Toon posts:

Nt workstation krijgt geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg in Nt workstation het netwerk niet aan de praat.
Als ik alles installeer dan zou die van de server een ip moeten krijgen, dit gebeurd niet.
Als ik zelf een ip opgeef, dan doet ie het ook niet (als ik met ipconfig kijk staat dat ipadres er ook helemaal niet).
Als ik probeer de computer aan te melden in het domijn zegt ie: kan domain controler niet vinden.
Heeft iemand een id???

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welke errors staan er in het system event log?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59
Meer info aub.

-Welk os heeft server
-Heb je een DHCP server gestart op de server, zoja,
-heb je dat gecontroleerd bij services (ik neem aan dat je een NT server heb)
Wat voor subnetmask heb je gebruikt, welke IP adressen heb je uitgesloten enzo, vertel!

Verwijderd

Topicstarter
De server is NT 4.0
Maar het moet aan de NT workstation bak liggen want er staat een win98 bakkie naast en daar doet alles het wel, of je nou een ip van de DHCP krijgt of zelf invult...

• Praetorian
Gooi op de workstation het TCP/IP protocol weg, start opnieuw op, add opnieuw het TCP/IP protocol, zorg dat hij het IP verkrijgt van de DHCP server en zorg dat je op de server rechten toekent dat hij lid mag worden van het domein.

[mierenneukmode]
Ping je nic door 127.0.0.1 te pingen om te zien of je nic nog juist werkt en check de bekabeling.
[/mierenneukmode]

Verwijderd

Topicstarter
tsjaaa... allemaal al geprobeerd, maar het helpt niet. Ik zou zelf gaan denken dat de netwerkkaart niet goed werkt of geinstalleerd is.

• Praetorian
succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
in de event viewer staat deze foutmelding:
"onvoldoende ruimte beschikbaar op de server om deze opdracht te verwerken"
Ook staat er dat de computer browser niet gestarkt kon worden omdat de service server niet gestart is, de fout code is het zelfde
Pagina: 1