' sensor? Die 2e zit in het ding zelf vast en zal dus altijd de kamertemp. aanwijzen... En een dubbele meter (met 2 draadsensors dus) heb ik volgens mij niet gezien...
Klopt dit? :?

edit:

Laat maar, ik heb in deze post het antwoord al gevonden...
Als die sensor aan de achterkant zit geeft ie toch redelijk je kasttemp aan???

Strava

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Hij heeft 1 sensor aan de voor/bovenkant, maar zal (als je hem goed inbouwd) de kast-temp. aangeven. Eventueel kun je er een externe sensor aan solderen, zo'n sensor valt wel te kopen in een elctronica-zaak. Sorry voor het eerst fout inlichten...hij heeft dus 1 externe sensor. Thermometer werkt alleen op 12 volt, maar wel supermooi met verlichting :D. Ledjes zijn te wijzigen, maar de temperatuur waarbij die waarschuwd dus niet, wel met enig geknutsel, zie daarover un eerdere past. maar ik ga ze als extra HD en power lamp gebruiken.

edit:
Jammer dat ik geen dig. camera of webcam heb, anderz had ik FF een foto gepost, maar het is gewoon een mooi, goed & goedkoop ding :)

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Mooie case mod trouwens, jfeelders! :)

Verwijderd

Ik heb dezelfde thermometer. Naast het display zitten twee rode lampjes.

Echter ik heb hem aangesloten op de gele en zwarte kabel, oftewel 12 Volt. Maar als ik nu de computer aanzet schakelt het display volledig uit en zie ik niets meer. Moet ik misschien ook nog de weerstandjes ertussen uit halen die na de stekker komen??? Please help!!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Je kan natuurlijk ook gewoon een digital doc 5 kopen. Dan kun je op 8 plaatsen in je pc de temp meten, je kan voor elk van de 8 sensoren een max temp instellen waarna hij gaat piepen, en dattie dan een xtra fan(s) in gaat schakelen.

Ik heb dat ding ook leuk speelgoed, en zo'n display in je 5'25" staat ook wel koewl :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1