Help, MOBO weer kapot???

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
Hoi, ik heb een probleem een heel erg probleem dat al een half jaar duurt.
Toen ik een half hjaar geleden een pc zelf in elkaar bouwde ging er iets vreselijks mis(lette totaaal niet op)
het moederbord maakte sluiting met de onderkant van de kast. Ander moederbord gekocht werkte
eerst perfecto, maar na een tijdje ging steeds de HD kapot, telkens garantie geweest. Toen heb ik
na de derder kapotte hd een nieuwe Enermax voeding gehaald.

Toen pasgeleden mijn pc weer telkens stoptaan vast liep heb ik hem bij Funprice gebracht, (nadat ik alle normale
dingen die ik opvooraad had vervangen had)zij constateerden dat het geheugen kapot is. Nu heb ik
hem dus terug, nu loopt die niet helemaal meer vast maar als ik iets installeer hang die een
minuut vast en gaat dan als een speer weer verder en doet dat nog 2 of 3 keer bij elk tooltje
dat ik wil installeren.

Als ik linux er op zet, begint die tenminste met echt meldingen te geven waar ik iets aan heb,
windows hou alles onder water jammeer genoeg. De melding is

VP-IDE Unkown SouthBridge, contact vojecch pavlik <Vojech@suse.sz>
VP-IDE not 100% native mode

Weet haast wel zeker dat mijn Southbridge kapot is op mijn Asus A7V266,wat denken
jullie er van???

Het is een Amd atlon1200 Axia met 512 DDR ram, dat moet lopen als een
trein man GVD< de p2:266 van mijn vader is nog sneller

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Die meldimg van Linux wil alleen zeggen dat de driver jouw chipset niet goed herkend. Ik zou dus die driver updaten zodat ie 'm wel gaat herkennen en misschien ook werken.

Murphy was an optimist

• GAEvakYD
Maar hoe kan het dan dat die later in X zelf, allees wat met hardware te maken heeft (Sound instellen, printer) een Segmentation faults geeft. Lijkt me niet echt lekker

en het heeft op deze bak eerder gerwoon gewerkt , nooit geen problemen namelijk.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• GAEvakYD
Oke sorry, weet hier iemand of het aan mijn mobo ligt????

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op dinsdag 18 december 2001 09:22 schreef GAEvakYD het volgende:
VP-IDE Unkown SouthBridge, contact vojecch pavlik <Vojech@suse.sz>
VP-IDE not 100% native mode
Welke chipset zit er op dat board? En welke kernel draai je? Je linux prob is volgens mij een probleem dat je een te oude kernel draait, die je chipset nog niet volledig ondersteund. Als je een oude kernel draait zou ik aanraden om 2.4.16 eens te downloaden en te installeren. En Segfaults kan vanalles zijn. Zelfs het niet copyeren van de System.map naar de daarvoor bestemde locatie, als je een nieuwe kernel hebt gecompileert, kan voor dat soort problemen zorgen.

success :)

• GAEvakYD
Ik draai gewoon redHat7,2. Het heeft eerder gewoon netjes gewerkt, dus daar ligt het niet aan.

Kan het mischien liggen aan mijn bios flash van een 5 weken gelden, dat die niet goed werkt ofzo>>???

ps het is de viaKT266A chipset

• GAEvakYD
Weet nu niemand het?

Mischien de CPU dat die zit te bokken, de pc is echt rete traag, kan geen eens spellen spelen ofzo.
Pagina: 1