Toon posts:

Mobo (asus a7a266) OF geheugen prob??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier laatst al gepost over dat ik dmv memm68 en docmem had getest dat een van mijn modules geheugen het loodje had gelegd (256 ddr)
Hij was pas 2 dagen oud, dus bij de winkel werd er niet moeilijk over gedaan en ik kreeg een nieuwe thuisgestuurd.

Deze eerst getest, en hij was o.k.

Maar nu (4 weken later) is deze zelfde module weer kapot! 'ineens' startte windows niet goed op, en na testen gaf ie weer hetzelfde aan, terwijl de andere module wel nog gewoon goed is.
Nu is mijn vraag: Ligt dat aan uitermate slecht geheugen, het mobo (dan doel ik op de dimm-socket) of andere eventuele oorzaken dat hij er al na 4 weken de brui aan geeft...

Btw: Ik heb een asus a7a266 mobo, met 2*256 mb ddr geheugen.
Deze kapotte module is in socket 2 geweest voor een langere periode, maar heeft ook in 1 gezeten, en vice versa (de goede heeft ook in 2 gezeten)

Ook staan er van die switches op het mobo waarvan het volgens een vriend niet nodig was hieraan te komen. Maar nu staat in het asus mobo-boekje dat switch 5 gebruikt moet worden om ddr te gebruiken (tenminste... volgens tekening) Tekst zegt weer tegenovergestlde..

Kan iemand helpen hoe ik erachter kan komen wat hier de oorzaak van is?
dank ;)

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
Nou ik heb een A7V266, heb soorgelijke problemen, ook al ander geheugen erin gedaan enzo, het blijft je kwellen. ik wil nooit geen Asus meer. Als ik al die verhalen zo hoor.

Ps wat staat er bij swith 5 -> on = ddr
off = sdram

en hoe staan ze automatisch bij een a7a op on>>???

Dit is mijn lopende topic, [topic=353886/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Naja, daar staat dus:
Bij tekening: switch 5 on, Use drr for al....
Switch 5 off: use sd

Maar de text zegt precies andersom :(
(ben nu niet thuis, zal zo even posten)