Als ik de 2.4.13-ac8 kernel op mijn sys wil hebben, hoe moet ik dat dan doen ? Eerst van mijn huidige (2.2.19) naar 2.4.13 gaan en vervolgens alle patches van 1 t/m 8 van meneer Cox afgaan ?
Verwijderd
Ik zou gewoon een full patch hier vandaan halen.en vervolgens alle patches van 1 t/m 8 van meneer Cox afgaan ?
Euhh...das toch dezelfde als die op kernel.org staat ? http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/people/alan/linux-2.4/2.4.13/patch-2.4.13-ac8.gz toch ???Op dinsdag 18 december 2001 10:34 schreef TM001 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon een full patch hier vandaan halen.
En daar moet ik gewoon eerst de 2.4.13 voor installen ???
Verwijderd
Ik draaide ook al een tijdje alleen maar -ac kernels omdat ik die van Linus niet meer veilig genoeg vond. Nu heb ik echter het vermoeden dat Alan is gestopt met het maken van -ac kernels want die 2.4.13 is al best heel oud 'en' Alan staat in de Linus (of Marcello) Changelog.
Ik zou dus weer netjes normale kernels gaan draaien en die oude 2.4.13 laten liggen.
Ik zou dus weer netjes normale kernels gaan draaien en die oude 2.4.13 laten liggen.
Draai nu zelf 2.4.14 met ext3fs patch, en dat draait stabiel. Als er alleen maar stabiliteit is verbeterd vind ik dat niet nodig, aangezien mijn Linux server alleen down gaat als mn k*tbroertje met de stoppen gaat spelen
volgens mij is de 2.4 kernel tree nu in handen van Alan Cox en kan je dus gewoon de 2.4.16 kernel gebruiken.
De 2.4 kernel staat onder leiding van de 18 jarige italiaan Marcello nogwat. Niet o.l.v. Alan Cox. 
Alan is meer bezig met de ondersteuning van RedHat. Maar hij gaat nog wel AC paches uitbrengen.
CyberJ
Alan is meer bezig met de ondersteuning van RedHat. Maar hij gaat nog wel AC paches uitbrengen.
CyberJ
Verwijderd
Ja, ging niet zozeer om de locatie maar om het aanwijzen van een full patch i.p.v. 8x een incrementalEuhh...das toch dezelfde als die op kernel.org staat ? patch-2.4.13-ac8.gz toch ???
Installen als in: de source neerhalen, deze patchen, en dan installen.En daar moet ik gewoon eerst de 2.4.13 voor installen ???
Verwijderd
Is Marcelo geen Braziliaan ?? Je kunt de ac patch loslaten op een stable kernel die er voor zit. Dus 2.4.13-ac8 kun je als enkelvoudige patch op een schone 2.4.13 tree loslaten. De incremental kernel patches zijn net nieuw. Ik zou trouwens gewoon wachten op 2.4.17 of anders de 2.4.16 versie nemen.
Heel simpel:Op dinsdag 18 december 2001 10:07 schreef pret het volgende:
Als ik de 2.4.13-ac8 kernel op mijn sys wil hebben, hoe moet ik dat dan doen ? Eerst van mijn huidige (2.2.19) naar 2.4.13 gaan en vervolgens alle patches van 1 t/m 8 van meneer Cox afgaan ?
Je download een complete 2.4.13 kernel. deze pak je uit op de normale manier (tar zxvf ... of iets dergelijks)
Je noemt deze map linux.ac ofzo (hij staat als in /usr/src als het goed is).
Dan download je de ac patch, de laatste gewoon, dat is genoeg. en deze installeer je met:
zcat <patchname> | patch -p0
Nu is je linux.ac dir geupdate van 2.4.13 naar de ac patch versie. Nu stel je je kernel in als normaal en compileer je hem en je bent klaar.
Good luck.
[AbC]
Ja gewoon op 2.4.17 wachten, die marcello doet het releasen vind ik erg goed. Met zelfs release candidates. Er is al een week geen pre patch uitgeweest. Oftewel die 2.4.17 wordt erg stabiel! Er zijn nog wel wat performance dingen in de queue maar misschien dat die ook nog worden meegenomen.
Vergeet niet dat je, wanneer je van een 2.2 kernel naar een 2.4 kernel gaat, je een heleboel pakketten moet updaten. Een voorbeeld daarvan is modutils. Houd voor de zekerheid ook nog je 2.2 kernel paraat, voor als hij niet wil booten.
apt-getOp dinsdag 18 december 2001 15:18 schreef Valium het volgende:
Vergeet niet dat je, wanneer je van een 2.2 kernel naar een 2.4 kernel gaat, je een heleboel pakketten moet updaten.
Pagina: 1