Toon posts:

NDS -> Active Directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop nu een project bij een bedrijg en ik wou jullie mening even vragen over het omzetten van een NDS naar een Active Directory.

We zaten hier namelijk op een Novell NetWare netwerk maar zijn nu alles aan het omzetten naar een Citrix systeem op win 2k servers. Hier blijft dus geen Novell server meer naast draaien.

Iemand een idee om dit om te zetten?

Verwijderd

Wat bedoel je met omzetten?
Migreren? of in zijn totaal opnieuw opzetten in active directory?
Ik zal hier niet de aloude discussie novell/m$ gaan voeren maar bedenk wel dat active directory niet eens in de buurt komt van de mogelijkheden van nds.
Zo ver ik weet kun je nds niet naar active directory migreren.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De meeste dingen kun je niet zomaar omzetten. Maar als het je alleen om users en groups gaat zou je de boel kunnen exporteren als LDIF, om vervolgens te importeren in AD.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=24]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

NDS en AD verschillen te veel om alles in een paar simpele stappen over te zetten. Het zal veel handwerk vragen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Schoon beginnen lijkt me de beste oplossing, anders blijf je straks problemen oplossen. Het kost ff wat tijd, maar dan ben je ook in de gelegenheid om alles in 1 x goed aan te pakken.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

veel succes.

Migraties van novell naar NT zijn bij ons tot nu toe altijd slecht verlopen zodat we elke keer weer bij novell bleven.

Maarja, het kan wel, je kan alleen niet alles omzetten.
Heb je de MS migratie tools voor nodig. Er zijn paar tooltjes op de resourcecd die ook helpen.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

kheb net een migratie achter de rug.
wat voor een versie van NDS gebruik je.
Ik heb nog wel scripts die je eventueel kunt gebruiken.

greetz Mark

Verwijderd

Je kan met LDAP LDIF bestanden uitlezen, en die vervolgens weer in ADS pompen.... Maar je kan dan alleen de gebruikers en groepen meenemen, ik weet niet of je ook de indeling in de groepen mee kan nemen.

Maar het schijnt vrij lastig te zijn om een goede LDAP koppeling tot stand te brengen als je NDS uit meerdere servers bestaat.

Je kan wat proberen met ldapbrowser(http://www.ldapbrowser.com) die is gratis, alleen kan je daar niks mee wegscrijven, alleen maar lezen uit de LDAP.
Pagina: 1