Toon posts:

Installatie Kix ??

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Heb ff een stom vraagje, sorry voor het stellen van deze vraag! Maar hij mag meteen weer dicht als er een antwoord komt.

Ik heb gister die *.zip van Kix website gedownload, en heb het script van mijn school meegenomen en aangepast, nu zit ik alleen met het probleem, waar laat ik die bestanden die in die *.zip file staan, en volgens mij moest het script met nog een aantal bestanden in de map \\SERVER\NETLOGON\

Graag hulp of een link naar een website voor de installtie procedure, dus de scripts heb ik niet meer nodig.

Alvast bedankt.

Gr. Firemoth

• ArjenA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:46
Het moet idd in de netlogon dir.
Probeer dit es in een bat file die je aanroept bij het inloggen, het werkt hier nml.

IF "%OS%" == "Windows_NT" GOTO WINNT

:WIN95
IF NOT EXIST %WINDIR%\KIX32.EXE COPY %0\..\KIX32.EXE %WINDIR%\KIX32.EXE
IF NOT EXIST %WINDIR%\SYSTEM\KX16.DLL COPY %0\..\KX16.DLL %WINDIR%\SYSTEM\KX16.DLL
IF NOT EXIST %WINDIR%\SYSTEM\KX32.DLL COPY %0\..\KX32.DLL %WINDIR%\SYSTEM\KX32.DLL
GOTO END

:WINNT
IF NOT EXIST %WINDIR%\KIX32.EXE COPY %0\..\KIX32.EXE %WINDIR%\KIX32.EXE

GOTO END
:END

KIX32.EXE %0\..\hierjescript.SCR

Verwijderd

Heel simpel,

je hebt drie dingen nodig:
inlog script (batch file)
kix32.exe
script.kix

In het inlogscript verwijs je naar de plaats van kix32.exe en daarbij ook het *.kix scriptje

BIJV:
@echo off
\\servernaam\netlogon\kix32.exe ::servernaam\netlogon\script.kix

(kijk voor de exacte commando regel ff in de help file of doe ff kix32 /? in de command promt, ik weet de commando regel namelijk niet meer zo uit m'n blote hoofd)

dit plaats je in de NETLOGON directory van je PDC en BDC, in de user manager van NT of 2k verwijs je naar het inlogscript en klaar is Klara

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt,

Ik gebruik dus een Windows 2000 Server, deze hangt samen met mijn Workstations in een Domein.

Bij het openen van de batch-file vanaf een diskette bijvoorbeeld, dan doet hij het allemaal, alleen nu heb ik het script met de bestanden van kix daar instaan, dit zijn dus een aantal .dll bestanden en een aantal .exe , alleen als ik de workstations aanmeld dan krijg ik geen logon.bat te zien, hij doet er helemaal niets mee.

Heb je misschien een suggestie waar dit aan zou kunnen liggen.

Moet ik misschien iets bij de gebruikersopties instellen?

Gr. Firemoth

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt Perseus, ;)

Dat is wat ik nodig had...
Ik ga het straks als ik thuis ben proberen.

Gr Firemoth.

• ArjenA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:46
Ja, je moet bij de gebruikers in de usermanager een logon.bat of iets dergelijks aangeven. Is in w2k te vinden onder de geavanceerde user opties.

Verwijderd

NP glad to help :+ :P

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1