Toon posts:

netwerk werkt niet XP/ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo de laatste dagen al jullie tips opgevolgd en uitgeprobeerd maar krijg het zaakje voor geen mogelijkheid aan de praat. ook als ik alles instel volgens het ICS verhaal in de faq werkt het niet.
wel is het me opgevallen dat xp mijn andere pc (PC2) wel weergeeft in netwerkomgeving maar dat is dan ook alles.

ik zal nog eens alles op een rijtje zetten:

PC1= server pentium III met 2 netwerkkaarten namelijk een realtek (daar komt @home op binnen) en een intel pro/100+ (die zit met cross aan PC2) op PC1 draait win XP pro.

PC2= client pentium II met een intel 10/100 onboard (zit met cross aan de intel pro/100+ van PC1) op PC2 draait win ME.

alle lampjes van de netwerkkaarten branden gewoon dus de kabel en kaarten zijn verder in orde. of ik nu via ics instel of zelf ip adressen met subnet opgeef, ik krijg gewoon geen enkele verbinding.

en welke kaart op PC1 moet ik nu op delen zetten, is dat de realtek kaart waar @home op binnen komt of juist de intel kaart die met andere pc verbonden is ?

please help me out one more time ?? |:(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 18 december 2001 10:40 schreef riesje het volgende:
[..]en welke kaart op PC1 moet ik nu op delen zetten, is dat de realtek kaart waar @home op binnen komt of juist de intel kaart die met andere pc verbonden is ?
[..]
De realtek

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 10:45 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

De realtek
ok dat is nu duidelijk, en wat werkt nu het beste dat ICS of zelf ip adressen opnemen.

die intel pro/100+ is trouwens wel een 100mbit kaart maar dat zou toch nie uit moeten maken aangezien hij ook werkt als ik vanaf kabelmodem in de intel stop?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon zelf je ip-adressen instellen. Dit is veel makkelijker en het scheelt in tijd bij het opstarten, niet veel maar toch iets.

Misschien is het slim om eerst je netwerk in orde te maken en pas later de de internetverbinding te delen. Wanneer het netwerk eenmaal werkt kun je namelijk met een programma als winroute of wingate je internetverbinding heel makkelijk delen aan de hand van deze handleiding:

http://members.rott.chello.nl/xvp/

Hier staat volgens mij ook hoe je alles moet instellen voor je netwerk dus ik zou hier maar eens gaan kijken.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op dinsdag 18 december 2001 10:49 schreef riesje het volgende:
[..]ok dat is nu duidelijk, en wat werkt nu het beste dat ICS of zelf ip adressen opnemen.
ICS en dan je server's iNTEL kaartje IP-adres 192.168.0.1 geven en je client's IP-adres op automatisch laten staan.
die intel pro/100+ is trouwens wel een 100mbit kaart maar dat zou toch nie uit moeten maken aangezien hij ook werkt als ik vanaf kabelmodem in de intel stop?
klopt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik zou gewoon zelf je ip-adressen instellen. Dit is veel makkelijker en het scheelt in tijd bij het opstarten, niet veel maar toch iets.
Is zelf installen makkelijker dan 't automatisch laten doen? En die tijd winst gaat in nano seconden :?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Luit
  • Niet online
Ik heb veel problemen gehad met het automatisch instellen van ip-adressen en daarom raad ik aan om ze zelf in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 10:55 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

ICS en dan je server's iNTEL kaartje IP-adres 192.168.0.1 geven en je client's IP-adres op automatisch laten staan.
[..]

klopt
dus als ik dit ingesteld heb dan zou het netwerk moeten werken (even de internet share buitenwege gelaten)

of moet ik nog wat dingen installeren en afstellen?

Verwijderd

Topicstarter
het staat als volgt ingedeeld nu:

Bij PC1 (server win xp) komt op de realtek kaart @home binnen vanaf kabelmodem en daar heb ik internet delen ingeschakeld, verder niets veranderd.

Dan heb ik de tweede netwerkkaart (intel kaart) in PC1 bij tcp/ip protocol de volgende gegevens ingevuld:
-ip 192.168.0.1
-sub 255.255.255.0

Bij PC2 (client win me) heb ik de volgende gegevens ingevuld bij tcp/ip protocol:
-ip 192.168.0.2
-sub 255.255.255.0

ze zien elkaar niet, bij pingen krijg ik de melding "time-out bij opdracht"

de lampjes op de kaarten branden gewoon en de crosskabel is nieuw. wat nu ????

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat ping je, PC1 of 192.168.0.1?
En kunnen beide PC's zichzelf pingen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 december 2001 01:08 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Wat ping je, PC1 of 192.168.0.1?
En kunnen beide PC's zichzelf pingen?
ik ping van client naar server.... dus naar 192.168.0.1, andersom niet geprobeerd.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was toch nog maar een je kabel checken.

• Luit
  • Niet online
Weet je zeker dat je beide netwerkkaarten goed geinstalleerd hebt op beide pc's?
Het is mij eens overkomen dat alle lampjes branden (op de netwerkkaarten en op de hub) maar dat ik het netwerk gewoon niet aan de gang kreeg.
Soms was 1 van beide pc's te zien op het netwerk maar niet aanspreekbaar en soms zagen ze zichzelf niet eens.
Het bleek dat wanneer ik een van de netwerkkaarten verving door een isa-versie het netwerk gewoon werkte. Daar ben ik toen een heel weekend mee bezig geweest. :(

Misschien moet je eens een andere kaart proberen of alle drivers eens opnieuw installeren. En als daat niet werkt zou ik inderdaad maar eens de kabel vervangen of de realtek kaart uit de server pc halen en de @home kaart tijdelijk voor het netwerk gebruiken en kijken of het dan wel werkt.

En je draait niet per ongeluk een firewall op 1 van de pc's?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al weer een stap verder. XP ziet nu de client ME. als ik in XP op de client klik krijg ik een foutmelding dat ik geen toegang heb ?????

ik kan van XP wel naar de client pingen maar van client niet naar XP. krijg dan de melding "time-out bij opdracht"
Pagina: 1