Toon posts:

ASP & SQL Server: inloggen vanaf een andere comp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat ik het een beetje uit kan leggen...

Ik heb een ASP-pagina waarmee ik wat informatie in een SQL-server database op wil slaan. Ik maak connectie via een DSN. Als ik het geheel test op onze test-server waar IIS en SQL Server op dezelfde machine zijn geinstalleerd, dan werkt het prima. Als ik dit echter op onze live-servers probeer, dan werkt het niet. Hier staan IIS en SQL Server op verschillende machines. De DSN die ik aanmaak en gebruik van maak in de ASP-pagina, die werkt. Ik maak connectie d.m.v. username/password. Als ik echter de ASP-pagina opvraag en deze gaat connectie maken d.m.v. die DSN, dan krijg ik toch de error "Login failed for 'NT_Authority/Anonymous logon'", terwijl ik in de DSN duidelijk heb aangegeven dat hij SQL login moet gebruiken met de opgegeven username/password...

Heeft iemand enig idee waarom hij toch anoniem wil inloggen op de SQL Server, terwijl ik aangeef dat hij gebruik moet maken van die werkende DSN?

De user heeft overigens de juiste rechten e.d. (op dezelfde machine werkt het dus wel en de connectie-test bij het aanmaken van de DSN is ook succesvol)

relevante ASP-code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
set connectionToDatabase=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
connectionToDatabase.ConnectionTimeout=100
connectionToDatabase.Open "DSN=NL_TEST"

strSQL = "INSERT INTO Afmeldingen(strEmailAdres,ProjectID)
 VALUES ('" & strEmail & "', '" & intProject & "')"
connectionToDatabase.execute strSQL

Verwijderd

Probeer het zo eens:

connectionToDatabase.Open "DSN=NL_TEST;UID=username; PWD=password; "

Verwijderd

Topicstarter
username en password worden toch in de DSN aangegeven?

Verwijderd

ja, maar je moet ze ook altijd in je connectionstring opgeven... Als je dat niet doet gaat hij uit van NT security, en dan gaat het dus fout...
Beetje dubbel, maar het zal wel met beveiliging te maken hebben...

Verwijderd

De DSN is voor het verbinden met de database, dus de weg totaan de voordeur zeg maar. Wil je naar binnen, dan moet je credentials opgeven. Je gebruikt SQLserver 7, dus gaat hij er standaard vanuit dat je een trusted connectie wilt, want je geeft geen ID/Pwd op.

Vermijdt btw het gebruik van een DSN. Het is onnodig traag. Gebruik wanneer mogelijk een directe connectie met de SQLServer middels SQLOLEDB driver. ZIe books online voor details.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 13:01 schreef KoenM het volgende:
ja, maar je moet ze ook altijd in je connectionstring opgeven... Als je dat niet doet gaat hij uit van NT security, en dan gaat het dus fout...
Beetje dubbel, maar het zal wel met beveiliging te maken hebben...
inderdaad een beetje dubbel, maar ja... Thanx iig! :)
Op dinsdag 18 december 2001 13:14 schreef Otis het volgende:
De DSN is voor het verbinden met de database, dus de weg totaan de voordeur zeg maar. Wil je naar binnen, dan moet je credentials opgeven. Je gebruikt SQLserver 7, dus gaat hij er standaard vanuit dat je een trusted connectie wilt, want je geeft geen ID/Pwd op.

Vermijdt btw het gebruik van een DSN. Het is onnodig traag. Gebruik wanneer mogelijk een directe connectie met de SQLServer middels SQLOLEDB driver. ZIe books online voor details.
ik heb weinig ervaring met SQL Server en DSN's enzo, maar ik had begrepen dat je d.m.v. DSN je username & password niet onnodig in het script hoeft te zetten... leek veiliger...

Thanx!
Pagina: 1