Toon posts:

Echt nodig om verder te koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al allerlei discussies over hoe koud de CPU kan blijven. Ikzelf draai m'n TB1200 met full load op 66C, en heb daar zelf niet zoveel problemen mee. Moet ik me nu toch zorgen gaan maken over de temp? Volgens mij gaat hij ook op 66C lang genoeg mee, om het uit te houden totdat er weer genoeg interessant spul op de markt is om hem te vervangen.
Heeft iemand dus redenen waarom ik me druk moet gaan maken :?

Verwijderd

Zolang je systeem stabiel blijft hoef jij je absoluut geen zorgen te maken. De max. temp van jouw CPU ligt op 95oC en daar zit jij dus vrij ver onder. Als je geen casefans hebt, kun je die plaatsen waardoor ook je CPU-temp zal dalen (betekent wel iets meer herrie) :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09
TB mag lekker warm worden, daar hoe je je dus geen zorgen over te maken.

Mijn P3-500 liep zonder extra fans op 550mHz met stressed rond de 65 graden. Na het gebruik van 2 delta's liep'ie stressed @ 600mHz op 55 graden.

Maakt btw wel enorme herrie, dus als je niet verder wil oc'en zou'k er niet aan beginnen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Dat vindt ik toch best raar ... btw.
Dat de TB's met oudere cores veeeel heter kunnen worden.

Die van mij mag ook 95C worden ... dat lukt gelukkig TOTAAAAAAL niet maar toch :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Mijn TB 1200 @ 1330 (voorlopig tot de delta's arriveren) is 65 gradne stressed met alleen een cpu cooler op 4500 rpm.
Dus ik kan hem nog wel cooler krijgen denk ik, ook als ik verder oc.

Verwijderd

Ik zou je temp in ieder geval niet hoger laten worden dan 60. Veel PC's van kameraden worden bij 60 graden al onstabiel (Niet overclocked).
Mijn P3-500 liep zonder extra fans op 550mHz met stressed rond de 65 graden
Mijn p3 450 op 504 was 35 graden zonder xtra koeling :?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 18 december 2001 09:32 schreef TheDarkLord666 het volgende:
Dat vindt ik toch best raar ... btw.
Dat de TB's met oudere cores veeeel heter kunnen worden.

Die van mij mag ook 95C worden ... dat lukt gelukkig TOTAAAAAAL niet maar toch :)
zet je fan maar eens uit...

of nog beter, haal je koelblok eraf... >:)

wedden dat je de 95 graden gaat halen... ;)

moet je wel snel zijn om het nog af te kunnen lezen btw... *D

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:12
gewoon ff blazen :P

Haal NOOIT een spookrijder in !

• TDLofCC
  • Laatst online: 23-06 09:27
:)
hmmm ... kan het nu ff niet proberen.
Zit op me werk, denk niet dat ze het hier leuk zouden vinden als ik zo'n kast hier begin open te schroeven ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:58
vaag die procs van julie zijn allemaal zo warm :)

me broer zijn athlon 1000 @ 1333 word nog geen 42 graden stressed

maar is een 8 cm koeler converter op :) met ene enermax

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22
Op dinsdag 18 december 2001 09:27 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Zolang je systeem stabiel blijft hoef jij je absoluut geen zorgen te maken. De max. temp van jouw CPU ligt op 95oC en daar zit jij dus vrij ver onder. Als je geen casefans hebt, kun je die plaatsen waardoor ook je CPU-temp zal dalen (betekent wel iets meer herrie) :)
idd. Mijne was eerst rond de 60 graden, 2 coolers erbij geplaatst. Nu: 40 graden! (idle) stressed week nog nie, heb de koelers namelijk net geplaatst.

Dus, plaats voorin je kast een fan van 80x80x25 en achetin een fan. dat helpt toch echt wel hoor!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

zie m'n sig... das pas koel, en dat met luchtkoeling 8-)

ps. me p3 is een boxed versie

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 09:25 schreef Viking het volgende:
Er zijn al allerlei discussies over hoe koud de CPU kan blijven. Ikzelf draai m'n TB1200 met full load op 66C, en heb daar zelf niet zoveel problemen mee. Moet ik me nu toch zorgen gaan maken over de temp? Volgens mij gaat hij ook op 66C lang genoeg mee, om het uit te houden totdat er weer genoeg interessant spul op de markt is om hem te vervangen.
Heeft iemand dus redenen waarom ik me druk moet gaan maken :?
ik vindt het toch vrij hoog mijn thunderbird 1.3 @ 1.4 loopt op full load op 51 graden met een cheapy koeler

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:09
Op dinsdag 18 december 2001 11:07 schreef FuTaL het volgende:
Ik zou je temp in ieder geval niet hoger laten worden dan 60. Veel PC's van kameraden worden bij 60 graden al onstabiel (Niet overclocked).
[..]

Mijn p3 450 op 504 was 35 graden zonder xtra koeling :?
:? vaag... Die 55 van mij nu is anders niet te hoog, volgens intel iig niet. En dit is je onboard diode? En geeft je bios dit eik ook aan?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
[forum=22] >> [forum=7].
Pagina: 1