Toon posts:

een netwerk maar dan over internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu hebben mensen een netwerk thuis,2 of meerdere pc's aan elkaar met een utp kabel,maar wat als je nu bestanden wilt delen op 2 of meerdere pc's over internet oznder dat andere mensen ongevraagt op je pc komen hoe doe je dit
dus ik wil bijvoorbeeld een bestand verzenden van 400 mb naar een andere hoe doe ik dit dan,en dan heb ik het niet over programma's zoals edonkey ofzo.
heette dit niet ftp ofzo?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Je kan zo'n bestand gewoon via een ftp sessie oversturen.
1 pjoeter meot dan de server zijn, terwijl de andere pjoeter client speelt.
Als je elkaar echter wilt kunnen vinden in de NEtwork Neighbourhood, dan kan je denken aan een VPN connectie tussen de 2 pjoeters.
Windows 95(DUN1.3) 98/ME/NT/2000 & XP hebben allemaal de mogelijkheid om als RAS server te dienen, en dan kan je heel gemakkelijk een netwerkverbinding tussen 2 pjoeters opzetten.
Good Luck
CyberJ

Verwijderd

Topicstarter
ehh...ik snap het nog niet helemaal,ten eerste ik weet niet waar die afkortingjes voor staan en ten tweede HOE doe je het want ik snap het,sorry maar ik op dit gebied weet ik minder

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:34

wielhelm

80/86 ST bladebladed

net use!

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Heb je kabel? adsl of ?????
iets meer info zal wel handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc heeft chello kabel en de andere ook

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Op dinsdag 18 december 2001 10:51 schreef mark_m het volgende:
nu hebben mensen een netwerk thuis,2 of meerdere pc's aan elkaar met een utp kabel,maar wat als je nu bestanden wilt delen op 2 of meerdere pc's over internet oznder dat andere mensen ongevraagt op je pc komen hoe doe je dit
dus ik wil bijvoorbeeld een bestand verzenden van 400 mb naar een andere hoe doe ik dit dan,en dan heb ik het niet over programma's zoals edonkey ofzo.
heette dit niet ftp ofzo?
De afkorting FTP staat voor File Transfer Protocol.
Dit is een systeem om bestanden van de ene computer naar de andere computer te sturen.
Je moet dan op 1 pc een FTP server installeren. Dit een een programma dat bestanden deelt. Op de andere pc installeer je een ftp client. Dit is een programma dat kan inloggen op een FTP server.
Deze programma's kun je downloaden bij tucows.chello.nl

De afkorting van VPN staat voor Virtual Private Network.
Als je echt een netwerk via internet tussen de twee computers wil zonder dat andere mensen dit kunnen zien moet je zoals CyberJ zei een VPN opzetten. Dit is alleen ingewikkelder dan een FTP opzetten. Als je er niet uitkomt kun je me altijd mailen.

Verwijderd

Topicstarter
maar waar kan ik zo'n ftp programma downloaden dan??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er 1 te pakken,ik laat wel weten hoe het is gegaan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er al 3 gehad maar ik zoek er een die je als server kan installeren en als client en dan met iemand anders bestanden uitwisselen

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

http://www.jgaa.com/software/warftpd/index.htm

Freeware FTP server daemon voor Windows platformen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

mark_m , je kunt ook gewoon je berichten editten met dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif
Hoe je niet elke keer een nieuwe relpy te maken hoor ...

Braaikamer - Smoke&BBQ

• mol99
Je kunt niet een programma gebruiken als zowel FTP server als client, zo werkt het niet.
Ik zou de server van de link van Aetje gebruiken. Die heb ik zelf ook gebruikt en werkt redelijk. Als client zou ik Leech ftp gebruiken, deze is erg goed.
Je kan hem hier downloaden:
ftp://ftp.planet.nl/pub/planet/software/ftp/lftp13.zip

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er niks meer van hoor ,eerst al die klote instellingen,en hoe moet de ander pc nou contact met mij zoeken en ik met hun??ik zoek een programma dat erg gebruikersvriendelijk is want dit is niet mijn vakgebied,van hardware snap ik veel dingen wel maar dit is allemaal nieuw

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 14:00 schreef mark_m het volgende:
ik snap er niks meer van hoor ,eerst al die klote instellingen,en hoe moet de ander pc nou contact met mij zoeken en ik met hun??ik zoek een programma dat erg gebruikersvriendelijk is want dit is niet mijn vakgebied,van hardware snap ik veel dingen wel maar dit is allemaal nieuw
sorry hoor maar ze proberen het allemaal uit te leggen, er moet ook iets van jezelf af komen. Als ik het zo hoor moet je het maar lekker met icq filesend doen.

• wielhelm

wielhelm

80/86 ST bladebladed

met pc's moet je nu eenmaal instellingen gebruiken. je wilt alles gewoon te makkelijk oftewel: ga jij nu maar weer een hd (HARDDISK) in bouwen,
En laat iemand anders die net iets meer geduld heeft dit voor je oplossen.

• mol99
Vraag het me anders ff via ICQ mijn nummer is: 44622009

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Xtremelead