Toon posts:

Tempsensor tussen heatsink & core?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand het hier voor elkaar gekregen om zo'n dunne sensor van een DigiDoc onder zijn heatsink te krijgen? Gisteren heb ik het geprobeerd, en alles leek goed te gaan qua hoogte van de sensor etc, en toen de koeler er op zat, leek ook alles goed te zitten. Toen ik de power aandrukte, poste de pc niet, en ik meteen de heatsink er weer af gehaald. Bleek de heatsink de core niet eens geraakt te hebben. Gevolg, TB RIP. :(

Om een tweede gefrituurde processor te voorkomen, weet iemand hoe het wel gaat? Ik heb op meerdere sites gezien dat ze zoiets deden, dus het moet volgens mij kunnen...

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
hoe had je hem vast gemaakt ... ?
alleen de sensor of ook dat stukje van de draad waar de sensor aan vast zit ?

Want dat had ik ook ... heeeeeeeeeeeel snel me pc weer uitgezet |:(

Gelukkig nix aan de hand :)

Volgens mij als je alleen dat stukje sensor onder de heatsink propt moet er nix fout kunnen gaan...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 11:09
Helaas zelf nog geen digidoc, wel tempsensor. Waar veel mensen tegenaanlopen is de grootte van de sensor. Wat je daaraan kan doen is met een klein vijltje dat ding platter maken

(of zoals ik met zoldeerbout gewoon plastic wegsmelten >:))

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik deed idd exact hetzelfde als jij, alleen was net ff te laat met uitzetten :( Er zitten geen brandvlekken oid op, maar ik rook wel een vage geur... verder doet de pc helemaal niks meer.

Heb je dan alleen het uiterste puntje van de sensor tegen de core aan zitten? ik had hem er juist net langs geplakt. Beetje meten, en ik dacht dat het met de hoogte van het draadje nog net kon, niet dus.

• TDLofCC
owww ... wacht ... shit goed lezen is ook een vak ... !$@#$%!@# - sorry.

Ik dacht dat je hem op de CPU had...maar je heb em direct op de core ?

Best logisch dat dat fout gaat ... Dan maakt de heatsink toch geen contact meer ... |:(

edit:

Volgens mij lees ik het weer verkeerd ...
Geen goed begin van vandaag :(

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
Nee natuurlijk niet! Ik had hem tegen de zijkant van de core aan zitten, dus niet tussen heatsink en core. Dat hij daarvan stuk gaat snap ik zelf ook wel ;)

• TDLofCC
vandaar mijn edit ook ...

Ik was echt niet wakker toen |:(

Pagina: 1